2023-11-02, 14:57
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
När var du senast i ett längre förhållande? Har du någonsin varit sambo?

Känns som du undviker dessa frågor. Inte så lätt att hjälpa dig då.

Behöver nog ingen hjälp.

Noterar ett beteende bara.

Vad är det jag skulle behövs hjälp med menar du? Att ändra andras beteende?

Kan få en relation när jag vill. Grejen är väl att det är svårt att hitta kvinnor som inte är ytliga på dejtingappar. Eller i livet öht.
Citera
2023-11-02, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Haha självklart.

Ser de en riktigt snygg man ögonknullar dom honom.

Helt galet hur du kan ha missat detta när majoriteten av alla kvinnor gör det.

Fattar inte hur du kan tro det här. Hur ofta är du på stranden?
Nä, 90% av alla män är ointressanta för kvinnor. Du intalar dig bara detta.

Nja inte ofta pga mina kroppskomplex (som inte handlar om vad män tycker om mig eller något sådant, utan hur jag själv upplever den).
Citera
2023-11-02, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Menade att jag skapade ett fejkat konto med bilder på en hunk för att se skillnaden på svar och intresse vilket var enormt.
Jag förstod det. Men för att vidareutveckla: jämför med vad män ger för uppmärksamhet till kvinnor.
Citera
2023-11-02, 15:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nä, 90% av alla män är ointressanta för kvinnor. Du intalar dig bara detta.

Nja inte ofta pga mina kroppskomplex (som inte handlar om vad män tycker om mig eller något sådant, utan hur jag själv upplever den).
Har väl aldrig sagt något om antal män kvinnor ögonknullar.

Men en riktigt läcker karl ögonknullar kvinnor.

Kvinnor har konmit upp till mig på krogen tex. Bjudit med mig hem oså.
Citera
2023-11-02, 16:04
Avslutad
Citat:
Haha självklart.

Ser de en riktigt snygg man ögonknullar dom honom.

Helt galet hur du kan ha missat detta när majoriteten av alla kvinnor gör det.

Fattar inte hur du kan tro det här. Hur ofta är du på stranden?

Men det stämmer inte alls. Vart har du det ifrån ?

En kvinna tänker inte på samma sätt som en man. Och du som en man kan omöjligt veta hur en kvinna tänker.

Kvinnor tänker inte seksuellt som en man "ohh damn, det skulle vara nice att knulla henne." eller " vilken röv" .

Klart kan kvinnor tänka " Han är fin " eller fina ögon . Men att man tänker seksuellt och att knulla, är det sista en kvinna tänker på vid första ögonkast . Som en man naturligt och automatisk gör. Det ska mycket till för att komma så långt med en kvinna.

och så klart finns det undantag här , men dom är en klass för sig själv. kvinnor är inte vulgär som män. Långt ifrån
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-11-02 kl. 16:22.
Citera
2023-11-02, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux

En kvinna tänker inte på samma sätt som en man. Och du som en man kan omöjligt veta hur en kvinna tänker.

Kvinnor tänker inte seksuellt som en man "ohh damn, det skulle vara nice att knulla henne." eller " vilken röv" .

Klart kan kvinnor tänka " Han är fin " eller fina ögon . Men att man tänker seksuellt och att knulla, är det sista en kvinna tänker på vid första ögonkast . Som en man naturligt och automatisk gör. Det ska mycket till för att komma så långt med en kvinna.

och så klart finns det undantag här , men dom är en klass för sig själv. kvinnor är inte vulgär som män. Långt ifrån
Exakt. Men om han visar intresse kanske man får upp ögonen för honom. Kanske… Man dissar majoriteten. Titta på andra djur hur honor och hanar beter sig. Människor funkar likadant, bara att vi har väldigt olika preferenser för vad vi vill se jämfört mot djur som har bestämda egenskaper som honan väljer ut en hane genom.

Allt annat snack är verkligen bara förnekelse från incels. Kommer med massa smörja som ”Kvinnor har blivit kräsna pga dejtingappar” och liknande. De måste vakna upp lite…
Senast redigerad av Roxic 2023-11-02 kl. 17:35.
Citera
2023-11-02, 19:23
Medlem
styckets avatar
Citat:

Män ser det från sitt perspektiv. Erövra.

Kvinnorna ser det från sitt perspektiv, bli erövrad.

Att det bokstavligt talat blir sexscener i tankarna sker nog inte hos nån av könen på stranden så att säga. Man spanar in olika kroppsdelar helt enkelt.

Kvinnor spanar nog mer in helheten ka ske på ett sätt dock. Medans män kanske stirrar sig blinda på rumpan.

Men ögonknullar varandra gör båda helt klart.

Om du likställer att spana in en läckerbit med att ögonknulla.
Citera
2023-11-02, 19:32
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Behöver nog ingen hjälp.

Ok.

Citat:
Kan få en relation när jag vill. Grejen är väl att det är svårt att hitta kvinnor som inte är ytliga på dejtingappar. Eller i livet öht.

Jo, det är ju det som är det svåra som jag förstått det.

Lätt enligt många att träffa och få ytliga kontakter, och engångsligg/knullkontakter/flörtar, men svårt att hitta djupa relationer och människor som är så trevliga och intressanta att man vill leva tillsammans med de en längre tid. Det går säkert för en del att hitta detta på dejtingappar, men precis som du är inne på så verkar det nog mer vara undantag än regel.

Det är mycket svårt att gå den vägen förstår jag på de kollegor och andra som håller på med dessa dejtingappar (själv har jag aldrig använt dejtingapp eller dejtingsida, så har inga egna erfarenheter att bidra med gällande det). Det är därför jag rekommenderar dig och andra att prova mer traditionella vägar för att möta potentiella framtida giftas/sambo-material.

När var du senast i ett längre förhållande? Har du någonsin varit sambo?
Senast redigerad av peterpanp 2023-11-02 kl. 19:36.
Citera
2023-11-02, 21:03
Avslutad
Citat:
Män ser det från sitt perspektiv. Erövra.

Kvinnorna ser det från sitt perspektiv, bli erövrad.

Att det bokstavligt talat blir sexscener i tankarna sker nog inte hos nån av könen på stranden så att säga. Man spanar in olika kroppsdelar helt enkelt.

Kvinnor spanar nog mer in helheten ka ske på ett sätt dock. Medans män kanske stirrar sig blinda på rumpan.

Men ögonknullar varandra gör båda helt klart.

Om du likställer att spana in en läckerbit med att ögonknulla.

Men kvinnor tänker inte på samma sätt som en man när dom spanar. Det ligger inte till en kvinnas natur att tänker seksuellt som en man. Så att en kvinna ögonknulla när hon spanar tror jag inte alls på. En kvinna skulle inte vilja dra en man med hemma som hon spanar och "ögonknulla" , men män skulle ta chansen om dom fick det.

Jag kan så klart inte prata för alla kvinnor. Det finns som sagt undantag på det. Men majoriteten av kvinnor tänker inte på mannens lem eller att knulla när dom ser på en "läkerbit" . Då är en sån kvinna emotionelt avtrubbad och porrskadad .
Citera
2023-11-02, 23:44
Bannlyst
Citat:
Man säger nog ofta lyckligt singel för att förneka att man inte hittat en bra partner.

Visst kan man må bra som singel trotw att man har sväet o hitta en partner.

Men om vi säger så här då.

Om du hade velat ha en partner?

Har du haft möjligheten att bli tillsammans med en bra man? Men tackat nej?

Kanndu beskriva denna mannen, vad som gjorde honom till den bästa potentiella partnern du dejtat?

Eller kan det vara så att de män du ligger med intr alls hade varit bra partners? Att du har svårt att atrrahera bra män?

För mig känns det så att när en kvinna ligger rubt och inte "vill" hitta en man. Kan det egentligen vara så att hon inte kan hitta en bra man som vill vara med henne.

Misstänkee att du är en sån. Så berätta gärns om vilka bra män som velat bli tillsammans med dig och vad som gör dom bra?
Varför skulle man inte kunna vara det? Nu var det här svaret inte till mig men jag måste ändå säga att det inte är speciellt svårt för en kvinna att ”hitta en man”. Så att det skulle vara någon slags ursäkt tror jag knappast på.

Vad skulle du ha säga om kvinnor som lever i celibat då som säger att de inte vill hitta någon kille att leva med?
Citera
2023-11-02, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Varför skulle man inte kunna vara det? Nu var det här svaret inte till mig men jag måste ändå säga att det inte är speciellt svårt för en kvinna att ”hitta en man”. Så att det skulle vara någon slags ursäkt tror jag knappast på.

Vad skulle du ha säga om kvinnor som lever i celibat då som säger att de inte vill hitta någon kille att leva med?

Om du hade haft erfarenhet av män, så hade du inte sagt "det inte är speciellt svårt för en kvinna att hitta en man"

Att hitta en bra man är nästan omöjligt!

Män idag är besvärliga som fan!
Citera
2023-11-03, 00:20
Bannlyst
Citat:
Om du hade haft erfarenhet av män, så hade du inte sagt "det inte är speciellt svårt för en kvinna att hitta en man"

Att hitta en bra man är nästan omöjligt!

Män idag är besvärliga som fan!
Nja, det finns ganska mesiga killar också som är bra och så. De är snälla och uppoffrande. De skulle toffla för vilken kvinna som helst. Tyvärr är de ganska omanliga både i sättet och ofta utseendemässigt. De har inga dåliga egenskaper egentligen men hamnar i facket betahannar. Jag ser personligen inget i sådana killar, tyvärr är det så. Ingen kan hjälpa eller påverka vilka preferenser man har…

Men annars har du nog rätt. Bland snubbar som inte sorteras in i det facket är det nog svårt att hitta en som inte är besvärlig.

Antingen har han massa brister och skyller allt på tjejen eller är bara oärlig och man kan inte lita på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in