Citat:
Ursprungligen postat av
drhasch81
Okej, då har vi sakta börjat återgå till de normala efter morsans bortgång.
Kan nån ge en kort sammanfattning vad som skett sista 3 veckorna ,ser Tottenhamn leder och gjort de bra.
Såg United vs Newcastle igår och som sagt förr Newcastle har gått förbi många lag i utvecklingen ,Howe har gjort ett jobb som få hade lyckats med,hans värvningar har gått 120% in,säkert nån som inte funkat,Men inte som hos Chelsea där kanske 1 värvning funkat.
Chelsea ser man fortsätter på förra säsongen, blev inget bättre med poch.
City förlorade för många spelare i somras, det här man redan förlorat 2 matcher säger jag de har en svagare trupp än fjol.
Hur har Arsenal sett ut i ligan,de jag såg av matchen igår mot West ham tycker jag ej det är nåt lah som kommer vinna PL,visst det är bara en onödig Cup,men såg ej bra ut.
Det har ju inte varit så mycket PL de senaste 3 veckorna, pga landslag.
Arsenal gjorde en tam insats på bortaplan mot Chelsea. Eller rättare sagt, Chelsea gjorde en mycket bra match i 75 minuter. Såg någon stats om att sett till xG (alltså skapade chanser och förväntade mål) så ligger Chelsea med i toppen, men i verkligheten lyckas man inte förvalta chanserna.
Mot Arsenal hade man en stensäker seger men med hjälp av en målvaktstabbe och ett moment av att sluta spela försvar gavs Arsenal 2 mål och fick med sig en poäng man inte förtjänade.
Sen har Arsenal spelat mot Sheffield United och i ärlighetens namn går det inte att använda den matchen för att dra några slutsatser, Sheff är för dåliga helt enkelt.
Känslan med Arsenal är fortsatt att man inte får ut samma utväxling som förra året, och ändå har man tagit fler poäng än motsvarande tid förra året och är fortsatt obesegrade.
Spurs fortsätter att gneta till sig segrar. Borta mot CP är ingen lätt match, starkt att vinna. Sen hemma mot Fulham var det väl inget snack om det, även om jag tyckte att det var lite trögt för hemmalaget.
Även i ett lag som City är det vissa spelare som är viktiga för att laget ska fungera. Rodri är en sån och hans idiotiska stryptag blev kostsamt. 3 förluster (LC mot Newcastle också) under hans avstängning. Sen har man vunnit mot Brighton och haft lekstuga med grannen i Manchester. Jag är övertygad om att City även i år är laget att slå.
Intressanta matcher i helgen med Newcastle-Arsenal på lördag. Lite upp till bevis för båda känns det som, viktigt för båda att vinna den. Sen Tottenham-Chelsea på måndag, ska Tottenham fortsätta vinna eller ska Chelsea få utdelning motsvarande vad man skapar för en gångs skull.