2023-11-03, 10:12
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Rögle har mycket gott i truppen... men e mentalt svaga just nu...
När det är som tuffast så...lyfter det

Ahlin lanserar Cory Murphy i HD som tydligen går sysslolös på andra sidan pölen, han kanske kan få styr på försvaret och PP men det är kanske bara en önskedröm?

Efter Lule är det uppehåll, förväntar mig att det händer saker både på spelar och ledarfronten för så här kan det ju inte fortsätta. Max och Roger finns det andra uppgifter för i organisationen. Hade flyttat Roger till sportchef för damerna och behållt Max i en ledarposition i a-laget sen adderat Cory och eller Janne till A-lags staben.

LEJ visade iallafall mig att han blir en tillgång trots min initiala tvekan.

Sen är frågan varför han envisas med seriens mest ojämna målvakt hela tiden? När "stal" Rifalk en match för oss sist?
Citera
2023-11-03, 10:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Ahlin lanserar Cory Murphy i HD som tydligen går sysslolös på andra sidan pölen, han kanske kan få styr på försvaret och PP men det är kanske bara en önskedröm?

Efter Lule är det uppehåll, förväntar mig att det händer saker både på spelar och ledarfronten för så här kan det ju inte fortsätta. Max och Roger finns det andra uppgifter för i organisationen. Hade flyttat Roger till sportchef för damerna och behållt Max i en ledarposition i a-laget sen adderat Cory och eller Janne till A-lags staben.

Sen är frågan varför han envisas med seriens mest ojämna målvakt hela tiden? När "stal" Rifalk en match för oss sist?

Du har bra tankar där på en Thailändsk badort....
Citera
2023-11-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang

Murhpy vill inte tillbaka till Rögle tror jag, dom försökte förra säsongen med och då blev det ett nej.

Tror att Janne nog låg mer bakom våra lyft säsong vi kom 3,2,1 och spelade final än vad han fick credd för.

Målet nu är att ta en play in plats sen tar det där ifrån.
Citera
2023-11-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jespaah
Ta det lugnt med MitchRapp hörni, det är inte lätt att vara medgångssupporter. Speciellt inte i en stad där innebandyn är mer populär, kanske för att det finns mer historia där. Ingen diskussion om att Växjö är köpelaget #1 i Sverige, inte så att hemfostrade talanger tog er till toppen utan det var transatlanter.

Efter lite snabbt överslag ser jag att vi har fyra backar och åtta forwards som är från Karlstad/Värmland eller spelat juniorhockey här. Och då tappade vi ändå tre hemvävda spelare (Jacob De La Rose, Gustav Rydahl och Albert Johansson) till NHL och Schweiz efter guldet. Ska jag även räkna med Dennis Hildeby som spelade J20 här och som nu spelar i NHL?
Nu tofflade ju Rydahl och flyttade till tjejen i Göteborg men i Frölunda hittar du tre spelare med Färjestad som moderklubb, däribland kanske ligans bästa back Henrik Tömmernes.
Leo Carlsson, som draftades #2 nu har ju även han Färjestad som moderklubb. Ibland är det svårt att behålla alla.
Vi ligger visserligen högt upp i lönetabellen, det gör vi, men då är vi Sveriges mest välmående och mest välskötta klubb också. Vi hade möjligheten att betala både Remi Elie och Brandon Davidson från ifjol, där båda absolut ville stanna då de älskade staden och laget. Men vi ville inte betala vad de begärde. Tänk dig själv om vi hade haft Remi Elie i 4e-linen just nu exempelvis...
Så just nu känns vi som motsatsen mot köpelagen, annars hade ju en av ligans bästa centrar stått där och tekat för vår 4e-line. Så var glad för att vi inte är något köpelag.

Går jag till Växjö ser jag direkt nio spelare som inte ens är svenskar.

Tack för en bra diskussion och lycka till i framtiden, blir inte förvånad om vi möts längre fram mot våren

Men kämpa på, ni har bara 93 poäng upp till Södertälje i Maratontabellen. Snart är ni förbi, hejar på er!
Färjestad valde att inte gå vidare med Leo och Davidson av andra anledningar än det ekonomiska.
Citera
2023-11-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De la Rose är inte hemvävd heller för den delen.
Han är väl ifrån Värmland?
Citera
2023-11-03, 20:12
Medlem
Lakers dominerade och var nästan ifatt Färjestad. Domarna kliver in och vägrar ge Lakers powerplay, samtidigt ger de motståndarna en väg in i matcherna.
Nu har bästa mästarna förlorat några matcher igen och då är det okey att Lakers kan få powerplay igen. Igår fick de känna lite på det någon minut på slutet, när domarna tagit tillräckligt, för att motståndarna skulle vinna.
Jag tror det är bestämt att Lakers får minst 4 powerplay retroaktivt imorgon. Lakers har varit svajigt, men nog skulle de haft ett par powerplay de senaste 4 matcherna.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-03 kl. 20:16.
Citera
2023-11-04, 02:05
Medlem
qups avatar
Guldstriden i år kommer stå mellan Färjestad, Luleå och Frölunda.

Färjestad är idag ett komplett lag. Matchen mot Luleå bevisade detta. Fart, kreativitet och samspel. Kombinera detta med knivskarp kvalitet på spelartruppen och en kontinuitet så har du ett vinnande lag

Luleå är komplett som lagbygge och har också spets. Alla kugghjul har inte rullat igång ännu men när det väl gör det så kommer man kunna utmana Färjestad om guldet som en jämlike.

Ifall Frölunda kan hitta kontinuitet i sin offensiv och cementera sin defensiv något så är man med i guldstriden. Rönnberg förtjänar ett till guld. Sveriges bästa tränare.
Citera
2023-11-04, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup

Färjestad är idag ett komplett lag. Matchen mot Luleå bevisade detta. Fart, kreativitet och samspel. Kombinera detta med knivskarp kvalitet på spelartruppen och en kontinuitet så har du ett vinnande lag

Luleå är komplett som lagbygge och har också spets. Alla kugghjul har inte rullat igång ännu men när det väl gör det så kommer man kunna utmana Färjestad om guldet som en jämlike.

Ifall Frölunda kan hitta kontinuitet i sin offensiv och cementera sin defensiv något så är man med i guldstriden. Rönnberg förtjänar ett till guld. Sveriges bästa tränare.

För tidigt att säga, och ditt argument om Frölunda gäller alla lag. När jag synar senaste 10 omgångarna, finns det inga bra lag. Färjestad leder, men att ha 3 förluster i rad håller inte för guld, för då åker laget ut. Luleå och ZilverAIK har varit stabilare och ligger bäst till just nu. Att ha mer än 1 förlust i rad är ett säkert sätt för tidig semester, och inte godkänt i slutspel, därför är det inte bra i serien heller.
Frölundas bortaspel är sämst och det går inte i ett slutspel om laget tar sig dit, detsamma gäller med bästa mästarna från Växjö, som saknar jämnhet, samt att laget drar på sig många utvisningar, och domarna vägrar ge laget powerplay.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-04 kl. 07:50.
Citera
2023-11-04, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup

Där fick du svar på tal av en expert!

FBK hade alltså i slutet av oktober tre raka matcher där de förlorade två av dem efter straffar och en förlust efter förlängning. Där rök guldchansen alltså! Ja då är det bara att ta nya tag och se fram emot säsongen 24/25.
Citera
2023-11-04, 10:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Han är väl ifrån Värmland?
Gör det honom till en FBK-produkt? Är Lars Johansson i Frölunda en Leksandsprodukt pga han kommer ifrån Dalarna?
Citera
2023-11-04, 10:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Kolla igen vad jag svarade på! Hemvävd! Värmland!

Pajas!
Vad är hemvävt i Karlstad med en spelare från Arvika? Åker du färdtjänst till dagverksamheten eller hur tillbringas vardagarna?
Är Oscar Lang egentligen FBK’are?
Är Lars Johansson leksing?
Citera
2023-11-04, 12:33
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad är hemvävt i Karlstad med en spelare från Arvika? Åker du färdtjänst till dagverksamheten eller hur tillbringas vardagarna?
Är Oscar Lang egentligen FBK’are?
Är Lars Johansson leksing?

Ta en kik på säsongen 09/10 din luffare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in