2023-11-03, 13:47
Medlem
Beaver14s avatar
Casemiro borta flera veckor pga skadan (baksida lår) ha fick mot Newcastle. Problemen hopar sig för United.
Citera
2023-11-03, 13:54
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ger mig fan på att vi kommer torska mot Chelsea packet.

Känns inte alls bra inför denna när Poch återkommer.

Sett till vår historik mot er bör vi kanske hållas som knappa favoriter men det blev ju som bekant magplask varje gång i de stora matcherna förra säsongen och den trenden har inte försvunnit även om vi visat mer stake i dessa matcher hittills.

Tanken av att det är vi som knäcker er förlustfria inledning i ligan får mig att drömma tillbaks till den gången vi gav Leicester titeln. Givetvis ett helt underbart scenario som vi kan håna er för precis som pokalskåpet.

Ni tog vår nolla 18-19 samt ligaledningen om jag inte minns fel och detta derby har tidigare haft en tendens att förstöra säsongen för förloraren.
Citera
2023-11-03, 16:22
Medlem
Beaver14s avatar
Förra helgen skrev jag att domaren Darren England tagits till nåder och får döma igen, fast Championship. Det får han göra även denna hel. Men det intressanta är att han fått sällskap, och inte av vem som helst.

Anthony Taylor, länge ansedd som Englands bästa domare, har degraderats till att döma Championship! Kanske börjar det hända lite och PGMOL inser att de inte kan låta dessa inkompetenta domare hålla på i Premier League. Frågan är om det finns något underifrån att ersätta med.

I helgens första match, Fulham-Man U, är Rebecca Welsh fjärdedomare. Vet inte om det är första gången vi har en kvinnlig fjärdedomare (assisterade har det funnits ett tag) men det kanske är vägen att gå.
Senast redigerad av Beaver14 2023-11-03 kl. 16:24.
Citera
2023-11-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Förstår vad du menar, och jag ser United alldeles för lite för att säga om det ligger något i det - men det ska väl nämnas att Rashford redan låg på 200k/w före han förlängde och landade på 300k/w efter förlängning. Sen hade han ju en bra säsong redan före förhandlingarna inleddes i fjol (inleddes på våren, signades i juli), att han fått en tung start i år kan det finnas andra förklaringar till än att han är proppmätt och omotiverad.

Minns någon United-supporter här som skrev att Rashford är en stor del i Uniteds uselhet de sista åren, att han borde skeppas.

Lycka till med det, hörni. Ingen kommer betala vad United vill ha, och absolut ingen (utom Saudi kanske) kommer matcha den lön United gett honom.

Endast blåögda tror att Rashford kommer flytta för att "trivas" igen och tjäna 30-50% av vad han tjänar idag.

Grejen med Rashford är att han inom Unitedlägret byggt upp ett bra rykte för han gjort så jävla många mål (30 st 22/23) han lever på sin snabbhet också men egentligen är han en liten diva som helt skiter i hur det går för United så länge han får rubriker i tidningen och miljontals Twitter likes
Citera
2023-11-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ger mig fan på att vi kommer torska mot Chelsea packet.

Känns inte alls bra inför denna när Poch återkommer.
Har en hardcore Arsenal polare(nej ej generalen).
Han säger är det nåt år Tottenham ska vinna PL är det i år,City ser mänskliga ut.
Av vad jag sett av dem känns det som när Kane försvann blev laget mer komplett, sen att Postu gör sitt,jag tror verkligen Tottenham kommer gynnas utan nåt Europa spel i PL .
Och sen måste man hylla värvningar som kom in..Maddison och Vicario har varit outstanding i mitt tycke.
Citera
2023-11-03, 18:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
I helgens första match, Fulham-Man U, är Rebecca Welsh fjärdedomare. Vet inte om det är första gången vi har en kvinnlig fjärdedomare (assisterade har det funnits ett tag) men det kanske är vägen att gå.

För att kvinnliga domare är bättre (många pk-idiot-poäng på den) eller för att vissa manliga domare kanske skärper till sig inför hotet om att bli ersatt av en kvinna?
Citera
2023-11-03, 19:18
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
För att kvinnliga domare är bättre (många pk-idiot-poäng på den) eller för att vissa manliga domare kanske skärper till sig inför hotet om att bli ersatt av en kvinna?

Tänker att de lär expandera urvalsgruppen eftersom männen bevisligen inte duger.
Citera
2023-11-03, 20:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Förra helgen skrev jag att domaren Darren England tagits till nåder och får döma igen, fast Championship. Det får han göra även denna hel. Men det intressanta är att han fått sällskap, och inte av vem som helst.

Anthony Taylor, länge ansedd som Englands bästa domare, har degraderats till att döma Championship! Kanske börjar det hända lite och PGMOL inser att de inte kan låta dessa inkompetenta domare hålla på i Premier League. Frågan är om det finns något underifrån att ersätta med.

Jag säger det igen: hur kan ett så multikulturellt land, med så många framgångsrika fotbollsspelare/idrottare med alla möjliga ursprung, ha så få icke-vita domare? Jag har för mig att det finns 1(!) proffesionell icke-vit huvuddomare. Men när det handlar om icke-proffessionella domare så finns det hur många icke-vita domare som helst...

Min slutsats: gamla gubbar i PGMOL behöver pensioneras, gör om hela skiten.
Citera
2023-11-03, 20:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag säger det igen: hur kan ett så multikulturellt land, med så många framgångsrika fotbollsspelare/idrottare med alla möjliga ursprung, ha så få icke-vita domare? Jag har för mig att det finns 1(!) proffesionell icke-vit huvuddomare. Men när det handlar om icke-proffessionella domare så finns det hur många icke-vita domare som helst...

Min slutsats: gamla gubbar i PGMOL behöver pensioneras, gör om hela skiten.

Varför ska hudfärgen ha betydelse eller ens diskuteras i sammanhanget? Jag tror inte att påtvingad "mångfald" gör att kvaliteten på domarna höjs.
Citera
2023-11-03, 20:30
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Varför ska hudfärgen ha betydelse eller ens diskuteras i sammanhanget? Jag tror inte att påtvingad "mångfald" gör att kvaliteten på domarna höjs.

För att något är uppenbarligen fel när vita domare som varit värdelösa i 10-15 år(Mike Dean t.ex.) får fortsätta döma i PL(och sedan få toppjobb direkt efter) medans det finns massvis med icke-vita som aldrig ens får chansen att nå dit upp. För mig är det ett tecken på ett strukturellt problem helt enkelt.
Citera
2023-11-03, 21:15
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
För att något är uppenbarligen fel när vita domare som varit värdelösa i 10-15 år(Mike Dean t.ex.) får fortsätta döma i PL(och sedan få toppjobb direkt efter) medans det finns massvis med icke-vita som aldrig ens får chansen att nå dit upp. För mig är det ett tecken på ett strukturellt problem helt enkelt.

Vi har sett tillräckligt med politisk korrekthet i ligan så inkvotering kommer knappast lösa domarproblemet.

Enda lösningen är att rensa ordentligt speciellt bland de äldre som hänger kvar på grund av sina långa karriärer och börja anställa domare från mindre ligor både Championship och neråt som har ett bra öga för spelet.

Hudfärg och etnicitet ska aldrig vara ett krav som går före kompetens.
Citera
2023-11-03, 21:20
Medlem
Citat:
Jag tror säkert att kvinnliga domare kan vara minst lika bra som manliga domare, bara de har kvalificerat sig genom att ha dömt tillräckligt många matcher på hög nivå. I andra idrotter, exempelvis tennis tycker jag att kvinnliga huvuddomare ofta klarar av uppgiften på ett bra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in