2023-11-01, 09:26
Medlem
Jag har tvekat att skriva för jag orkar inte med alla ja du får skylla dig själv svar
Men nu skriver jag ändå
Har ett barn som varit väldigt struligt sedan 2019
I höstas bestämde barnet att flytta ut i Europa
Fick jobb. Bostad
Jag visste redan från början det skulle gå åt helvete
Självklart
Efter 10 dagar kommer det ett meddelande på messenger
Barnet vill hem
Och barnet har inte några pengar kvar
Jag mamma hjälper till säljer av en massa saker på tradera så barnet kan äta
Sen kommer det fram att barnet ätit på hotelet för 1300 kr som jag måste betala
Lovar att betala tillbaka
Jahapp. Nästa smäll
2500 kr behövs för att flyga hem lovar att betala tillbaka
Mamma betalar
Barnet lovar att betala tillbaka
Mamma är sjukskriven sedan maj mår dåligt psykiskt och har en massa fysiska krämpor
Men nu har barnet varit hemma 1 månad
Barnet ska betala hyra 3000 i månaden inte fått en krona
Det är 6000 nu
Plus dom andra pengarna
Nästa 10 000
Jag är ytterligt trött less och besviken på mig själv för jag är så jävla korkad och hjälper mina barn då dom behöver hjälp
Nu sitter jag här
Jag har bett barnet ta sitt pick och pack eftersom barnet allafall inte betalar för sig
Barnet swishade 4000 ja men det saknas fortfarande 6000
Jag vill ha ut barnet
Barnet vägrar flytta
Nu från igår har barnet gått upp i rök

Hur ska jag få barnet att flytta?????
Citera
2023-11-01, 09:34
Avslutad
Hur gammalt är det sk barnet? Måste ju besvaras först tänker jag
Citera
2023-11-01, 09:34
Medlem
SmegmaFris avatar
Hur gammalt är barnet?

Om ungen är arbetslös så borde det vara självklart att den inte har råd att betala för din ockerhyra.

Nu har ungen försvunnit så nu har du inget att gnälla över.
Men antar att 6000 spänn är värt mer än att ha en normal relation med sitt barn?
Citera
2023-11-01, 09:37
Medlem
Schmutskiis avatar
Du måste stå på dig... ge barnet ett ultimatum, "så här ska de fungera annars åker du ut". Det är det du måste göra. Antingen skaffa jobb, se till att varje lön ska de finnas pengar för mat/hyra på kontot. Skaffar dom inte jobb, ja då åker dom ut.. osv osv..
Citera
2023-11-01, 09:59
Medlem
Nicke08s avatar
Nummer ett: Du hjälper inte alls dina barn. Du hindrar dem från att utvecklas. Du hindrar dem från att ta ansvar.

Nummer två: Det du gör är blott för ditt egna ego. Du vill känna dig själv bra. Dina egna känslor är viktigare än dina egna barns välmående.

Din offermentalitét går må hända hem bland dina vänner, men inte här på Flashback.

Nu när barnen börjar säga ifrån, då vill du själv sluta vara förälder.

Agera förälder, ta beslut som är bra för dina barn, långsiktigt. Lägg dit ego åt sidan.
Citera
2023-11-01, 10:06
Medlem
CC75s avatar
Ingen rolig situation detta. Mitt första råd är att du och mamman pratar ihop er (om det inte redan är gjort) så att ni har en gemensam och enad front mot barnet. När det är gjort, sätt er ned och tala när alla är lugna, inte när ni är i affekt (vilket ofta är det man gör). Ta in en tredje part som kan medla samt underlätta kommunikationen mellan er om det behövs.

Vill inte barnet delta eller medverka i att hitta en lösning, då är det avhysning med hjälp av polis som gäller. Det kan dock vara traumatiskt för alla inblandade så det skulle jag se som absolut sista utväg.

Det finns mycket i detta man behöver fundera över. Bl.a. vad för relation du vill att du och ditt barn ska ha i framtiden.

// CC
Citera
2023-11-01, 10:08
Avstängd
När man inte ens kan skriva vettigt ska man inte skaffa barn.

Nr2: ålder på barnet?

Förövrigt så valde du att skaffa barn, du ska fan ta hand om barnet herregud vad e du för idiot?
Citera
2023-11-01, 10:13
Medlem
Onanikrems avatar
Hur gammalt är "barnet" är den under 18 (21 om den studerar) har du försörjningsansvar, är den över 18 och ätit på hotellet för 1300kr får de väl stämma ungen.

Det är du som uppfostrat eller (låtit bli att uppfostra) din avkomma. Efter 18 eller 21 år har du inget ansvar att försörja den mera. Hade min unge ätit för 1300kr och skickat räkningen till mig när hon var 18 - 21 hade jag dragit ned byxorna och piskat henne så hon inte kunnat sitta på en vecka!

Ta med hjärtegrynet till soc. Lämna där och säg: Fixa!
Senast redigerad av Onanikrem 2023-11-01 kl. 10:20.
Citera
2023-11-01, 10:17
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Förövrigt så valde du att skaffa barn, du ska fan ta hand om barnet herregud vad e du för idiot?
Ungen är antagligen över 20 och studerar uppenbarligen inte så Guldflamingo har ingen försörjningsplikt, men har totalt misslyckats i sin uppfostran av telningen.
Citera
2023-11-01, 10:32
Medlem
Ja vissa ska inte ha barn. TS tror att "barnet" fortfarande är ett barn fast den uppenbarligen är myndig.

Du vill säkert ha en enkel lösning men det finns ingen när man totalt misslyckas med sin uppfostran under årtionden.

Det du kan göra är att säga nej hårt och bestämt och funkar inte det ringer du polisen så ungen får sitta i fängelse ett tag det gör nog gott.

Byt lås och se barnet som en tjuv och behandla den även som en sådan. Barnet kommer troligen lära sig mer av det än du lärt den i hela sitt liv.

Jag hoppas för barnets skull att du är ett troll.
Citera
2023-11-01, 10:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Om något av mina barn blev utan bostad, skulle de få bo hemma hos mig utan att betala en spänn. Det kostar ju liksom inte dig något att ungen är där.
Och om jag hade en unge som var ensam och rädd utomlands, så skulle jag betala biljetten hem på stört. Så jävla självklart. Du verkar ju seriöst tycka illa om ditt eget barn. Din fixering på pengar, belopp och utlägg får dig att framstå som en oempatisk aspie som är i full färd med att bränna relationen med sitt barn för gott.
Citera
2023-11-01, 11:28
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Om något av mina barn blev utan bostad, skulle de få bo hemma hos mig utan att betala en spänn. Det kostar ju liksom inte dig något att ungen är där.
Och om jag hade en unge som var ensam och rädd utomlands, så skulle jag betala biljetten hem på stört. Så jävla självklart. Du verkar ju seriöst tycka illa om ditt eget barn. Din fixering på pengar, belopp och utlägg får dig att framstå som en oempatisk aspie som är i full färd med att bränna relationen med sitt barn för gott.
Beror ju som sagt på åldern på ungen, Guldflamingo verkar ha så bra ekonomi själv, att då fortsätta försörja flygfärdiga ungar tär nog ännu mera eftersom hon frågar här.

Den ungen får lära sig att handlingar har konsekvens, käkar man för 1300kr på hotell så måste man betala. Mamma kommer ju inte alltid att finnas där och ordna upp oredan ungen skapar..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in