2023-11-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tycker hon är söt. Men hon måste mått fruktansvärt dåligt. Och detbhon gjorde var självklart inte okej, det var hemskt, jag lider med Felix. Men någon medmänsklighet måste finnas, även med Sabrin.

Du bara antar att hon mått dåligt för vad exakt? Hur vet du att hon innerst inne inte bara är ett jävla psyko som njuter av att andras liv raserar? Som ovan skrev, inte fan känner hon någon ånger för det hon gjort, hon har väl förfan inte ens erkänt och stått för hennes egna handlingar, hon nekar ju allt.
Senast redigerad av destorn 2023-11-02 kl. 22:16.
2023-11-02, 22:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Med tanke på att hon verkligen gjorde allt för att förstöra hans liv så känns det för jävligt att hon får vara kvar. Men nu är hon nog igenkänd i alla fall, och folk aktar sig. Så på så sätt grävde hon sin egen grop.
Citat:
Tror knappast han skulle ta i henne med tång.
Citat:
Kanske dåligt självförtroende pga utseendet som gjort henne elak.
https://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/BlogDetails?id=86750
Citat:
Hon verkar ju ta det med ro, av tonfallet att döma.
Psykopat som njuter av uppmärksamhet.
Fegt att inte visa sitt ansikte. Men alla vet nu. Hahah
Citat:
Fy faan rent ut sagt vilken ond människa.
Skäms hon inte idag? Är det inte henne folk snackar om - med rätta??
Citat:
Ja men har man läst i denna tråd anar man vem "vännen" var. Det ondskefulla monstret Sabrin.
Citat:
Vad menar du med det?!
Det är inte mer än rätt att en människa som blivit förtalad, förföljd och trakasserad i så många år får upprättelse.
Citat:
Psykopater är bra på att ställa in sig hos folk, verka trevliga.
Citat:
Hur tror du att du själv skulle reagera av att bli anklagad, utpekad, hotad, förföljd? Tror du inte att man börjar tvivla på sig själv då? Fy för er som skuldbelägger offret.
Citat:
Men snälla, varför ska man vara lika elak som hon var? Hon måste ha mått fruktansvärt dåligt, och det ursäktar inte beteendet men besattheten kan ändå vara sjuklig och något hon inte kunde rå över. Nej jag ursäktar det inte. Jag blir lika upprörd som alla andra när jag ser dokumentären. Men jag hat svårt att tro att någon som inte mår mycket dåligt gör såhär.
Citat:
Jag tycker hon är söt. Men hon måste mått fruktansvärt dåligt. Och detbhon gjorde var självklart inte okej, det var hemskt, jag lider med Felix. Men någon medmänsklighet måste finnas, även med Sabrin.
Har det brunnit totalt i huvudet på dig eller? Du ångrar ditt hat och har kallat Sabrin för psykopat.
Du skriver att hon kanske har dåligt självförtroende pga utseendet som gjort henne elak, nu tycker du att hon är söt

Inse att Sabrin har en personlighetsstörning och detta är inget hon har gjort för att hon mår dåligt.
Tvärtom. Hon har njutit av det och har hållit på så här sedan högstadiet.
En sån människa ska man inte försvara. Dom ska låsas in för att skydda andra.
Sabrin kommer att göra om detta och har garanterat gjort det mot flera andra som inte har anmält.
Glöm inte att hon INTE har erkänt varken i Tingsrätt eller Hovrätt. Dömd mot sitt nekande.

Du har helt rätt i att hon är "Det ondskefulla monstret Sabrin"
Bilder på monstret som du själv har länkat till tidigare https://imgur.com/ilQpEnL
2023-11-02, 22:56
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Nej, det måste hon inte. Du känner inte henne, du vet inte hur hon njuter av att skada andra (smsen är sadistiska). Du har ingen j-a aning! Kom ner på jorden, det finns människor som väljer ondska, och trivs med det.
2023-11-02, 23:05
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Men de var kompisar och knullade ibland eller? Varför fick hon annars hung up på honom?

Du lär få veta i nästa avsnitt vad som triggade stalkaren. Kan ha varit vad f-n som helst.
2023-11-02, 23:15
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du lär få veta i nästa avsnitt vad som triggade stalkaren. Kan ha varit vad f-n som helst.

Var de KK?
2023-11-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har det brunnit totalt i huvudet på dig eller? Du ångrar ditt hat och har kallat Sabrin för psykopat.
Du skriver att hon kanske har dåligt självförtroende pga utseendet som gjort henne elak, nu tycker du att hon är söt

Inse att Sabrin har en personlighetsstörning och detta är inget hon har gjort för att hon mår dåligt.
Sabrin kommer att göra om detta och har garanterat gjort det mot flera andra som inte har anmält.
Glöm inte att hon INTE har erkänt varken i Tingsrätt eller Hovrätt. Dömd mot sitt nekande.

Bilder på monstret som du själv har länkat till tidigare https://imgur.com/ilQpEnL

Läste själv igenom personens tidigare inlägg och tyckte då inte något stämde alls utifrån inläggen just nu, tappad helt enkelt.
2023-11-02, 23:56
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
I dokumentären får man skenet av att det har skickats sms dygnet runt ibland och att det ska ha kommit sms samtidigt som S och F umgicks tillsammans.

Hur har detta gått till i praktiken? Har hon suttit och författat sms i 24 timmarsperioder? Har hon suttit med mobilen medan de umgicks och skickat smsen till sig själv utan att F märkte det? Borde hon inte ha haft 2 olika mobiler då eftersom hon haft ett annat kontantkort för 072 numret?

Går det att skriva smsen i förväg och få dem skickade automatiskt vid angivna klockslag?

Jag har ett ex som testade mig en gång med dubbla kort i sin mobil. Hon skrev sms till mig från ett okänt nummer samtidigt som hon var hemma hos mig. Jag fattade ingenting förrän nån månad senare när hon berättade att det var hon och hur hon gjort.
2023-11-03, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Jag har ett ex som testade mig en gång med dubbla kort i sin mobil. Hon skrev sms till mig från ett okänt nummer samtidigt som hon var hemma hos mig. Jag fattade ingenting förrän nån månad senare när hon berättade att det var hon och hur hon gjort.

Är sånt här vanligt? Jag har också blivit testad av ett ex som utgav sig för att vara en kompis till henne. Fick flera sms på natten som jag såg när jag vaknade. Visade mitt ex omedelbart när vi träffades vad jag fått skickat till mig och vi pratade om hur sjukt det var. Senare samma dag i skolan satte sig den tjej som skulle skickat smsen bredvid mig och vi pratade lite innan jag sa att jag var smickrad men att jag inte var intresserad. Hon blev stum och såg ut som en fågelholk. Visade smsen för mina vänner men de höll ändå på ett tag att skämta varje gång de satte sig bredvid mig "alltså, jag vill inte ligga med dig nu".

Det som slår mig både av egen erfarenhet och dokumentären är hur mycket tid och kraft det läggs ner på sånt här. Lite som att skicka arga insändare till tidningar och skriva på flashback(!). Felix fall hoppas jag är ett extremfall men utifrån hur lite tid jag själv anser mig ha skulle jag inte kunna sköta varken jobb eller ha en fritid om jag samtidigt skulle förstöra någon annans liv. Jag har någon timme på morgonen ibland där jag kan skrolla runt och läsa olika saker. Men att skicka flera tusen sms. Att ingen märkt något samtidigt som hon inte avslöjat sig alltför mycket är väldigt slipat. Det faller dock alltid som ett korthus tillslut...
2023-11-03, 07:36
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Du bara antar att hon mått dåligt för vad exakt? Hur vet du att hon innerst inne inte bara är ett jävla psyko som njuter av att andras liv raserar? Som ovan skrev, inte fan känner hon någon ånger för det hon gjort, hon har väl förfan inte ens erkänt och stått för hennes egna handlingar, hon nekar ju allt.

Varför ska man anta det värsta om en människa, menar du? Självklart mår man dåligt om man utsätter andra för det hon gjorde. Om ni vill ha ett liv på ett samvete, vad gör er bättre i såna fall?
2023-11-03, 07:42
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Du använder samma språkbruk som hon när hon ville vara elak. Nej, det har inte "brunnit i huvudet". Men jag kan ändra mig och besinna mig. Jag kan reagera med affekt när jag ser vad Felix och även hans familj utsatts för. Men det hindrar inte att jag nånstans även inser att Sabrin är en människa. Skrämmande människosyn många har här. Är vi inte bättre än så?
2023-11-03, 07:46
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Nej, det måste hon inte. Du känner inte henne, du vet inte hur hon njuter av att skada andra (smsen är sadistiska). Du har ingen j-a aning! Kom ner på jorden, det finns människor som väljer ondska, och trivs med det.

Om jag inte har en aning om någons drivkrafter så väljer jag att inte tro det värsta. De flesta kan förändra sig och beter sig illa pga trasigt känsloliv. Jag väljer att försöka förstå men det innebär inte att jag förminskar offrets och offrens lidande eller det helvete framförallt Felix var utsatt för.
2023-11-03, 07:50
Avslutad
Om Sabrin skadar sig själv som resultat av detta kommer ansvaret att vila tungt på både Felix och framförallt SVT som skapade det här obehagliga drevet löst förklätt som en ”dokumentär”. Är det Public Service uppgift att agera verktyg för personliga misogyna vendettor?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in