2023-11-02, 16:55
Medlem
Jag tycker att det är underbart hur bra ni alla är.
Totalt felfria.
Jag har gjort dom val jag har gjort nu och jag står för dom.
Jag kan inte fortsätta att mata henne och städa upp efter henne.
Hon får nu själv läsa sina problem.
2024 har jag hållit på i 5 år.
För mig är det nog.
Citera
2023-11-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det tror jag inte. Jag vill bara sätta saken i perspektiv. När man är tonåring så är det helt normalt att göra "dåliga val". Det ingår i föräldraansvaret att hantera det, även längre upp i åldrarna. Det som däremot är ett dåligt val är att bränna relationen med sin egen unge, för några utlagda tusenlappars skull, när ungen nätt och jämnt blivit myndig.

Var glad att ungen kom hem efter tio dagar och bad om hjälp. Det hade mycket värre för alla om ungen inte gjort det, tro mig. Många slår in på en dålig bana i livet, för att de inte vågar åka hem till mamma och visa sig svaga.

EDIT:
Jag anar en NPF-problematik hos TS, en "rätt ska vara rätt"-attityd, där en lånad tusenlapp är viktigare än både vänskap och blodsband.
Lägg av
Eftersom du läst det jag skrivit tidigare så har du också läst att jag har adhd borderline och autistiska drag nyligen upptäckt

Jag skriver kanske 40 procent av sanningen här
Citera
2023-11-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
Stackars barn, och dig såklart med. Barnet ditt verkar ju verkligen försöka. Och man ger aldrig upp sina barn, om den inte är riktigr jävla elak psykopat, men här låter det som det är pengar det handlar om. Har barnet det svårt tar man väll inte hyra om det är tillfälligt? Hur gammalt är barnet?
Läs själv
Citera
2023-11-02, 19:46
Medlem
Citat:
Hur kan du ens göra din unge skuldsatt för att bo hos dig? Du pajar ju dens framtidsmöjligheter bara där. Framtidshopp och motivation.
Denne har redan pajat sina egna framtidsutsikter
Har inte jag gjort
Jag har redan hållit på med detta i 5 år
För mig räcker det nu
Citera
2023-11-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Då är det inte ett barn och du ska sluta behandla den vuxna personen som ett barn.
Jag skrev barnet
Endast ett uttryck
Jag har gjort allt jag kan
Är det någon som går till jobbet åt dig?
Som betalar din hyra?
Citera
2023-11-02, 19:48
Medlem
Citat:
Du låter faktist lite psykotisk, som behandlar ditt 19åriga barn sådär. Den är fortfarande ett barn som behöver föräldrars stöd. Det är ju troligtvis tack vore er föräldrar den inte klarar dig så bra i vuxna livet nu, och det blir sådär. Har den haft en trygg kärleksfull uppväxt? Får inte den känslan. Ta ditt ansvar.
Helt otroligt
Jag låter psykotisk
Har aldrig varit psykotisk i hela mitt liv
Citera
2023-11-02, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Hoppas att det löser sig för er båda Flamingo.
Det kommer det göra.
Men ungen flytta i augusti lämnade lgh jobb och allt
Man kan inte fly från sig själv
Fick nytt jobb och bostad
Men trivdes inte och kände sig ensam
Jag sa då denne åkte att du kan inte flytta hem igen för det fungerar inte
Men det fanns inget annat alternativ
Och nu kraschade det igen
Jag vill inte skriva ut allting
Men det är mer komplicerat än vad jag skriver
Citera
2023-11-02, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det var bara två månader sedan du startade en tråd om ditt självmordsförsök, som du vårdats inneliggande för i elva dagar. Det är inte så att ditt barn är genuint oroligt för dig? Det låter ju lite märkligt att du låter ditt barn bo hos dig, och att hon skulle ringa ambuls och polis för att jävlas med dig?
2 månader kanske
Men det hela skedde 5 maj
Citera
2023-11-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Lite sent nu, du kanske skulle uppfostrat barnet till en mönstermedborgare när det var möjligt?
Som förälder gör man sitt bästa
Men i tonåren börjar frigörelse och dom går sina egna vägar
Men du kanske är uppfostrad av någon sekt...
Citera
2023-11-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bessinge
Varför inte?
Jag har begärt det också till mitt myndiga barn.
Sip mötet är för mig OCH hon ska delta
Det blir som en intervention för henne
Äh orkar inte skriva barnet och skiter i det nu
Men jo det går alldeles utmärkt
Hon lovade att komma
Men nu får vi se
Citera
2023-11-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chablisnoir
Bra skrivet.
Alla barn går inte på räls, det blir en hel del avstickare som man som förälder inte alltid har förståelse för.
Du slänger ut din 19 åring till gamarna.
Förlåter du dig själv om något hemskt händer henne?
Jo, jag har barn själv som ibland inte alltid tagit eller haft förmågan att fatta exemplariska beslut.
Men be henne komma hem, stå för maten som hon lagar åt er båda. Bjud även på tvättmedlet.
Ge inte upp på henne, även om du vill använda pengarna på dig själv, din tid kommer.
Gissar att du själv var tvungen att ta hand om dig själv i tidig ålder och inte haft någon som stöttat dig.
Jo jag flyttade hemifrån då jag var 17
Och klarade mig själv
Med jobb och allt
Citera
2023-11-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Precis har man barn i en svår situation så hjälper man, och i sin tur är det garanterat massor man kan få hjälp av från barnen om de ändå inte har något att göra hemma.
Jag har haft vuxna arbetslösa barn hemma i perioder och då har jag fått hjälp i firman eller med huset eller med yngre syskon.
TS borde fokusera mer på att hjälpa barnet att komma ur den negativa spiralen istället för att lista skulder. Eftersom ts inte nämner ett enda ord om det antar jag att han inte gör ett skit för att få upp sitt barn i rätt riktning..
Då har du nog inte läst riktigt
2024 har jag sysslat med att få barnet i rätt riktning i 5 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in