Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Det måste jag ge JJ, hon verkade vara snabbtänkt som bara minuter efter mordet kom på vad hon skulle berätta för grannen när hon helt oväntat stötte på honom i trappen.
Klart som tusan att hon berättade för MH vad hon sagt till grannen ang MH.s fyllerikräkande.
JJ/MH.s "hittepåhistoria" som de kom överens om vid Illharjen gick ut på att de trodde att TT.s kropp inte skulle hittas. Så långt var de överens, båda skulle gå fria och aldrig berätta något.
Detta gick den "oskyldige?" MH med på, inget samvete/empati för TT.s anhöriga där inte.
Om, de skulle bli påkomna... hur ska vi tackla det, så långt gick nog inte deras snack i bilen.
Ja, vi vet hur det gick... MH kom (delvis med advokatens hjälp) på att hon sov (som inte ens GW tror på nuförtiden).
Ja, precis. Det är mer än givet.
Ang fetat.
Ser att dissociation nämns i tråden som ytterligare försök att bortförklara Majas minnesluckor - som enbart är just lögner som du så korrekt beskriver.
Man ska respektera hennes hjärna som så lämpligt stänger av pga traumatiska upplevelser säget hon till CS.
"CS: Du sa ju alldeles nyss att det inte var sant?
Ja. Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt."
15 november börjar skådespelet.
Förhör avbryts för M ska medverka vid P7a.
Hon uppger att hon börjar ana att J kan ligga bakom det hela.
2 december påstår hon att "poletten ramlat ner" enligt egen utsago.
Hon minns plötsligt dumpningen och ger en detaljrik beskrivning av förlopp.
Hennes "dissociation" har plötsligt släppt.
En dissociation sker direkt vid trauma och kan ge minnesförlust. Partiellt eller helt.
Den fluktuerar inte heller.
Faktum är att Maja, ända sen söndagen 16 oktober, är insatt i vad som hänt.
I 3.5 timmar har de övat in sin "hittepåhistoria" och redan kort därefter anländer polis och Maja börjar ljuga omgående.
Hennes "dissociation" som medfört minnesförlust i 47 dagar är således inte annat än lögner och sjukdomsvinst.
Hon försöker få FhL, CS, åklagaren och TR att tro på detta.
Ingen av dem, klokt nog, är villiga att dansa efter Majas pipa, hennnes offerroll och sjukdomsvinst.
En roll hon garanterat antagit många ggr, det tycks sitta i ryggraden.