2023-11-03, 10:25
Moderator
zanteras avatar
De Zerbi har gjort det bra i Brighton men ärligt talat hade bara mönstret upprepat sig. Ten Hag hade minst lika mycket hype i Ajax (troligtvis mer) men överbetalda divor och kassa ägare gör att han nu talas om som en Championship tränare. Inte övertygad att inte samma hade hänt med De Zerbi.
Citera
2023-11-03, 10:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Okej, då har vi sakta börjat återgå till de normala efter morsans bortgång.
Kan nån ge en kort sammanfattning vad som skett sista 3 veckorna ,ser Tottenhamn leder och gjort de bra.
Såg United vs Newcastle igår och som sagt förr Newcastle har gått förbi många lag i utvecklingen ,Howe har gjort ett jobb som få hade lyckats med,hans värvningar har gått 120% in,säkert nån som inte funkat,Men inte som hos Chelsea där kanske 1 värvning funkat.

Chelsea ser man fortsätter på förra säsongen, blev inget bättre med poch.

City förlorade för många spelare i somras, det här man redan förlorat 2 matcher säger jag de har en svagare trupp än fjol.

Hur har Arsenal sett ut i ligan,de jag såg av matchen igår mot West ham tycker jag ej det är nåt lah som kommer vinna PL,visst det är bara en onödig Cup,men såg ej bra ut.

Det har ju inte varit så mycket PL de senaste 3 veckorna, pga landslag.
Arsenal gjorde en tam insats på bortaplan mot Chelsea. Eller rättare sagt, Chelsea gjorde en mycket bra match i 75 minuter. Såg någon stats om att sett till xG (alltså skapade chanser och förväntade mål) så ligger Chelsea med i toppen, men i verkligheten lyckas man inte förvalta chanserna.
Mot Arsenal hade man en stensäker seger men med hjälp av en målvaktstabbe och ett moment av att sluta spela försvar gavs Arsenal 2 mål och fick med sig en poäng man inte förtjänade.

Sen har Arsenal spelat mot Sheffield United och i ärlighetens namn går det inte att använda den matchen för att dra några slutsatser, Sheff är för dåliga helt enkelt.
Känslan med Arsenal är fortsatt att man inte får ut samma utväxling som förra året, och ändå har man tagit fler poäng än motsvarande tid förra året och är fortsatt obesegrade.

Spurs fortsätter att gneta till sig segrar. Borta mot CP är ingen lätt match, starkt att vinna. Sen hemma mot Fulham var det väl inget snack om det, även om jag tyckte att det var lite trögt för hemmalaget.

Även i ett lag som City är det vissa spelare som är viktiga för att laget ska fungera. Rodri är en sån och hans idiotiska stryptag blev kostsamt. 3 förluster (LC mot Newcastle också) under hans avstängning. Sen har man vunnit mot Brighton och haft lekstuga med grannen i Manchester. Jag är övertygad om att City även i år är laget att slå.

Intressanta matcher i helgen med Newcastle-Arsenal på lördag. Lite upp till bevis för båda känns det som, viktigt för båda att vinna den. Sen Tottenham-Chelsea på måndag, ska Tottenham fortsätta vinna eller ska Chelsea få utdelning motsvarande vad man skapar för en gångs skull.
Citera
2023-11-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det har ju inte varit så mycket PL de senaste 3 veckorna, pga landslag.
Arsenal gjorde en tam insats på bortaplan mot Chelsea. Eller rättare sagt, Chelsea gjorde en mycket bra match i 75 minuter. Såg någon stats om att sett till xG (alltså skapade chanser och förväntade mål) så ligger Chelsea med i toppen, men i verkligheten lyckas man inte förvalta chanserna.
Mot Arsenal hade man en stensäker seger men med hjälp av en målvaktstabbe och ett moment av att sluta spela försvar gavs Arsenal 2 mål och fick med sig en poäng man inte förtjänade.

Sen har Arsenal spelat mot Sheffield United och i ärlighetens namn går det inte att använda den matchen för att dra några slutsatser, Sheff är för dåliga helt enkelt.
Känslan med Arsenal är fortsatt att man inte får ut samma utväxling som förra året, och ändå har man tagit fler poäng än motsvarande tid förra året och är fortsatt obesegrade.

Spurs fortsätter att gneta till sig segrar. Borta mot CP är ingen lätt match, starkt att vinna. Sen hemma mot Fulham var det väl inget snack om det, även om jag tyckte att det var lite trögt för hemmalaget.

Även i ett lag som City är det vissa spelare som är viktiga för att laget ska fungera. Rodri är en sån och hans idiotiska stryptag blev kostsamt. 3 förluster (LC mot Newcastle också) under hans avstängning. Sen har man vunnit mot Brighton och haft lekstuga med grannen i Manchester. Jag är övertygad om att City även i år är laget att slå.

Intressanta matcher i helgen med Newcastle-Arsenal på lördag. Lite upp till bevis för båda känns det som, viktigt för båda att vinna den. Sen Tottenham-Chelsea på måndag, ska Tottenham fortsätta vinna eller ska Chelsea få utdelning motsvarande vad man skapar för en gångs skull.
Va tror du,åker Ten hag innan julen?
Citera
2023-11-03, 11:55
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Va tror du,åker Ten hag innan julen?
Jag skrev om det för någon dag sedan, att sparka Ten Hag löser ingenting av Uniteds problem.
De pengar det kostar att sparka honom behöver klubben använda till där det verkliga problemet är, i spelartruppen och organisationen.

Men det enkla är naturligtvis att sparka managern, och den enkla vägen är lätt att ta.
Citera
2023-11-03, 12:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag älskar när FA-cupen drar i gång och det dyker upp klubbar och orter jag aldrig hört talas om, trots att de ofta har ett långt förflutet. På schemat i kväll står Barnsley-Horsham och Sheppey United-Walsall.

På Wikipedia läser jag att Horsham grundades 1871(!) och spelar i Isthmian League, medan Sheppey United grundades 1890(!) och spelar i samma liga, på en hemmaarena med en publikkapacitet på 1 400 personer. Ska vi gissa på fullsatt i kväll?
Citera
2023-11-03, 12:53
Medlem
Skarparattarns avatar
Ger mig fan på att vi kommer torska mot Chelsea packet.

Känns inte alls bra inför denna när Poch återkommer.
Citera
2023-11-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

"Hur kan Maguire stanna i United och vara utskrattad, framför att gå till West Ham och bli älskad igen?"

Ledtråd: börjar på P.
Hur kan Rashford vara ett monster i anfallet när hans agent sitter i kontraktsförhandlingar men sluta spela fotboll i samma stund som ett nytt femårskontrakt är undertecknat? Pengar.
Citera
2023-11-03, 13:18
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag älskar när FA-cupen drar i gång och det dyker upp klubbar och orter jag aldrig hört talas om, trots att de ofta har ett långt förflutet. På schemat i kväll står Barnsley-Horsham och Sheppey United-Walsall.

På Wikipedia läser jag att Horsham grundades 1871(!) och spelar i Isthmian League, medan Sheppey United grundades 1890(!) och spelar i samma liga, på en hemmaarena med en publikkapacitet på 1 400 personer. Ska vi gissa på fullsatt i kväll?

Sheppey-Walsall tv-sänds, på Viasat
Citera
2023-11-03, 13:20
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Hur kan Rashford vara ett monster i anfallet när hans agent sitter i kontraktsförhandlingar men sluta spela fotboll i samma stund som ett nytt femårskontrakt är undertecknat? Pengar.

Det där är ett vanligt mönster. Theo Walcott är ett annat exempel på spelare som vräkte in mål när det var läge för kontraktsförhandlingar för att sedan återgå till att vara en kompetent men ändå rätt begränsad spelare.
Citera
2023-11-03, 13:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sheppey-Walsall tv-sänds, på Viasat

Underbart Nästan värt att lösa ett abonnemang bara för det.
Citera
2023-11-03, 13:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Förstår vad du menar, och jag ser United alldeles för lite för att säga om det ligger något i det - men det ska väl nämnas att Rashford redan låg på 200k/w före han förlängde och landade på 300k/w efter förlängning. Sen hade han ju en bra säsong redan före förhandlingarna inleddes i fjol (inleddes på våren, signades i juli), att han fått en tung start i år kan det finnas andra förklaringar till än att han är proppmätt och omotiverad.

Minns någon United-supporter här som skrev att Rashford är en stor del i Uniteds uselhet de sista åren, att han borde skeppas.

Lycka till med det, hörni. Ingen kommer betala vad United vill ha, och absolut ingen (utom Saudi kanske) kommer matcha den lön United gett honom.

Endast blåögda tror att Rashford kommer flytta för att "trivas" igen och tjäna 30-50% av vad han tjänar idag.
Citera
2023-11-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Förstår vad du menar, och jag ser United alldeles för lite för att säga om det ligger något i det - men det ska väl nämnas att Rashford redan låg på 200k/w före han förlängde och landade på 300k/w efter förlängning. Sen hade han ju en bra säsong redan före förhandlingarna inleddes i fjol (inleddes på våren, signades i juli), att han fått en tung start i år kan det finnas andra förklaringar till än att han är proppmätt och omotiverad.

Minns någon United-supporter här som skrev att Rashford är en stor del i Uniteds uselhet de sista åren, att han borde skeppas.

Lycka till med det, hörni. Ingen kommer betala vad United vill ha, och absolut ingen (utom Saudi kanske) kommer matcha den lön United gett honom.

Endast blåögda tror att Rashford kommer flytta för att "trivas" igen och tjäna 30-50% av vad han tjänar idag.
Rashford var dålig 21/22. Fansen ville sälja honom till PSG. Säsongen 22/23 var han den största enskilda orsaken till att United kom trea i ligan. Uniteds bästa spelare med 30 mål under en säsong.

I juni i år skrev han på ett nytt kontrakt och sedan dess har det blivit ett mål och en assist i PL.

Jag tror faktiskt att hans usla form är huvudorsaken till Uniteds kräftgång. Laget består av en massa skadebenägna ganska mediokra spelare och det är egentligen bara Rashford som sticker ut när han spelar bra. När han är dålig så är laget på den nedre halvan i PL kvalitetsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in