2023-11-04, 16:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnens
Det r exakt den bilden jag (och troligtvis de flesta) ftt av dem bda. Tv frnskilda gubbar som grna dricker l och kollar lule hockeys matcher hemma p tvn.

Skert skitjobbigt att frklaras misstnkt fr mord om man r oskyldig fast nd bra att man har den rutinen att utreda icke-uppenbara ddsfall som misstnkt. Man ser en del, ofta ldre fall, dr det inte gjorts ngot vidare jobb i brjan och till fljd av det uppstr skvaller och misstnksamhet frn omgivning. Utrymme fr det krymps ju om man gr igenom allt frn start.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-04 kl. 17:12.
Citera
2023-11-04, 17:09
Medlem
Knner mgm och har mycket svrt att tro att han gjort det han misstnks fr, men sjlvklart bra att det utreds. Karln r ju lugnet sjlv, snll och omtnksam.
Citera
2023-11-04, 17:10
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnens
De som gr p manhemsskolan lr f ett meddelande iom alla rykten samt att 2 lrare saknas. Kan lgga upp meddelandet nr ngon av syskonen ftt det.
Tack det vore snllt.
Citera
2023-11-04, 18:16
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbordsryttaren
Knner mgm och har mycket svrt att tro att han gjort det han misstnks fr, men sjlvklart bra att det utreds. Karln r ju lugnet sjlv, snll och omtnksam.

Skerligen ligger det nog nt sjukdomsfall bakom det hela. Men polisen mste ju nd rubricera det som mord s att de kan jobba vidare med fallet.

Din bekant kommer nog att avskrivas under veckan.
Citera
2023-11-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbordsryttaren

Jag har haft mgm som lrare i 3 r och hade ALDRIG kunna tnka mig ngot sdant om han. Han r lngst ner p min lista av sannolika mrdare. Dock vet man ju aldrig vad som pgr i ngons huvud. Jag hoppas och tror inte han mrdat sin kollega.
Citera
2023-11-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasast
Finns en La*s O*ov Hjo*t (r, l, r) 56 r gammal frn Kalix p Lexbase. r det samma man? Nn som vet vad det avser isf?

Har haft Lars Hjort alla mina tre r i sljd p manhem. Knns inte som att det finns ngot ont i den mnniskan men man undrar ju d vad han r dmd fr? Ngon som vet?
Citera
2023-11-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ok, jag reagerade ocks att det r ovanligt, dels att bara 21 stycken i Sverige br det och dels fr att det r bildat av ett kvinnonamn. Men visste inte det kan vara samiskt.

Enligt gamla folkrkningar s r det tydligen en fjllsamisk slkt.
Citera
2023-11-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtcamkklo
Har haft Lars Hjort alla mina tre r i sljd p manhem. Knns inte som att det finns ngot ont i den mnniskan men man undrar ju d vad han r dmd fr? Ngon som vet?

Det var en trafikfrseelse, s den kan vi glmma... Krt lite fort vid en kamera.
Citera
2023-11-04, 21:07
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfina1
Jag kan bekrfta att L.H r den som pltsligt frlorat livet 😢
Vi hoppas p att det r akut sjukdom, det r nog illa.
/slkting
Ska ni inte invnta utredningen?
Knasigt "Vi hoppas p att det r akut sjukdom"
Ja men om det r mord d?
Citera
2023-11-04, 21:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Ska ni inte invnta utredningen?
Knasigt "Vi hoppas p att det r akut sjukdom"
Ja men om det r mord d?

Det r vl inte knasigt att ha den instllningen medan man vntar? I ett samhlle dr man kanske knner varandra kan man vl vara utan erfarenheten att ngon ddat ens anhrig. Mnniskan vcks inte till liv igen genom att ett brott begtts. Herrarna r ju i den ldern att typ hjrtfel ger sig tillknna.
Citera
2023-11-05, 01:59
Medlem
Kan det vara nt sexuellt inblandat som gick till verdrift att dom var ett par och att den ena mannen tillslut fick hjrtstopp av fr hrd sex.
Citera
2023-11-05, 09:37
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xylor
Kan det vara nt sexuellt inblandat som gick till verdrift att dom var ett par och att den ena mannen tillslut fick hjrtstopp av fr hrd sex.
Redan nummer tv som r inne p att ddsfallet skulle bero p ett ursprat bgknull. Det finns vl fr fan hundra frklaringar som r mer sannolika n den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in