2023-11-02, 17:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippien47
Förstod aldrig varför Johanna slog till Tove på nattklubben? Hade hon legat med ”fel” person?

Den direkt orsaken var så klart för att Tove fällde en kommentar om Johanna som Johanna inte uppskattade. Den indirekta orsaken var så klart för att Johanna redan sedan längre tid hyste agg emot Tove.
Citera
2023-11-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tror man knappast , då hade dessa ( Maja o Johanna) klöst varandra för länge sedan. Maja är extra ordinär och mycket vacker. Det blir skönt om ett litet tag nu framöver , när Maja återigen kan få lite luft under sina vingar. Så att Maja kan landa i en ny bekantskap och få skratta och ha det trevligt.

Att Fröken Hellm*n är en vacker person säger jag ingenting om.

Men, om hon nu (enligt dig) är en person som är vacker på utsidan så var hon absolut inte vacker på insidan när hon under natten den 16:e Oktober 2022 bar ut ett (mördat) lik ifrån Fröken Janss*n:s lägenhet och sedan därefter skogs-placerade liket och en kort tid därefter befattade sig med lögner i sådan stor utsträckning att hon till sist blev sprickfärdig.

Fröken Hellm*n är enligt dig en person som är vacker på utsidan ... enligt mig är hon absolut svart på insidan.

Hur en person är skapt och ser ut, har absolut ingen betydelse, det som däremot sagt räknas, är personens insida och beträffande Fröken Hellm*n:s insida så är den långt ifrån vacker i ordets mening.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Den direkt orsaken var så klart för att Tove fällde en kommentar om Johanna som Johanna inte uppskattade. Den indirekta orsaken var så klart för att Johanna redan sedan längre tid hyste agg emot Tove.

Fröken Hellm*n hyste inte enbart agg mot den 21-åriga flickan T*ve T*nnies, Fröken Hellm*n hade också ett riktat hat mot flickan, precis på samma sätt som Fröken Janss*n också hade.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-02, 18:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Vet vi vad TT sa eller är det enbart en uppgift från hennes mördare?
Citera
2023-11-02, 18:31
Medlem
Citat:

➡ Du påstår att ringklockan avger "höga ljud",

➡ hur vet du hur högt ringklockan låter? Eller är det bara något du har hittat på att den låter högt?

Fråga 1. ) Hur vet just du, att Fröken Hellm*n var sovandes när mordet begicks på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies ?

Fråga 2. ) Hur vet just du, att Fröken Hellm*n till punkt och pricka varit fullständigt sanningsenlig i samtliga tidigare gjorda polisförhör ?

Fråga 3. ) Hur vet just du, att Fröken Hellm*n verkligen var, och är, fullständigt oskyldig till de anklagelser vilka polisen och åklagaren tidigare hade riktat mot henne ?

Fråga 4. ) Hur vet just du, att Fröken Janss*n med hjälp av tvång, hade tvingat sin kamrat Fröken Hellm*n till att då ha begått brottsliga handlingar mot sin egen vilja ?

Jag räknar absolut inte med några svar ifrån dig på mina 4 ställda frågor enligt ovan skrivna, detta sagt med anledning av du i verkligheten inte har de korrekta svaren på just de frågorna.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-11-02 kl. 18:33.
Citera
2023-11-02, 18:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Risken kan vara stor att J berättar något mer om Majas medverkan

Vi får hoppas på det. Hon sitter säkert och planerar en hämnd på Maja. Eftersom hon själv ändå har erkänt så kan hon väl berätta var de slängt TTs mobil och nycklar?
Citera
2023-11-02, 18:43
Medlem
Citat:
Neee så är det inte - Maja men även Toves närstående behöver tröstas av det som är all Kärlek.
Johanna behöver även hon tröstas av det samma - fast det kan ta lite extra tid enbart.

Fast försök nu hålla dig till tråden utan att blanda in Gud - det är inte alla som förstår.

Beträffande Fröken Hellm*n och Herren Gud i himlen så sägs det att Herren Gud inte tycker om varken lögnerskor eller lik-bärerskor i samband med mord, inte heller fattar han sitt tycke för personer som bringar unga flickor om livet och sedan placerar ut sina mördade offer inom en fuktig och kall granskog.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vi får hoppas på det. Hon sitter säkert och planerar en hämnd på Maja. Eftersom hon själv ändå har erkänt så kan hon väl berätta var de slängt TTs mobil och nycklar?
Ja det var väl på tal om nåt armband också tidigare i tråden om jag minns rätt?
Citera
2023-11-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har Johanna träffat sin familj? Någon som vet?
Vet inte hur jag själv skulle reagera om min egen dotter fälldes för ett mord. Kanske det skulle ta ett tag innan jag hälsade på, där på kåken.

Det har framgått tidigare av information från kriminalvården att Johanna har haft telefonkontakt med sin pappa under tiden i häktet. I TR var han närvarande men vet ej om han var med under förhandlingarna i hovrätten.
Jag utgår från att hon haft besök av anhöriga, särskilt med tanke på hennes ålder. Johanna bytte ju advokat efter två månader. Troligen med hjälp av föräldrarna. Hon nämnde de i sitt brev till TR tex när hon bad om att få byta försvarare.

Jag föreställer mig att en förälder till en GM 'hatar' brottet/gärningen som barnet blir dömt för men att föräldrarskapet ändå inte upphör.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-11-02 kl. 18:58.
Citera
2023-11-02, 18:59
Medlem
Citat:

➡ Maja känner till Gud.

Om Fröken Hellm*n hade stått Gud nära hade hon aldrig begått några brottsliga handlingar ej heller hade hon befattat sig med smutsiga lögner samt empatilösheter.

Fröken Hellm*n är absolut inte Gud:s lilla ängel men, däremot sagt, så är Fröken Hellm*n "Pazuzu:s" närmaste hand.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-02, 19:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vet vi vad TT sa eller är det enbart en uppgift från hennes mördare?

Förhör A*lbin:

" Sen lagar han lite mat och då skriver Tove sms till honom att
Johanna slog henne. Då ringer Albin upp henne och då säger Tove att hon berättar vad som
hänt när hon kommit hem. Hon säger även att hon sagt till Johanna hur känns det att va så
misslyckad och då hade de börjat bråka.
"
Citera
2023-11-02, 19:11
Medlem
Citat:

➡ 1. ) Ursäkta somnade i går

, jo så här är det - Maja kan ingen fälla i en domstol eftersom

➡ 2. ) hon talar sanning.

Därför är och förblir Maja icke skyldig till mord.
Hon är även satt på fri fot.

➡ 1. ) Har du blivit smittad av Fröken Hellm*n:s sovar-sjuka ?

➡ 2. ) Fröken Hellm*n klarar inte av att befatta sig med sanningen, däremot sagt så är hon en mästare på att kunna befatta sig med lögner precis när det behagar och passar henne själv.

En extra liten fråga: Är Fröken Hellm*n må hända släkt med skogsmyrorna ? 🐜🐜🐜

Mvh/
@JokerMannen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in