Citat:
Ursprungligen postat av
zapohd
Även deras mobilla service tekniker kan tas ut i strejk om de är fackligt anslutna. Sen så lär ju de behöva få reservdelar, tillbehör, förbrukningsmatrial mm skickade till sig. Jag skulle inte bli förvånad om facket lägger blockad på alla transtporter åt Tesla i Sverige.
Vi har bara sett början av fackets stridsåtgärder.
Vad jag tycker är en skam för Sverige o oss invånare med IF metall/journalister gör mot Tesla.
Är själv företagare, det är ofta ett större företag lejer in en, det samma kan det vara med Tesla, man kan ha tagit in vanliga svenska enskilda företagare som gärna vill visa framfötterna och jobba för Teslas mobila team.
Vad IF metall och journalister gör är att hänga ut dessa personer, man tittar igenom fönster, dom är där inne, noterar dom kom med taxi, man ställer frågan vem är dessa personer? man nämner det är riktiga strejkbrytare!!!
Man svart målar nästan enskilda personer, hänger ut dom som förbrytare trots att vi inte har någon sådan lag i landet, samt det finns inget förbud, dessa enskilda personer utför inget brott, dom bryter inga lagar, dom försöker bara tjäna sitt dagliga bröd som alla andra.
Detta tycker jag är en riktig skamfläck, tycker man inte som fackföreningen ska man inte heller tillåtas ha en egen åsikt, där man absolut inte får göra vad som är bäst för en själv, som inlejd företagare blir man kickad på dagen om inte företaget behöver en mer, självklart är man lojal. Man har även friheten att göra något annat om man lessnar på Tesla.