2023-11-02, 13:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Maja är oskyldig och fri, helt fri, hon bestämmer över sig själv och gör det hon själv vill. Vill hon gå på Nöjet så kan hon göra det. Vill hon gå och handla i affären så kan hon göra det. Vill hon åka på konsert eller nattklubb i Göteborg så kan hon göra det.

"Allt är lovligt men allt är inte nyttigt."

Första Korintierbrevet 10:23
Citera
2023-11-02, 13:24
Medlem
BernhardDottes avatar
Citat:
Alla dessa 300 tror på Gud. Klart att de tror på Maja också. Inget konstigt med det.

Ja, vissa i den här tråden har upphöjt Maja till att vara jämlike med Gud
Citera
2023-11-02, 13:34
Avslutad
Citat:
Alla dessa 300 tror på Gud. Klart att de tror på Maja också. Inget konstigt med det.
Fast låt oss nu stanna i denna världen - Maja är alltså uppfostrad mycket fint.
Finns bättre - men Maja känner till Gud.
Citera
2023-11-02, 14:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Så då medger du i alla fall att lägenheten inte alls är så liten som du försökte göra gällande?
Menar du då också helt plötsligt att storleken inte har någon betydelse, eller inser du nu att det mycket väl kan vara så att Maja inte vaknade av dunsarna där hon låg inne i sovalkoven i andra änden av lägenheten?
Ja, jag medger att jag hade fel om lägenheten av tidigare nämnda orsak.

Majas agerande före och efter mordet, Johannas vittnesmål, lägenhetens storlek, Majas lögner, Majas bevisade vakenhet och rörelse i lägenheten strax före och strax efter mordet, de höga ljuden från duns och ringklocka osv. är omständigheter som gör mig fullkomligt övertygad om att hon deltog i mordet och jag anser att det bör vara ställt bortom rimligt tvivel. "Jag sov exakt när mordet begicks" är inget som ska kunna fria henne, enligt mig. Man kan ju undra vad som väckte henne några minuter efter mordet. Illamående?
Senast redigerad av Sobrilbil 2023-11-02 kl. 14:33.
Citera
2023-11-02, 14:51
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ja, jag medger att jag hade fel om lägenheten av tidigare nämnda orsak.

Majas agerande före och efter mordet, Johannas vittnesmål, lägenhetens storlek, Majas lögner, Majas bevisade vakenhet och rörelse i lägenheten strax före och strax efter mordet, de höga ljuden från duns och ringklocka osv. är omständigheter som gör mig fullkomligt övertygad om att hon deltog i mordet och jag anser att det bör vara ställt bortom rimligt tvivel. "Jag sov exakt när mordet begicks" är inget som ska kunna fria henne, enligt mig. Man kan ju undra vad som väckte henne några minuter efter mordet. Illamående?

"lägenhetens storlek"

alldeles nyss var det ett starkt argument från dig att en storlek på 30kvm var avgörande för din ståndpunkt. Nu vet du att storleken är nästan den dubbla, men ändå ihärdar du med "lägenhetens storlek".

Har du egentligen några som helst sakliga belägg för dina vilda påståenden som tycks helt oberoende av fakta, eller är det bara just det, vilda påståenden oberoende av fakta och reella förhållanden?

Du listar också "Majas lögner", vilka lögner är det du tramsar om då? De lögner som Maja har backat på sedan tio månader, eller några "lögner" som du själv har hittat på? För sanningen är den att ingenting av det Maja har sagt sedan december förra året har avslöjats som lögn. Tvärtom har allt hon sagt som har kunnat kontrollerats, visat sig stämma. Det finns alltså all anledning att lita på Maja.

Du påstår att ringklockan avger "höga ljud", hur vet du hur högt ringklockan låter? Eller är det bara något du har hittat på att den låter högt?

Sedan har vi också den klassiska Majahatarkommentaren att hon sov "exakt" när mordet begicks. Säg mig, sov inte du själv "exakt" när mordet begicks? Maja sov större delen av den tid då mordet kan ha begåtts, någon gång mellan 0151 och 0235, och hennes sömn kan ha varat ända fram till 0243 med undantag av ett tillfälle på 5-6 minuter vid 0219. Så Maja kan ha sovit i stort sett 40-45 minuter, vilket så klart innefattar "exakt" när mordet skedde. Menar du kanske att Maja hade varit mer trovärdig om hon inte sovit "exakt" när mordet skedde, utan bara "ungefär" när mordet skedde?

Det är ditt sätt att uttrycka dig och skuldbelägga Maja genom att använda en sådan vulgärt löjlig och överdrien retorik om saker du egentligen inget vet som avslöjar dig som Majahatare.
Senast redigerad av flashmaner 2023-11-02 kl. 15:09.
Citera
2023-11-02, 15:11
Medlem
Citat:
"lägenhetens storlek"

alldeles nyss var det ett starkt argument från dig att en storlek på 30kvm var avgörande för din ståndpunkt. Nu vet du att storleken är nästan den dubbla, men ändå ihärdar du med "lägenhetens storlek".

Har du egentligen några som helst sakliga belägg för dina vilda påståenden som tycks helt oberoende av fakta, eller är det bara just det, vilda påståenden oberoende av fakta och reella förhållanden?

Du listar också "Majas lögner", vilka lögner är det du tramsar om då? De lögner som Maja har backat på sedan tio månader, eller några "lögner" som du själv har hittat på? För sanningen är den att ingenting av det Maja har sagt sedan december förra året har avslöjats som lögn. Tvärtom har allt hon sagt som har kunnat kontrollerats, visat sig stämma. Det finns alltså all anledning att lita på Maja.

Du påstår att ringklockan avger "höga ljud", hur vet du hur högt ringklockan låter? Eller är det bara något du har hittat på att den låter högt?

Sedan har vi också den klassiska Majahatarkommentaren att hon sov "exakt" när mordet begicks. Säg mig, sov inte du själv "exakt" när mordet begicks? Maja sov större delen av den tid då mordet kan ha begåtts, någon gång mellan 0151 och 0235, och hennes sömn kan ha varat ända fram till 0243 med undantag av ett tillfälle på 5-6 minuter vid 0219. Så Maja kan ha sovit i stort sett 30-40 minuter, vilket så klart innefattar "exakt" när mordet skedde. Menar du kanske att Maja hade varit mer trovärdig om hon inte sovit "exakt" när mordet skedde, utan bara "ungefär" när mordet skedde?

Det är ditt sätt att uttrycka dig och skuldbelägga Maja genom att använda en sådan vulgärt löjlig och överdrien retorik om saker du egentligen inget vet som avslöjar dig som Majahatare.

Du skriver att J lägenhet är nästan dubbelt så stor än 30 kvm
Exakt hur många kvm var J bostad?
Citera
2023-11-02, 15:17
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Du skriver att J lägenhet är nästan dubbelt så stor än 30 kvm
Exakt hur många kvm var J bostad?

Vad jag kommit fram till baserat på information från Johannas egna uppgifter såväl som från polisens uppgifter i FUP samt de officiella planritningarna på fastigheten, så är ytan i bostaden ca 54kvm och boarean enligt BBR 46kvm.

Som jag skrev i ett inlägg nyss så har större delen av händelserna som detta handlar om, mordet och Majas sömn, utspelat sig i delar av lägenheten som ingår i bostadens yta men inte i bostadens boarea. Om du vill veta mer om dessa begrepp så se BBR.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-11-02, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske är det i själva verket så att det är Maja som är Gud?
Neee så är det inte - Maja men även Toves närstående behöver tröstas av det som är all Kärlek.
Johanna behöver även hon tröstas av det samma - fast det kan ta lite extra tid enbart.

Fast försök nu hålla dig till tråden utan att blanda in Gud - det är inte alla som förstår.
Citera
2023-11-02, 16:42
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Maja är oskyldig och det vet dom.
Det vet dom inte alls. Dom låtsas tror att Maja är oskyldig så länge alla i sekten gör samma sak. 27166 invånare i Vetlanda tror inte på Gud och fattar att Maja ljugit sig fri.
Citera
2023-11-02, 16:43
Medlem
Har Johanna träffat sin familj? Någon som vet?
Vet inte hur jag själv skulle reagera om min egen dotter fälldes för ett mord. Kanske det skulle ta ett tag innan jag hälsade på, där på kåken.
Citera
2023-11-02, 16:51
Medlem
hippien47s avatar
Förstod aldrig varför Johanna slog till Tove på nattklubben? Hade hon legat med ”fel” person?
Citera
2023-11-02, 16:55
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har Johanna träffat sin familj? Någon som vet?
Vet inte hur jag själv skulle reagera om min egen dotter fälldes för ett mord. Kanske det skulle ta ett tag innan jag hälsade på, där på kåken.

Vissa värnar om de sina, andra gör det inte...

Hur det är med Johannas föräldrar vet jag inte, men när det gäller Maja har jag förstått att hon är väl omhändertagen av sina nära och kära och av sin församling som vet mycket väl att ta hand om de sina, alldeles särskilt de oskyldiga som friats i domstol, som Maja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in