2023-11-02, 11:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
För övrigt är lägenheten mer än 50% större än de 30kvm du sitter och ljuger om, din lögnaktiga Majahatare.
Jag trodde att Leif GW Person talade sanning i dokumentären på TV4 där han säger att lägenheten är ca 30 kvadratmeter, men då ljuger han alltså inför hela svenska folket. Eller så vet han inte vad han pratar om.

Majahatare, haha, är du Tovehatare då eller?
Citera
2023-11-02, 12:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Japp - Maja kan också sova ostört.

Jaså.
Citera
2023-11-02, 12:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag trodde att Leif GW Person talade sanning i dokumentären på TV4 där han säger att lägenheten är ca 30 kvadratmeter, men då ljuger han alltså inför hela svenska folket. Eller så vet han inte vad han pratar om.

Förhör Johanna:

" Hur stor är lägenheten?
46 kvadrat, med separat kök[...]
"
Citera
2023-11-02, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förhör Johanna:

"
jag bor i ca 70 kvm..skulle t om höra om en knappnål föll i andra änden.
Citera
2023-11-02, 12:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
jag bor i ca 70 kvm..skulle t om höra om en knappnål föll i andra änden.

Men det har ingen betydelse om man nu skulle kunna bevisa att Maja var vaken. Man kan vara vaken, utan att för den skulle hålla i händer:

"Det framstår som i det närmaste otänkbart att Maja Hellman kan ha gått från sängen till
toaletten och därefter ha befunnit sig i badrummet under den tid som Johanna Jansson
åkte till McDonalds utan att Maja Hellman sett Tove Tönnies kropp. Det framstår
också som mycket märkligt att Maja Hellman inte skulle ha frågat Johanna Jansson
vad som hade hänt med Tove Tönnies när hon senare under kvällen har beskrivit att
hon såg kroppen ligga inlindad i ett lakan.
"
//
"I brottmål är det emellertid inte tillräckligt för en fällande dom att den tilltalades
berättelse inte stämmer överens med vad som i övrigt är bevisat eller ens att den är
uppenbart felaktig. Även om Maja Hellmans version av händelseförloppet troligen inte
är den korrekta finns det ett flertal andra möjliga scenarion än just det som åklagaren
har påstått. Det räcker inte att det är bevisat att Maja Hellman var i lägenheten den
aktuella natten. Det är inte heller tillräckligt att åklagaren kan bevisa att Maja Hellman
inte låg och sov hela tiden.
För att Maja Hellman ska dömas som gärningsman för att
ha deltagit i gärningen gemensamt och i samförstånd med Johanna Jansson krävs till
att börja med att det är ställt utom rimligt tvivel att hon har deltagit aktivt i gärningen
på det sätt som åklagaren har påstått, dvs. genom att hon ska ha hållit fast Tove
Tönnies armar/händer.
Till stöd för åtalet mot Maja Hellman finns främst de uppgifter som Johanna Jansson
lämnat.[...]
"
Citera
2023-11-02, 12:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernhardDotte
Precis. Maja kan göra vad hon vill. En fundering dock: Om hon går till Nöjet och uppretade Vetlandabor kastar ut henne - skulle hon få tillbaka pengarna för inträdet?
Känner du till vad Nöjet har för policy gällande det?
Inte om alla inblandade säger att de sov.
Citera
2023-11-02, 12:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Om du påstår att jag har uttryck hat mot Tove så föreslår jag att du exemplifierar det, annars är det som vanligt bara ännu mer hat och lögner från dig.

Johanna nämner i FUP att lägenheten är, vill jag minnas, 46 kvm, och när jag kollade upp saken i polisens måttsatta ritning kunde jag beräkna/uppskatta golvarean till 54kvm, dubbelkollat mot den officiella planlösningen. Så det stämmer säkert utmärkt med 46kvm boarea givet snedtaken i en bostad på totalt ca 54kvm golvarea. Där då Maja låg och sov i alkoven i andra änden av lägenheten, under snedtaket, alltså sannolikt "utanför" den officiella boarean. Samtidigt som Tove ströps i den andra änden av lägenheten, under snedtaket inne på toaletten, också det "utanför" den officiella boarean. Så räknar man in de golvytor som de facto var platserna där det det hela utspelade sig, mordet och Majas sömn, så är storleken på utrymmet nästan dubbelt så stort som du vill göra gällande! Frågan är dock om du någonsin kommer att medge denna fakta, eller om du likt övriga Majahatare är fullständigt faktaresistent.
Du skriver väldigt många "sanningar" i tråden för att vara så sanslöst illa påläst som du är!

Intressant dock att du helt tar allt som GW säger för sanning, om nu det du påstår är sant och inte bara ännu en Majahatarlögn. Eller gäller det kanske bara när det passar dig? GW får inte sällan just denna typ av detaljer fel, har jag noterat, även om han oftast har rätt på ett övergripande plan i sina analyser.
Citera
2023-11-02, 12:43
Medlem
BernhardDottes avatar
Citat:
Inte om alla inblandade säger att de sov.

Förstod din poäng Men det är väl bara Maja som sover när det passar.
Citera
2023-11-02, 12:46
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Intressant dock att du helt tar allt som GW säger för sanning, om nu det du påstår är sant och inte bara ännu en Majahatarlögn. Eller gäller det kanske bara när det passar dig? GW får inte sällan just denna typ av detaljer fel, har jag noterat, även om han oftast har rätt på ett övergripande plan i sina analyser.
Jag visste inte hur stor lägenheten var. Jag tog för givet att GW visste vad han pratade om när han pratade om en så enkel sak som kvadratmeter på den aktuella lägenheten. Om du anser att jag är en lögnare för att jag hade fel, bör du ju rimligen anse att GW är en minst lika stor lögnare.
Citera
2023-11-02, 12:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag visste inte hur stor lägenheten var. Jag tog för givet att GW visste vad han pratade om när han pratade om en så enkel sak som kvadratmeter på den aktuella lägenheten. Om du anser att jag är en lögnare för att jag hade fel, bör du ju rimligen anse att GW är en minst lika stor lögnare.

Så då medger du i alla fall att lägenheten inte alls är så liten som du försökte göra gällande?
Menar du då också helt plötsligt att storleken inte har någon betydelse, eller inser du nu att det mycket väl kan vara så att Maja inte vaknade av dunsarna där hon låg inne i sovalkoven i andra änden av lägenheten?
Citera
2023-11-02, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förhör Johanna:

"
Aaaaaaa okay - ja det stärker ju faktiskt Maja's förklaring till att hon hörde Johanna och Tove tjafsa.. I köket..
Sängen var alltså längre ifrån toan samt längre ifrån dörren ...

Ja - Maja - det är enormt många som tror på dig.
Du var flera meter ifrån händelsen - dock nära - men du sov och blev störd.
Citera
2023-11-02, 13:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det finns 300 medlemmar inom pingströrelsen i Vetlanda. Att alla dom skulle tro att Maja är oskyldig är en utopi.

Alla dessa 300 tror på Gud. Klart att de tror på Maja också. Inget konstigt med det.
Maja är oskyldig och det vet dom.
Senast redigerad av flashmaner 2023-11-02 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in