2023-11-04, 17:26
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Hehe, inte alls.

Så om ingen hade hjärntvättat dom så hade de fortfarande velat bli martyrer är vad du menar?

Egen vilja = vad någon annan talar om för dig att du ska vilja. Är det så du definierar egen vilja? Dessutom hos barn som inte har en fullt utvecklad hjärna

Nej, en unge med ett vapen är inte lika farlig som en vuxen. Diskuterar jag med en utvecklingsstörd människa här eller? Låt en vuxen beväpnad gå 1vs1 mot en beväpnad unge, så kan vi betta om vem som är farligast.

”Hjärntvätt är ett psykologiskt begrepp för en handling som syftar till att förändra en människas attityder, lojaliteter och värderingar eller att genom manipulation framkalla en alternation hos någon.”

Alltså bevisar du att du håller med mig om att det inte är deras egna vilja. Hade de inte blivit hjärntvättade så har du ingen aning om vad de egentligen hade velat.

Kan du förklara varför du stöttar en psykopatisk sionist som finansierat Hamas? Det innebär att du stöttar Hamas terror den 7e oktober. Inte så fräscht, va?

Ännu mer ordbajseri från dig, tack!

1. Ja, hjärntvätt leder till egen vilja. Det är liksom hela poängen med hjärntvätt. Hjärntvätt skapar en ny verklighet hos individen som den ser ut ifrån. Du verkar tro att en hjärntvättad individ är fri från ansvar, så fungerar det inte min vän

2. Bonus - utan en hjärntvätt om hur "judarna tog deras land" hade vi inte ens haft en konflikt idag. Sug på den karamellen lite.

3. Ett barn är farligare för att -trumvirvel- hjärnan är inte utvecklad. Barn tänker inte riktigt vad som händer när du skjuter någon, barnen bara gör det. Oberäknelig och impulsiv = farlig men jag förstår att din hjärnkapacitet inte räcker till att förstå varför barnsoldat är farligare.

Världen är känd för att stötta de man vill komma åt just då. PLA var inga gullegossar.

Kan du skriva något där jag slipper repetera mig? Att du är trög har man förstått men kom igen för fan.
Citera
2023-11-04, 17:27
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Du har alltså inte satt in dig i situationen men vill gärna plocka russinen ur kakan för att få lite godhetspoäng.

Vi som vet hur verkligheten ser ut där nere vet om att barn radikaliseras vid 6 års ålder, detta i FN-skolor. I övrigt har Hamas extremt stort stöd bland civilbefolkningen där det högsta man kan få vara är martyrer.

Men du är väl så jävla dum i huvudet att du tror detta är fake och propaganda https://www.youtube.com/watch?v=f3-zENpAF-U&t=163s

Eller kolla denna...Mahmoud Abbas avslöjar sanningen

https://twitter.com/SleeplessBKK/sta...71123368042615
Citera
2023-11-04, 17:28
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Nästan 300 civila israeler är fortfarande kidnappade av Hamas. Det har snart passerat en månad. Det är allt från bebisar på 9 månader gamla, barn, flickor, kvinnor och gamla sjuka pensionärer som befinner sig i helvetet på jorden med ständiga våldtäkter, tortyrer och stympningar. Ingen vet om dom ens lever.

Vi behöver påminnas om vilka vidriga satanistiska odjur och incels dessa grottmänniskor är. Kidnappa folk och bära hem dom till grottan är det mest stenålderslika och skräckfilmslika beteendet jag sett.

Jag har aldrig förstått vad stenåldersmänniskor gör i väst. Vi har uppemot 80 miljoner av dom i Europa.

Hamas släppte tidigt en video med bebisar och små barn som var i händerna på terrorister. Motbjudande att se. Något av det lägsta jag skulle kunna föreställa mig att terrorister kunde göra. Någon som vet om just kidnappning av bebisar skett i tidigare terrordåd?
Citera
2023-11-04, 17:30
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Eller kolla denna...Mahmoud Abbas avslöjar sanningen

Ja, det är välkänt att terroristerna transporterar både sig själv och vapen i ambulanser. Hamas har stort lokalt stöd så man tillåter detta, man tom skyddar det.

Hade jag varit terrorist hade jag självklart gömt mig bakom alla möjliga "godhetsorganisationer" för att slippa få en raket i röven och när jag väl får det - kallar jag de inhumana som bombar ambulanser.
Citera
2023-11-04, 17:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Det finns otroligt många som bryr sig om Palestina. Du är inte så intelligent om du tror att barn vill bli martyrer, så det förklarar allt.

Mellanöstern överhuvudtaget är nästan bara skit. Det är området i världen som gud glömde.
Citera
2023-11-04, 17:35
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeoMeoSeo
Detta är början på slutet för Hezbollah, sekulära Libaneser som vill leva normala liv kommer börja ta mer och mer avstånd från dessa. Sanna mina ord, känner många Libaneser. De vill leva som Västerlänningar, extremism är utdaterad koncept, ingen gillar det. Inte ens de själva.

Libanon var ju faktiskt något så ovanligt som ett land i mellanöstern som fungerade. Beirut kallades på 60- och 70-talen för mellanösterns Paris. Sedan vet vi hur det gick.
Citera
2023-11-04, 17:36
Medlem
Muslimfittas avatar
Var har vi tråden som gråter över ambulanserna som Israel attackerade? Varsågoda och skåda vad Abbas själv säger om Hamas och ambulanserna men även om hur dom gömmer sig under moskéer.

Vi vet också att de gömmer sig under sjukhus. Israel vet precis vad dom gör när dom attackerar.
Citera
2023-11-04, 17:37
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Så du tror alltså inte att Hamas utnyttjar ambulanser för att transportera soldater??
Jag antar att du sitter där hemma med en palestina-sjal virad runt skallen...

Jag har skrivit i ett annat inlägg att jag inte skulle bli förvånad om Hamas gjorde det, men det är onekligen lite bestickande att det inte finns några klara belägg.

Jag pekar i mitt inlägg alltså bara ut att han åberopar en källa som är helt bisarr (tidskrift kopplad till Livets Ord) som i sin tur åberopar två källor han aldrig accepterat tidigare, nämligen PLO och al Jazeera.

Man måste rimligen ha ett ganska begränsat intellekt om man på allvar tror att den som påpekar att PLO och al Jazeera inte är alldeles vederhäftiga och objektiva källor, alltså jag, är propalestinier.
Citera
2023-11-04, 17:38
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag har skrivit i ett annat inlägg att jag inte skulle bli förvånad om Hamas gjorde det, men det är onekligen lite bestickande att det inte finns några klara belägg.

Jag pekar i mitt inlägg alltså bara ut att han åberopar en källa som är helt bisarr (tidskrift kopplad till Livets Ord) som i sin tur åberopar två källor han aldrig accepterat tidigare, nämligen PLO och al Jazeera.

Man måste rimligen ha ett ganska begränsat intellekt om man på allvar tror att den som påpekar att PLO och al Jazeera inte är alldeles vederhäftiga och objektiva källor, alltså jag, är propalestinier.

Duger det med Abbas själv som bevis? Eller ska du avfärda detta också, så som du brukar göra med bevis och fakta?
Senast redigerad av Muslimfitta 2023-11-04 kl. 17:41.
Citera
2023-11-04, 17:55
Medlem
Bittersteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Hamas släppte tidigt en video med bebisar och små barn som var i händerna på terrorister. Motbjudande att se. Något av det lägsta jag skulle kunna föreställa mig att terrorister kunde göra. Någon som vet om just kidnappning av bebisar skett i tidigare terrordåd?
Jag tänker på den intervjun med en pappa efter dådet, där han uttrycker glädje över att hans dotter hade blivit mördat i terrordådet. För han visste att alternativet var det värsta.
Länk till intervjuen med pappan.
https://www.youtube.com/watch?v=ZdlTEwdd_tI
Citera
2023-11-04, 18:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Israelisk man om amerikanarnas wobbliga stöd:

"First they tell us to postpone the ground attack; then they are calling for operational pauses, and now they are telling us that our time is running out".

Ingenting kan rädda Hamas. Inga arabländer, inget Iran, inget Hizbollah, inga Houthis, inget "BRICS", med Kina, Ryssland eller Indien. Tredje världens solidaritet betyder nada, liksom vad EU säger, eller Tyskland, Frankrike eller Storbritannien. Pro-palestinska organisationer som FN, Läkare utan gränser, Human Rights Watch, Amnesty, Palestinagrupper, Kvinnor för fred, spelar ingen som helst roll. Det enda som spelar någon roll är USA:s regering.

Vi befinner oss i den absurda situationen att den islamistiska terrororganisationen Hamas sista - och enda - hopp är Förenta Staternas president, Joe Biden. Och jag tror att han kommer att rädda Hamas inom kort. Israelerna har ett "operativt fönster" som sträcker sig fram till jänkarnas "Thanksgiving". Sedan är det stängt. Och det är för kort tid.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-11-04 kl. 18:03.
Citera
2023-11-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo

Jag har aldrig hört talas om detta.
Jag tror att detta är ett nytt beteende.
Det står i alla fall klart att Hamas sjunkit till den lägsta molusknivån. Man har agerat totalt gränslöst.

I förhör medger terroristerna att de inte har agerat enligt islam (!). Vad som pågår i deras skallar, är något av ett mysterium.

Angående de barn som kidnappats, har en terrorist sagt att de blev utsatta för övergrepp. Detta uttalande finns på youtube.

"Soil them" och "have their way with them" är den engelska översättningen. Det är så terroristen utrycker sig.

Alltså ung "besudla dem" (barnen) och "tvinga på dig dem" =. pedofila våldtäkter.

Gaza styrs alltså av en fullständigt degenerad islamistisk sekt.

Fullständiga äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in