Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Ja, jag medger att jag hade fel om lägenheten av tidigare nämnda orsak.
Majas agerande före och efter mordet, Johannas vittnesmål, lägenhetens storlek, Majas lögner, Majas bevisade vakenhet och rörelse i lägenheten strax före och strax efter mordet, de höga ljuden från duns och ringklocka osv. är omständigheter som gör mig fullkomligt övertygad om att hon deltog i mordet och jag anser att det bör vara ställt bortom rimligt tvivel. "Jag sov exakt när mordet begicks" är inget som ska kunna fria henne, enligt mig. Man kan ju undra vad som väckte henne några minuter efter mordet. Illamående?

"lägenhetens storlek"
alldeles nyss var det ett starkt argument från dig att en storlek på 30kvm var avgörande för din ståndpunkt. Nu vet du att storleken är nästan den dubbla, men ändå ihärdar du med "lägenhetens storlek".
Har du egentligen några som helst sakliga belägg för dina vilda påståenden som tycks helt oberoende av fakta, eller är det bara just det, vilda påståenden oberoende av fakta och reella förhållanden?
Du listar också "Majas lögner", vilka lögner är det du tramsar om då? De lögner som Maja har backat på sedan tio månader, eller några "lögner" som du själv har hittat på? För sanningen är den att ingenting av det Maja har sagt sedan december förra året har avslöjats som lögn. Tvärtom har allt hon sagt som har kunnat kontrollerats, visat sig stämma. Det finns alltså all anledning att lita på Maja.
Du påstår att ringklockan avger "höga ljud", hur vet du hur högt ringklockan låter? Eller är det bara något du har hittat på att den låter högt?
Sedan har vi också den klassiska Majahatarkommentaren att hon sov "exakt" när mordet begicks. Säg mig, sov inte du själv "exakt" när mordet begicks? Maja sov större delen av den tid då mordet kan ha begåtts, någon gång mellan 0151 och 0235, och hennes sömn kan ha varat ända fram till 0243 med undantag av ett tillfälle på 5-6 minuter vid 0219. Så Maja kan ha sovit i stort sett 40-45 minuter, vilket så klart innefattar "exakt" när mordet skedde. Menar du kanske att Maja hade varit mer trovärdig om hon inte sovit "exakt" när mordet skedde, utan bara "ungefär" när mordet skedde?
Det är ditt sätt att uttrycka dig och skuldbelägga Maja genom att använda en sådan vulgärt löjlig och överdrien retorik om saker du egentligen inget vet som avslöjar dig som Majahatare.