Citat:
Det är nog svårt att föreställa sig för en utomstående. När du väl hamnar däŕ och fåŕ läsa deras utredning om dig och dina barn som kan vara grovt uppförstorade eller något som inte överensstämmer med verkligheten, då först förstår du.
Vad var det i min text du inte förstod? Jag angav orsaken till varför domarna inte visar vad som har hänt.
Om själva utredningen är totalt felaktig, inget överensstämmer med verkligheten, då blir domen därefter. För att få en bild av allt behöver man bevis från barn, föräldrar, familjens nätverk, skola, vänner, allt.
Socialsekreterares utredningar är rättsosäkra. Lyssna bara på hennes senaste telefonsamtal med enhetschefen på familjerätten.
https://www.dn.se/insidan/utredningar-baseras-pa-skvaller/
"Utredningar baseras på skvaller"
Publicerad 2006-11-16
Den som blir utredd av socialtjänsten har rätt till en opartisk bedömning. Men i många fall är det utredarnas egna tolkningar och känslor som styr. Det hävdar Bo Edvardsson, docent i utredningsmetodik.
Att motbevisa subjektiva, luddiga och osakliga anklagelser kan vara mycket svårt. För den som utsätts för felaktiga, negativa omdömen och påståenden i utredningar som görs av exempelvis socialtjänsten eller psykiatrin kan det vara snudd på omöjligt att få upprättelse. Det säger Bo Edvardsson, docent i psykologi vid universitetet i Örebro, som specialiserat sig på utredningsmetodik.
- Självklart blir folk som utsätts för detta både förtvivlade, frustrerade och förbannade. En del blir deprimerade av den vanmakt de känner. Även när felen är uppenbara vägrar ofta myndigheten att rätta till dem, säger Bo Edvardsson.Utredningar baseras på skvaller"
Publicerad 2006-11-16
Den som blir utredd av socialtjänsten har rätt till en opartisk bedömning. Men i många fall är det utredarnas egna tolkningar och känslor som styr. Det hävdar Bo Edvardsson, docent i utredningsmetodik.
Att motbevisa subjektiva, luddiga och osakliga anklagelser kan vara mycket svårt. För den som utsätts för felaktiga, negativa omdömen och påståenden i utredningar som görs av exempelvis socialtjänsten eller psykiatrin kan det vara snudd på omöjligt att få upprättelse. Det säger Bo Edvardsson, docent i psykologi vid universitetet i Örebro, som specialiserat sig på utredningsmetodik.
- Självklart blir folk som utsätts för detta både förtvivlade, frustrerade och förbannade. En del blir deprimerade av den vanmakt de känner. Även när felen är uppenbara vägrar ofta myndigheten att rätta till dem, säger Bo Edvardsson."
Vad var det i min text du inte förstod? Jag angav orsaken till varför domarna inte visar vad som har hänt.
Om själva utredningen är totalt felaktig, inget överensstämmer med verkligheten, då blir domen därefter. För att få en bild av allt behöver man bevis från barn, föräldrar, familjens nätverk, skola, vänner, allt.
Socialsekreterares utredningar är rättsosäkra. Lyssna bara på hennes senaste telefonsamtal med enhetschefen på familjerätten.
https://www.dn.se/insidan/utredningar-baseras-pa-skvaller/
"Utredningar baseras på skvaller"
Publicerad 2006-11-16
Den som blir utredd av socialtjänsten har rätt till en opartisk bedömning. Men i många fall är det utredarnas egna tolkningar och känslor som styr. Det hävdar Bo Edvardsson, docent i utredningsmetodik.
Att motbevisa subjektiva, luddiga och osakliga anklagelser kan vara mycket svårt. För den som utsätts för felaktiga, negativa omdömen och påståenden i utredningar som görs av exempelvis socialtjänsten eller psykiatrin kan det vara snudd på omöjligt att få upprättelse. Det säger Bo Edvardsson, docent i psykologi vid universitetet i Örebro, som specialiserat sig på utredningsmetodik.
- Självklart blir folk som utsätts för detta både förtvivlade, frustrerade och förbannade. En del blir deprimerade av den vanmakt de känner. Även när felen är uppenbara vägrar ofta myndigheten att rätta till dem, säger Bo Edvardsson.Utredningar baseras på skvaller"
Publicerad 2006-11-16
Den som blir utredd av socialtjänsten har rätt till en opartisk bedömning. Men i många fall är det utredarnas egna tolkningar och känslor som styr. Det hävdar Bo Edvardsson, docent i utredningsmetodik.
Att motbevisa subjektiva, luddiga och osakliga anklagelser kan vara mycket svårt. För den som utsätts för felaktiga, negativa omdömen och påståenden i utredningar som görs av exempelvis socialtjänsten eller psykiatrin kan det vara snudd på omöjligt att få upprättelse. Det säger Bo Edvardsson, docent i psykologi vid universitetet i Örebro, som specialiserat sig på utredningsmetodik.
- Självklart blir folk som utsätts för detta både förtvivlade, frustrerade och förbannade. En del blir deprimerade av den vanmakt de känner. Även när felen är uppenbara vägrar ofta myndigheten att rätta till dem, säger Bo Edvardsson."
Hur vet du att domen inte stämmer?😳🫣🤔