2023-10-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo55
Hoppas han inte får följa med GD igen.. hörde förnamnet börja på A men inget efternamn

Det kommer han mest störst sannolikhet inte att få.
A.S
Citera
2023-10-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenvet76
Det kommer han mest störst sannolikhet inte att få.
A.S

A*dré Sve*sson

Var det han som drog igång bengalen under matchen också?
Citera
2023-10-30, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinko
A*dré Sve*sson

Var det han som drog igång bengalen under matchen också?

Det vet jag faktiskt inte, såg bara att den låg på läktaren och brann.
Citera
2023-10-31, 17:57
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenvet76
Det stämmer.
Personen i fråga betedde sig inte okej alls på bussen och efter otaliga varningar stannade chauffören inne på Tönnebro vid BK och släppte av honom samt tillkallade polis.
Han valde dock att lämna platsen och gå ut på E4 för att mest troligt lifta.
Man ska inte blanda benso med alkohol.
Bra att dom släppte av honom. Tänk att ha den där idioten i samma buss ändå upp te Ume.
Citera
2023-11-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Krävs inte en utbildad ekonom för att analysera DIFs ekonomi. Vad vill du veta? Att den är skit?

Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
För det första. Varför skulle Brödernas Burgers klara situationen bättre just nu? De lever på vinster från föregående år och detta kommer ändras. Burgarkedjor finns i överflöd och många går i förlust och konkurs. Vad talar för att Brödernas HC överlever? Ingenting. Går de upp till HA ökar utgifterna med bortaresor och materiel, de kommer inte klara detta. Det stora problemet är att de spelar i Väsby, ingen orkar åka ut dit för att se de spela - kontinuerligt. Värdelös geografisk plats för att bygga ett elitlag i HA/SHL.

Brödernas är en dröm som saknas konkreta punkter och inkomster för att överleva. Deras VD snackar skit. De saknar kultur och en supporterkultur för att överleva. Att man kan tro något annat är naivitet eller bara dumhet.

Köper man aktier via pepins får man skylla sig själv. Garanterad förlust.

-Din läsförståelse är din sorg.
Ta in vad jag skrivit och återkoppla gärna med lite seriositet-tack.
Citera
2023-11-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Din läsförståelse är din sorg.
Ta in vad jag skrivit och återkoppla gärna med lite seriositet-tack.

Du levererar det mest oklara inlägget och ber mig uppdatera min läsförståelse. Vilken filur du är. Ännu roligare om du köpt aktier via pepins.
Citera
2023-11-03, 21:32
Medlem
IceEyess avatar
Underhållande läsning på Djurgårdens forum ikväll. Garpenlöv och KG verkar inte stå särskilt högt i kurs hos supportrarna
Citera
2023-11-03, 22:23
Medlem
agnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Underhållande läsning på Djurgårdens forum ikväll. Garpenlöv och KG verkar inte stå särskilt högt i kurs hos supportrarna

Det är förståeligt. Det manskapet bör kunna prestera bättre en något är väldigt fel.

Det har inte varit bra sedan Robert Ohlson lämnade.
Citera
2023-11-03, 22:23
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Torskade de eller något? De vann ett derby häromdagen mot aik.

För många "betydelselösa" matcher inom hockeyn. Hade det varit dubbelmöten med matcher som betyder något hade det varit mer "fair".

Svär att dif kommer att möta aik 3-4 gånger fler denna säsong, vilket minskar dragkraften.

Gör varje hockeymatch betydelsefull och hockeyn kommer bli mer attraktiv i folkögon.
Citera
2023-11-03, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
För många "betydelselösa" matcher inom hockeyn. Hade det varit dubbelmöten med matcher som betyder något hade det varit mer "fair".

Gör varje hockeymatch betydelsefull och hockeyn kommer bli mer attraktiv i folkögon.
Jag har aldrig förstått varför man är så besatta av att ha så många matcher i hockeyn i ett så litet land som Sverige. I USA och Kanada kan man förstå då många lag har flera år av kö för att få ett säsongskort. Men i Sverige? Helt sjukt.
Citera
2023-11-03, 22:43
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Jag har aldrig förstått varför man är så besatta av att ha så många matcher i hockeyn i ett så litet land som Sverige. I USA och Kanada kan man förstå då många lag har flera år av kö för att få ett säsongskort. Men i Sverige? Helt sjukt.

2-3 matcher I veckan är standard 52 omgångar 15 sept -25 mars

I Kanada o NHL 82 omgångar 15 oktober -10 april
Citera
2023-11-03, 22:47
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
En renodlad serie med grundspel och slutspel hade varit roligare än vad jag har uppfattningen om hur det ser ut nu.

Jag fölljer inte svensk elithockey och har inte gjort så sedan Hammarby Hockey gick i konkurs, men tävlingsmomentet och nerven måste finnas där.

Just nu kännns det bara som en klubb för inbördes beundran vilket knappast gynnar svensk ishockey på lång sikt.

Man kan tala illa om ryska värvningar inom bandyn pga rådande läge, men Sverige i ishockey ska vara ledande såväl på landslagsnivå som på klubbnivå.

Jag tror inte vi kan jämföra med NHL, det har vi aldrig kunnat göra, men på VM/OS/Canada Cup-nivå ska vi kunna stå upp. Känns inte som vi gör det längre, men jag kanske har fel.

Kanske behövs en NHL-lockout igen för att locka till sig storspelare, men frågan är om de inte hellre gått till Schweiz i detta nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in