2023-10-22, 15:19
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Någon HV fan skrev på twitter att Nubben och Montén har fått sparken, sen kan vi väl bara vänta och se på ett officiellt beskeden från HV om det stämmer eller inte.

Edit: Så här låter det

Om inte annat så tycker man att Montén åtminstone borde ha självinsikten att avgå självmant.

Överhuvudtaget verkar rekryteringarna i HV vara en parodi. En tränare som inte har lyckats med någonting, någonstans och en sportchef vars bästföredatum passerades för 10 år sedan.
Citera
2023-10-22, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Om inte annat så tycker man att Montén åtminstone borde ha självinsikten att avgå självmant.

Överhuvudtaget verkar rekryteringarna i HV vara en parodi. En tränare som inte har lyckats med någonting, någonstans och en sportchef vars bästföredatum passerades för 10 år sedan.

Hv är så dåliga nu så det är inte roligt att håna dem. Men varför ska han avgå självmant, när han kan få lön i nästan 3 säsonger. Finns många tränare som underpresterat senaste åren, men räddats av dyra trupper. Du ser sällan någon som avgår, eftersom det finns ett avtal. Nubben och Montèn var fel redan när de anställdes, vilket jag påpekade. Men någon anställde dem. Spelarna borde också synas. Andre Peterssons passning till 7-0 får inte hända. Jag är övertygad att problem är mycket större än Montén, där självbilden är helt fel i föreningen.

Fundera på varför Oskarshamn och Växjö har ett helt annat lugn trots svag start, så har de börjat ta några viktiga poäng och är inte alls lika stressade som Hv. Sedan kan Lakers och IKO åka ur tillslut, men tror risken är mycket lägre.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-22 kl. 16:39.
Citera
2023-10-22, 16:37
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Om inte annat så t......

Undrar jag om A Lander, Emil P, Hållander ,Wedin kommit upp på hög nivå denna säsong?
Citera
2023-10-22, 16:47
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Kul att Luleå läxar upp både 1an och 2an(nu 4an ser jag) i tabellen.
Vad bra att Porsers miljoner gör nytta och att ni är nöjda.
Citera
2023-10-22, 17:23
Medlem
Marcus Sylvegård bör vara en lock för ett NHL-kontrakt redan nu.

Växjö signade honom innan han hade sin brutala formtopp i fjol och har honom således på reapris och har det som jag förstått det även nästa år.

Han visar verkligen att det inte var någon medstuds och med sin fysiska spelstil bör han kunna ta en roll i en fjärdekedja därborta rätt enkelt.
Citera
2023-10-22, 19:45
Medlem
Hej!
Är det någon som har koll på varför inget lag har nationsflaggor på hjälmarna?
Såg att det förekommer i SDHL.
Citera
2023-10-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Marcus Sylvegård bör vara en lock för ett NHL-kontrakt redan nu.

Växjö signade honom innan han hade sin brutala formtopp i fjol och har honom således på reapris och har det som jag förstått det även nästa år.

Han visar verkligen att det inte var någon medstuds och med sin fysiska spelstil bör han kunna ta en roll i en fjärdekedja därborta rätt enkelt.

Håller helt med! Grym spelare som bara blir bättre och bättre.
Citera
2023-10-22, 20:20
Medlem
Marcus Sylvegård är både tuff, tjurig och kan skapa och avsluta. Han var en stor anledning till Lakers guld 2021, tillsammans med Fredrik Karlström och Pontus Holmberg som var slutspelet bästa lina, där båda de sistnämnda lämnade för NHL. Även om jag gärna ser mackan 2 år i Lakers, så kommer han följa i deras fotspår över Atlanten.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-22 kl. 20:23.
Citera
2023-10-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Har lillebror-71 sparkat Monten ännu?
Den här åldras med värdighet, från den 13/9 precis innan HV71 första teckning. Han fick alltså 12 omgångar.

Nu är det klart att Montén får lämna.
Huvudtränaren Tomas Montén får sparken, och Johan Lindbom kliver på nytt in som huvudtränare.

Nubben verkar klara sig igen.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-10-22 kl. 21:27.
Citera
2023-10-22, 21:06
Medlem
12 match kicken heh

Måste vara något rekord.
Citera
2023-10-22, 21:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
12 match kicken heh

Måste vara något rekord.

Det är han och Barry som fått sparken snabbast.
Citera
2023-10-22, 21:40
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det är han och Barry som fått sparken snabbast.
Fick inte Roger Melin sparken från Brynäs efter bara 8 matcher 2017?

Ont: Inte en dag för tidigt för HV att sparka honom. Skulle bli väldigt förvånad om Nubben får vara kvar någon längre stund också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in