2024-01-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Linköpings missar topp 6.

Oik åker ur. Därnere sätter man sitt hopp till Corona.
Du har nog lika fel som vanligt.
Citera
2024-01-02, 11:28
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Rögle har ju värvat för att kunna vara med och slåss om SM-guldet och tagit in riktigt bra förstärkningar under säsongen, grym målvakt också. Så nångång måste det ju lyfta. Tror Röggle kan bli livsfarliga i ett slutspel om dom kniper en 7:e plats och slipper Färjestad i första.

Statistiskt jämfört med andra SHL-målvakter så är Rögles målvakter tämligen mediokra. Rögles trupp verkar vara ett fuskbygge rakt av, ungefär som HV71.

Vilka som åker ur är dock svårtippat. Oskarshamn har trots allt ryckt upp sig, men räcker det? Högst osäkert. HV71, Modo, Malmö eller Rögle hänger också löst. Örebro imponerar inte heller.
Citera
2024-01-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Statistiskt jämfört med andra SHL-målvakter så är Rögles målvakter tämligen mediokra. Rögles trupp verkar vara ett fuskbygge rakt av, ungefär som HV71.

Vilka som åker ur är dock svårtippat. Oskarshamn har trots allt ryckt upp sig, men räcker det? Högst osäkert. HV71, Modo, Malmö eller Rögle hänger också löst. Örebro imponerar inte heller.
Rögles bygge är likt HV71, en total sopa som sitter med en hög pengar och är inne på EP och letar spelare.
Men flickan Abbott är ju så bra 😂

Se Växjö (tar emot) där bygger man ett lag, likaså Färjestad.
I Rögle har man typ 10 potentiella centralt tex.
Hur tänker man då?
Hoppas att det snart går upp för folk systrarna är fullständigt överskattade.
Vem som helst hade gjort det lika eller bättre med samma medel.

Negativt kval, där tror jag IKO har riktigt bra chans att ta hem det.
Citera
2024-01-02, 12:58
Medlem
Citat:
Rögle har ju värvat för att kunna vara med och slåss om SM-guldet och tagit in riktigt bra förstärkningar under säsongen, grym målvakt också. Så nångång måste det ju lyfta. Tror Röggle kan bli livsfarliga i ett slutspel om dom kniper en 7:e plats och slipper Färjestad i första.

du vet inte vad du prata om uppenbarligen. Rögles målvakter är mellanmjölk båda två, Rifalk gör nån toppen match då och då men för sällan för att det ska ha någon stor påverkan. Rögles byggen denna och förra säsong är ett stort fuskbygge som jag tror kommer ta nån säsong att få rätt på. Som IceEyes sa är Rögles trupp som HV71 ungefär ett jävla fuskbygge som skulle ge Martin Timell en hjärtattack.

Målet med denna säsong är att hålla sig kvar, lyckas vi knipa någon play in plats är en bara en bonus. Om man väl lyckas hålla sig kvar är det bara till att bygge om från noll i stort sätt.

Bästa spelarna i rögle just nu är Abols och Sandin och fjärdefemma det är liksom inte fjärdefemma som ska styra ett lag som dom har gjort dom senaste matcherna

Mina topp 3 om vi spela i SHL nästa säsong är.
1. Minst två bra toppbackar.
2. Ny huvudtränare, Hansson är ingen huvudtränare material
3. en ny bra FRÖRSTA målvakt som kommer stå dom flesta matcherna, nu har man fått för sig att byta var andra eller tredje match.
Senast redigerad av pyssen87 2024-01-02 kl. 13:01.
Citera
2024-01-02, 13:48
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Arvid Lundberg fick 3 matcher avstängning och 15625kr i böter efter gårdagens crosschecking i skallen.

Och denna resulterade inte ens i avstängning eller böter.

https://twitter.com/EmilOls42054984/status/1740454900117422163?t=neUn5SAlglwC3_MtTef4Jw&s=19

Disciplinnämndens våldtäkt fortsätter.
Citera
2024-01-02, 18:43
Medlem
Kung Janne Larsson är! Nu ställer han upp för andra gång för Rögle och ska vara assisterande tränare till Rögle säsong ut!

Citat:
Janne Larsson återvänder som assisterande tränare till Rögle. Han har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig över resten av säsongen.

– En mycket kompetent tränare som kommer komplettera vår nuvarande ledarstab på ett jättebra sätt, säger Hampus Sjöström, tillförordnad sportchef i Rögle.

https://www.roglebk.se/article/90gas6n-3k501/view
Citera
2024-01-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
du vet inte vad du prata om uppenbarligen. Rögles målvakter är mellanmjölk båda två, Rifalk gör nån toppen match då och då men för sällan för att det ska ha någon stor påverkan. Rögles byggen denna och förra säsong är ett stort fuskbygge som jag tror kommer ta nån säsong att få rätt på. Som IceEyes sa är Rögles trupp som HV71 ungefär ett jävla fuskbygge som skulle ge Martin Timell en hjärtattack.

Målet med denna säsong är att hålla sig kvar, lyckas vi knipa någon play in plats är en bara en bonus. Om man väl lyckas hålla sig kvar är det bara till att bygge om från noll i stort sätt.

Bästa spelarna i rögle just nu är Abols och Sandin och fjärdefemma det är liksom inte fjärdefemma som ska styra ett lag som dom har gjort dom senaste matcherna

3. en ny bra FRÖRSTA målvakt som kommer stå dom flesta matcherna, nu har man fått för sig att byta var andra eller tredje match.
Fortsätt ni och värva och värva.
Men vad händer om sponsorerna börja tröttna på släppa till pengar och får inte vad man förväntar sig tillbaka?
Citera
2024-01-02, 20:09
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Leksand, b.
MoDo, b.
Timrå, b.
Timrå, h.
Frölunda, b.
Luleå, h.
Färjestad, b.

Hur många poäng tar ni på dessa kommande 7 matcher?

3p är mitt tips och att ni kommer att få kvala er kvar i år, risken är även stor att ni åker ur. Ändrade åsikt om er efter att sett matchen mot Malmö.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-01-02 kl. 20:14.
Citera
2024-01-02, 22:27
Medlem
tcfmogs avatar
8 minuters granskning för att ta bort en utvisning. Hoppas ni är nöjda.
Citera
2024-01-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
8 minuters granskning för att ta bort en utvisning. Hoppas ni är nöjda.
Bedrövligt
Tänka sig att det finns de som är för VAR
Citera
2024-01-03, 00:13
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Rifalk var ju ändå med i landslaget. Toppspelarna som varit utomlands och kommit tillbaka kan ju inte heller bara blivit dåliga. Mm
Jag tror ändå på Rögle som farlig outsider. MoDo ska vara gladare än Rögle om man undviker kval. HV ser jag som betydligt större fusk bygge än någon av tidigare nämnda, där verkar allt och lite till vara i osynk.
Citera
2024-01-03, 16:05
Medlem
Smegmas avatar
Larmi och Kossila borta för VLH. Luktar finsk SPRITTARM lååååäääng väg…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in