Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-04, 16:39
  #1
Medlem
BekraftadNegers avatar
Börjar bli mycket att hålla redan på. Telefoner, laddare, nycklar och annat skräp. Fickorna är fulla så det ser ut som man går runt med resning. Hur gör ni män? Behöver en väska att ha allt skit i. Funderat på midjeväska men det är rejält bögigt, eller? Becknarväska får mig att tänka på finniga invandrarungar och bögslungan är väl i det närmaste utdöd?

Brukar gå runt med en plastpåse med prylarna i. Ser trash ut men hellre det.

Några förslag? Gärna varianter på både sportiga och mer strikta.
Citera
2023-11-04, 16:52
  #2
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Börjar bli mycket att hålla redan på. Telefoner, laddare, nycklar och annat skräp. Fickorna är fulla så det ser ut som man går runt med resning. Hur gör ni män? Behöver en väska att ha allt skit i. Funderat på midjeväska men det är rejält bögigt, eller? Becknarväska får mig att tänka på finniga invandrarungar och bögslungan är väl i det närmaste utdöd?

Brukar gå runt med en plastpåse med prylarna i. Ser trash ut men hellre det.

Några förslag? Gärna varianter på både sportiga och mer strikta.
Det finns axelremsväskor i diverse utföranden och storlekar, jag har en mindre som rymmer det du säger, och en större som även rymmer en tidning eller en 13" laptop.
Kolla på Rizzo, ett välsorterat Åhlens, eller en bättre herrbutik.
Citera
2023-11-04, 17:01
  #3
Avstängd
BurgareCheeses avatar
Fanny pack!

Bärs stolt och rakryggat under årets varmare månader, alla som har åsikter är glappkäftade horungar som ska sköta sitt eller åka på en smäll!

Denna årstid och fram till Maj är kall, du har jacka på dig och kan med fördel förvara snus, en handske ladd och butterfly i jackans fickor utan problem.

Vad ska du med handväska till under vintern?
Citera
2023-11-04, 17:02
  #4
Medlem
Finns ju hur mycket "ryggor" som helst att välja på, särskilt på nätet. Köp en lagom stor bara.
Citera
2023-11-04, 17:14
  #5
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Fanny pack!

Bärs stolt och rakryggat under årets varmare månader, alla som har åsikter är glappkäftade horungar som ska sköta sitt eller åka på en smäll!

Denna årstid och fram till Maj är kall, du har jacka på dig och kan med fördel förvara snus, en handske ladd och butterfly i jackans fickor utan problem.

Vad ska du med handväska till under vintern?

Är ofta i värmen året runt.

Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Finns ju hur mycket "ryggor" som helst att välja på, särskilt på nätet. Köp en lagom stor bara.

Ryggsäck är praktiskt men det funkar inte alltid stilmässigt.
Citera
2023-11-04, 17:35
  #6
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Finns ju hur mycket "ryggor" som helst att välja på, särskilt på nätet. Köp en lagom stor bara.

Japp instämmer, ryggsäck är nog det enda någorlunda presentabla alternativet.
Om man vill ha något av sin manlighet kvar.
Citera
2023-11-04, 17:35
  #7
Medlem
ArtificialElegances avatar
Kan du köra på nått sånt här från Ralph:

https://nlyman.com/se/produkt/polo-r...m_342091-0426/
Citera
2023-11-04, 17:37
  #8
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Fanny pack!

Bärs stolt och rakryggat under årets varmare månader, alla som har åsikter är glappkäftade horungar som ska sköta sitt eller åka på en smäll!

Denna årstid och fram till Maj är kall, du har jacka på dig och kan med fördel förvara snus, en handske ladd och butterfly i jackans fickor utan problem.

Vad ska du med handväska till under vintern?

Känns ju sådär.... Manligt.
https://www.google.com/search?sca_es...h=703&dpr=1.25
__________________
Senast redigerad av sykkelpump 2023-11-04 kl. 17:46.
Citera
2023-11-04, 17:39
  #9
Medlem
AA_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Börjar bli mycket att hålla redan på. Telefoner, laddare, nycklar och annat skräp. Fickorna är fulla så det ser ut som man går runt med resning. Hur gör ni män? Behöver en väska att ha allt skit i. Funderat på midjeväska men det är rejält bögigt, eller? Becknarväska får mig att tänka på finniga invandrarungar och bögslungan är väl i det närmaste utdöd?

Brukar gå runt med en plastpåse med prylarna i. Ser trash ut men hellre det.

Några förslag? Gärna varianter på både sportiga och mer strikta.
Haha, kul att höra bögslunga. Första dagen i min karriär 1987 så hörde jag ordet för första gången och hade ingen aning om vad det var.
Citera
2023-11-04, 17:42
  #10
Avstängd
BurgareCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Känns ju sådär.... Manligt.

Det är inte bilen som gör mannen, det är svinarmen som hänger ut dom gör det!

För er vilsna, tunna småpojkar väcka på antidepressiva kan detta verka läskigt, men FPn är överlägsen, du kan köra modell med flera fack så du kan blanda nycklar och telefon utan slitage, det absolut bästa är vattentät så du kan ha med dig på båt osv utan att slita ner dig.
Citera
2023-11-04, 17:48
  #11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Det är inte bilen som gör mannen, det är svinarmen som hänger ut dom gör det!

För er vilsna, tunna småpojkar väcka på antidepressiva kan detta verka läskigt, men FPn är överlägsen, du kan köra modell med flera fack så du kan blanda nycklar och telefon utan slitage, det absolut bästa är vattentät så du kan ha med dig på båt osv utan att slita ner dig.

Fanny sitter väl mellan benen på en dam, det är väl ungefär där "Fanny Pack" gör sig bäst också kan jag tycka...
Citera
2023-11-04, 18:13
  #12
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Kan du köra på nått sånt här från Ralph:

https://nlyman.com/se/produkt/polo-r...m_342091-0426/

Säkert stilfull men signalerar metrosexualitet

Citat:
Ursprungligen postat av AA_Sweden
Haha, kul att höra bögslunga. Första dagen i min karriär 1987 så hörde jag ordet för första gången och hade ingen aning om vad det var.

Kan nog varit i den tidsepoken någonting som bögslungan dog ut för att sedan reinkarnerad komma tillbaka under 2000-talet i olika former av becknarväskor. Slutsats, smågangsters är inte bara fåniga de är även bögar.

Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Det är inte bilen som gör mannen, det är svinarmen som hänger ut dom gör det!

För er vilsna, tunna småpojkar väcka på antidepressiva kan detta verka läskigt, men FPn är överlägsen, du kan köra modell med flera fack så du kan blanda nycklar och telefon utan slitage, det absolut bästa är vattentät så du kan ha med dig på båt osv utan att slita ner dig.

Du har helt klart en poäng. När jag kör hoj har jag alltid magväska. Praktiskt som fan men funkar inte alltid enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Fanny sitter väl mellan benen på en dam, det är väl ungefär där "Fanny Pack" gör sig bäst också kan jag tycka...

Så är det.

Ryggsäck är praktiskt men tänk takterrass, flådigt folk som är uppklädda. Visserligen dricker de bögdrinkar så jag bör kunna ha vilken väska jag vill men ryggsäck i sådan sammanhang blir rätt mycket "kusinen från landet".

Letar något praktiskt som samtidigt som det är diskret också cool som fan. Rock 'n roll. Lemmy hade i och för sig säkert valt magväska men det är få som bär upp sådana det sättet han hade gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback