Citat:
Ursprungligen postat av
Vildblom
Vid tre tillfällen enbart och det gick också åt helvete för att de var svaga. Män initierar till kvinnor, inte kvinnor till män, det är naturens och Guds lag men visst, vill du ha en undergiven osäker liten tjej som springer efter dig överallt så sure men du kommer tröttna. Du kanske tror att det är det du behöver men så är det inte. Män behöver utmaningar och små hinder, annars blir det tråkigt för er och ni tappar intresset. Kvinnor behöver trygghet, där skiljer sig könen helt åt och så ska det vara.
Det är gjort för detta upplägg, därför är kvinnor mer svårflirtade än män. Det är naturligt. Starka män gillar jakten, svaga vill ha frukten landandes i sina munnar.
Ska vi vara konservativa och följa Guds lagar, så gör många fel.
Ephesians 5:22-33
Colossians 3:18-19
Att en man jagar en kvinna skulle inte jag vilja påstå är i "människans natur"... Att beskriver "naturens lag" så antar jag att du syftar på att jämföra människor med andra djur. Är det exempelvis en gris som du ska jämföra med, att "män springer efter kvinnor"... Grishane springer efter grishona. Uteslut mig i den ekvationen, jag är en människa. Om folk vill jämföra sig med djur kan de lika gärna gå bestialisk istället... Fånigheter.
Starka män har en stark tro, hopp och kärlek... Det sistnämnda är svårt när inte människor har en tro... Att en stark man skulle vara utan en stark tro är ingen stark man, just för att konceptet kärlek kommer just från Gud.
Dagens kvinnor älskar inte sina män, och männen älskar inte gud... Såklart att ni går vilsna i mörkret.