2023-11-03, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det där är typiskt Maja. Hon bråkar inte, hon går emellan och säger åt Tove att gå därifrån. Hade Maja varit vaken i lägenheten under händelsen där så hade hon gjort likadant och sett till att Tove gått därifrån. Tyvärr var hon inte vaken.

Hon bad ju vakten att slänga ut Tove
Om hon hade varit så snäll och klok som du säger så hade hon bara kunnat gå därifrån och ta med sig J
Att hon bad vakten att slänga ut Tove visar ju bara att hon ville ge igen på Tove
Citera
2023-11-03, 04:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Förstår att du tänker på de i tråden som avgudar Johanna.
Men det är väl ändå bättre att avguda än att hata, tycker du inte?
Särskilt illa är det väl när hatet riktas mot en oskyldig person, friad från alla misstankar om mord, tycker du inte?

För så är det. Johanna mördade Tove. Maja gjorde det inte. Ändå är det mot Maja allt hat sprids, och så finns det de som avgudar Johanna, vill brevväxla med henne och hävdar att hon har "tagit ansvar" för mordet på Tove, trots att Johanna fortfarande nekar till att ha mördat Tove.

Det var Maja som började berätta sanningen och avslöjade hur allt gått till, och sedan hon började berätta sanningen i december förra året, så har ingenting hon sagt kunnat beslås som lögn. Allt Maja sagt som kan kontrolleras har visat sig vara sant. Så det finns ingen anledning att misstro henne.
Jag tror att Johanna ligger bättre till att få stöd av befolkningen är Maja som smet undan och ljög sig fri från det straff hon gjort sig förtjänt av. Det betyder inte att folk gillar Johanna men hon var i alla fall ärlig och förklarade detaljrikt hur det gick till i badrummet. Därmed kommer Maja få leva med hatet och aldrig bli rentvådd av svenska folket. Hade hon erkänt och ångrat sig kunde det blivit omvänt med tiden. Hur människan Maja ens ska kunna sticka ut sin näsa genom dörren är en gåta och grannarna tror jag inte har så mycket övers för mördaren. På grund av erkännandet har Johanna större möjlighet att bli accepterad i samhället när hon avtjänat sitt straff. Maja är stämplad som en smitande mördare för all framtid.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-03 kl. 04:20.
Citera
2023-11-03, 05:15
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja - Maja är inte specifikt bunden till en och samma plats.
Fortfarande inget svar på frågan jag ställde. Tar den en gång till . På vilket sätt anser du att Maja är fri??
Citera
2023-11-03, 05:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förhör Johanna:

" Hur stor är lägenheten?
46 kvadrat, med separat kök[...]
"
Du tror alltså på Johanna när det passar din envisa inställning som sekten fortfarande står för. Vi icke religiösa tror att den var 45 kvardrat.
Citera
2023-11-03, 06:39
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Träffade en helt vanlig person igår som bor någonstans mitt i landet. Frågade vad hen läst om fallet och vad hen trodde. Svaret blev att Maja ljög och det är vad majoriteten anser. Sjukt att just en religiös grupp personer försvarar en kvinna som kunnat medverka till seriemord med tanke på alla "misslyckade" mordbränder dessutom. Sektmedlemmar ska skämmas då dom vet allihop att Maja var delaktig i mordet.

Den som har sett dokumentären "Helvetesprästen" i TV3 vet att religiösa människor inte är så fromma som det verkar. Även Knutby bestod av mördare och hjärntvättade individer. Bertil Boström från Hallingeberg är ett lysande exempel och han betedde sig snarlikt Maja och Johanna. Ströp, eldade övergivet hus samt liket vilket gömts i skogen. Prästem ljög och nekade precis som Maja.

Förstår din förundran över att ha träffat en HELT vanlig person 😁

Så zigarillen.

Hur har det gått med din o dina gelikars konspirationsteorier????

Att det är GW o GWs mäktiga vänner o hela Pingströrelsen tillsammans med Pastorn som infiltrerat Göta Hovrätt att fria Maja o sänka straffet för Johanna.

Hur har din o dina gelikars polisanmälan tagits emot????
Har ni anmält detta till Högsta Domstolen???? Dom borde vara väldigt intresserade av dina uppgifter!!! 😁😁😁😁😁

Är så vansinnigt nyfiken på hur din anmälan tagits emot. Vansinnigt nyfiken.

Kanske en anmälan till JO eller JK vore på sin plats.

Kämpa på ciggarren. Dumhet förtjänar man 😁
Citera
2023-11-03, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det var Johannas hittepåhistoria som hon matade Maja ned vid Illharjen, som hon skulle berätta för att inte åka dit för mord

Det måste jag ge JJ, hon verkade vara snabbtänkt som bara minuter efter mordet kom på vad hon skulle berätta för grannen när hon helt oväntat stötte på honom i trappen.

Klart som tusan att hon berättade för MH vad hon sagt till grannen ang MH.s fyllerikräkande.

JJ/MH.s "hittepåhistoria" som de kom överens om vid Illharjen gick ut på att de trodde att TT.s kropp inte skulle hittas. Så långt var de överens, båda skulle gå fria och aldrig berätta något.
Detta gick den "oskyldige?" MH med på, inget samvete/empati för TT.s anhöriga där inte.

Om, de skulle bli påkomna... hur ska vi tackla det, så långt gick nog inte deras snack i bilen.

Ja, vi vet hur det gick... MH kom (delvis med advokatens hjälp) på att hon sov (som inte ens GW tror på nuförtiden).
Citera
2023-11-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Precis. Det blir som reklam för att tiga i förhör. Funkade det för Maja funkar det säkert för mig med!

https://sverigesradio.se/artikel/experten-blir-som-reklam-for-att-tiga-i-forhor

Jag tror att M har påverkats av pastorn om att hon ska tiga om sanningen
Tiger man när inte bevis finns så får man gå fri
Senast redigerad av Anedin 2023-11-03 kl. 08:04.
Citera
2023-11-03, 08:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Det måste jag ge JJ, hon verkade vara snabbtänkt som bara minuter efter mordet kom på vad hon skulle berätta för grannen när hon helt oväntat stötte på honom i trappen.

Klart som tusan att hon berättade för MH vad hon sagt till grannen ang MH.s fyllerikräkande.

JJ/MH.s "hittepåhistoria" som de kom överens om vid Illharjen gick ut på att de trodde att TT.s kropp inte skulle hittas. Så långt var de överens, båda skulle gå fria och aldrig berätta något.
Detta gick den "oskyldige?" MH med på, inget samvete/empati för TT.s anhöriga där inte.

Om, de skulle bli påkomna... hur ska vi tackla det, så långt gick nog inte deras snack i bilen.

Ja, vi vet hur det gick... MH kom (delvis med advokatens hjälp) på att hon sov (som inte ens GW tror på nuförtiden).
Ja, precis. Det är mer än givet.

Ang fetat.

Ser att dissociation nämns i tråden som ytterligare försök att bortförklara Majas minnesluckor - som enbart är just lögner som du så korrekt beskriver.

Man ska respektera hennes hjärna som så lämpligt stänger av pga traumatiska upplevelser säget hon till CS.

"CS: Du sa ju alldeles nyss att det inte var sant?
Ja. Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt."

15 november börjar skådespelet.
Förhör avbryts för M ska medverka vid P7a.
Hon uppger att hon börjar ana att J kan ligga bakom det hela.

2 december påstår hon att "poletten ramlat ner" enligt egen utsago.

Hon minns plötsligt dumpningen och ger en detaljrik beskrivning av förlopp.
Hennes "dissociation" har plötsligt släppt.

En dissociation sker direkt vid trauma och kan ge minnesförlust. Partiellt eller helt.
Den fluktuerar inte heller.

Faktum är att Maja, ända sen söndagen 16 oktober, är insatt i vad som hänt.

I 3.5 timmar har de övat in sin "hittepåhistoria" och redan kort därefter anländer polis och Maja börjar ljuga omgående.

Hennes "dissociation" som medfört minnesförlust i 47 dagar är således inte annat än lögner och sjukdomsvinst.

Hon försöker få FhL, CS, åklagaren och TR att tro på detta.
Ingen av dem, klokt nog, är villiga att dansa efter Majas pipa, hennnes offerroll och sjukdomsvinst.
En roll hon garanterat antagit många ggr, det tycks sitta i ryggraden.
Senast redigerad av develi 2023-11-03 kl. 08:48.
Citera
2023-11-03, 09:49
Medlem
notknapparens avatar
P4 Jönköping:

"Fängelsestraffet som 20-åriga Johanna Jansson fick för mordet på Tove hade kunnat bli betydligt strängare om Rättsliga rådet hållit med sin egen expert Brita Zilg om hur Tove dog."

Enligt brottsmålsadvokaten Tove Rhudin Nichols hade man då bedömt uppsåstet som avsiktsuppsåt och straffet kunnat hamna på livstid.

https://sverigesradio.se/artikel/expert-kordes-over-darfor-sanktes-straffet-for-toves-mordare
Citera
2023-11-03, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Fortfarande inget svar på frågan jag ställde. Tar den en gång till . På vilket sätt anser du att Maja är fri??
Jag har svårt att tänka mig att Maja hjälpt Johanna med mordet, anser därför att Maja är fri från skuld till mordet.
Det är mycket detaljer i Maja's förklaring - som gör henne betrodd.

Därför anser jag att Maja är fri i skuldfrågan (mord samt medhjälp till mord)
Jag tror på Maja.
Citera
2023-11-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, precis. Det är mer än givet.

Ang fetat.

Ser att dissociation nämns i tråden som ytterligare försök att bortförklara Majas minnesluckor - som enbart är just lögner som du så korrekt beskriver.

Man ska respektera hennes hjärna som så lämpligt stänger av pga traumatiska upplevelser säget hon till CS.

"CS: Du sa ju alldeles nyss att det inte var sant?
Ja. Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt."

15 november börjar skådespelet.
Förhör avbryts för M ska medverka vid P7a.
Hon uppger att hon börjar ana att J kan ligga bakom det hela.

2 december påstår hon att "poletten ramlat ner" enligt egen utsago.

Hon minns plötsligt dumpningen och ger en detaljrik beskrivning av förlopp.
Hennes "dissociation" har plötsligt släppt.

En dissociation sker direkt vid trauma och kan ge minnesförlust. Partiellt eller helt.
Den fluktuerar inte heller.

Faktum är att Maja, ända sen söndagen 16 oktober, är insatt i vad som hänt.

I 3.5 timmar har de övat in sin "hittepåhistoria" och redan kort därefter anländer polis och Maja börjar ljuga omgående.

Hennes "dissociation" som medfört minnesförlust i 47 dagar är således inte annat än lögner och sjukdomsvinst.

Hon försöker få FhL, CS, åklagaren och TR att tro på detta.
Ingen av dem, klokt nog, är villiga att dansa efter Majas pipa, hennnes offerroll och sjukdomsvinst.
En roll hon garanterat antagit många ggr, det tycks sitta i ryggraden.

MH.s lögner för sina föräldrar i den åldern har jag fullt förståelse för... vem drog inte en vals eller två i den åldern när man bodde hemma och var ute på div äventyr?
Men som du skriver, hon har förmodligen lurat sina föräldrar att tro att hon inte orkar med något när hon är hemma... vill inte ha besök om hon inte var förberedd, ville att föräldrarna skulle stänga av TV-n när det var något obehagligt mm. Föräldrarna satte sig i en position då de inte ställde några krav utan bara serverade allt på silverfat, frukost, mediciner, skjuts med något till skolan (vad det nu var).
Stor skillnad med vilken ork hon hade när hon var ute med sina äventyr med JJ!

Men... vilken oskyldig kvinna sitter och ljuger i förhör efter förhör när hon vet vad som hänt med TT?

Bara några timmar efter att hon hjälpt till med att bära lik får hon en fråga från TTs pojkvän om hon vet var TT befinner sig. Hon svarar inte utan väljer att fråga JJ hur hon ska svara på den frågan.

Minnesproblem ett antal veckor... jag har lika svårt att tro på det som att hon skulle sova en endaste minut under tiden som TT var i livet i lägenheten.
Citera
2023-11-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag har svårt att tänka mig att Maja hjälpt Johanna med mordet, anser därför att Maja är fri från skuld till mordet.
Det är mycket detaljer i Maja's förklaring - som gör henne betrodd.

Därför anser jag att Maja är fri i skuldfrågan (mord samt medhjälp till mord)
Jag tror på Maja.

Att du tror på Maja har väl inte undgått någon i tråden.

Kan du berätta vilka "mycket detaljer i Maja.s förklaring - som gör henne betrodd"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in