Citat:
Ursprungligen postat av
poxxaq
Jag har aldrig förstått varför man är så besatta av att ha så många matcher i hockeyn i ett så litet land som Sverige. I USA och Kanada kan man förstå då många lag har flera år av kö för att få ett säsongskort. Men i Sverige? Helt sjukt.
En renodlad serie med grundspel och slutspel hade varit roligare än vad jag har uppfattningen om hur det ser ut nu.
Jag fölljer inte svensk elithockey och har inte gjort så sedan Hammarby Hockey gick i konkurs, men tävlingsmomentet och nerven måste finnas där.
Just nu kännns det bara som en klubb för inbördes beundran vilket knappast gynnar svensk ishockey på lång sikt.
Man kan tala illa om ryska värvningar inom bandyn pga rådande läge, men Sverige i ishockey ska vara ledande såväl på landslagsnivå som på klubbnivå.
Jag tror inte vi kan jämföra med NHL, det har vi aldrig kunnat göra, men på VM/OS/Canada Cup-nivå ska vi kunna stå upp. Känns inte som vi gör det längre, men jag kanske har fel.
Kanske behövs en NHL-lockout igen för att locka till sig storspelare, men frågan är om de inte hellre gått till Schweiz i detta nu...