Tack. Ja ska jag vara fördomsfull så ser ju de där gubbarna ut som sådana som avslutar arbetsveckan med en runda golf eller padel beroende på årstid och därefter till stekhuset. Och sedan se en match med lite bärs hos någon av dem (MGM).
MGM efternamn tyder på samisk bakgrund. Kanske inte direkt relevant utan mer en iakttagelse, de enda jag känner till med namnet är alla samer.
Ok, jag reagerade också att det är ovanligt, dels att bara 21 stycken i Sverige bär det och dels för att det är bildat av ett kvinnonamn. Men visste inte det kan vara samiskt.
Tack. Ja ska jag vara fördomsfull så ser ju de där gubbarna ut som sådana som avslutar arbetsveckan med en runda golf eller padel beroende på årstid och därefter till stekhuset. Och sedan se en match med lite bärs hos någon av dem (MGM).
Det är exakt den bilden jag (och troligtvis de flesta) fått av dem båda. Två frånskilda gubbar som gärna dricker öl och kollar luleå hockeys matcher hemma på tvn.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!