2017-05-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacke
Finns de grats sajter som är populära?

happypancake.com
Citera
2017-05-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Tankar, feedback och frågor tas tacksamt emot!

Du låter självsäker och seriös. Det låter som att du vet vad du vill, och man får inget intryck av att du endast skulle vara ute efter ligg.

Att du utseendemässigt har skägg kan vara till din fördel då jag känner flera tjejer som föredrar skägg på killar.

Konstigt nog verkar dina långa texter också en fördel. Men när jag tänker på det så kan det skapa en nyfikenhet på vad du kan vilja ha sagt Det visar även att du lägger ner tid på oss damer. Om de nu (enligt dig) skulle känna sig sedda i texten så kanske det inte är så konstigt i alla fall. För att lyckas med långa texter kollas nog kvalitén av texten.

Intressanta aktiviteter för dejter! Känns som att fika och middag är det mest vanliga, kan bli tråkigt och då är det bra med något mer annorlunda. Lycka till!
Citera
2017-05-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacke
Som vanligt så skriver jag väll i fel tråd men då får väll en som kan flytta mitt inlägg till rätt ställe.
Skaffade match och körde gratis en liten tid och då fick jag ca 10 till 20 besök. Några flirta och någon la till mig som favorit. När jag betala så fick jag bara besök och dom som satt mig som favorit eller flirta skrev inte nu för en tid sen gick min prenumeration ut och då fick jag 20 besök och en flirt. Vad gör match.com igentligen?

Kört gratis nu 2 veckor, är inte ens aktiv på sidan, orkar inte lägga ut massa pengar på det.. Men står nu att jag har 124 besök, 2 flörtar.

Testade även Asiandating.com , söker någon asiat så kul att se lite där. Betalade 200kr tror jag för att låsa upp. Går ut om 9 dagar. Har två st nu på Skype som är väldigt härliga från Shanghai samt Hong Kong. Men kommer inte bli något mer än chatt

Men där har jag nu cirka
103 mejl
358 som är intresserade
33 som är min favorit
263 som läst min profil.

av dessa 103 mail så har jag stött på 3 scammers.

-------------

Just nu har jag en härlig tjej på HappyPancake som jag pratar med dagligen. Ska vänta in henne tills hon gör första steget utanför HP, redan gjort några på Mötesplatsen och alltid jag som ska komma ut först med nummer eller möte.. Nu ska jag köra HP med henne tills hon vill gå vidare vill inte stressa denna underbara tjej.
Citera
2017-05-20, 19:47
Medlem
ragingcows avatar
Testade happypancake resultatet 50 skickade mejl till 50 olika tjejer och noll svar.
Citera
2017-05-21, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Testade happypancake resultatet 50 skickade mejl till 50 olika tjejer och noll svar.

Och vad skrev du i mailet? Ett unikt anpassat till just den tjejen, eller copy-paste till alla? Har du profilbild? Presentationstext? Besökte tjejerna din profil när de läst mailet, eller struntade de i att svara "osett"?
Citera
2017-05-21, 09:24
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Och vad skrev du i mailet? Ett unikt anpassat till just den tjejen, eller copy-paste till alla? Har du profilbild? Presentationstext? Besökte tjejerna din profil när de läst mailet, eller struntade de i att svara "osett"?
Först personlig sen blev det mycket copy paste till andra, jag hade 3 bilder på mig och presentationstext. En del besökte min profil och vissa gjorde inte det och vissa läste mejlet och andra inte.
Citera
2017-05-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Först personlig sen blev det mycket copy paste till andra, jag hade 3 bilder på mig och presentationstext. En del besökte min profil och vissa gjorde inte det och vissa läste mejlet och andra inte.

Det där är svårt. Om de läser mailet och sen inte heller besöker profilen vill jag tro att något i mailet var lite för vanligt för att fånga uppmärksamheten. Hur såg ett "typiskt" mail ut?
Citera
2017-05-21, 16:20
Medlem
Fått ett gäng manliga besökare på min HP-profil nu, kan bara anta att det är Flashbackare. En reflektion gällande profilbild: ni KAN inte ha en halvdassig webcam-bild tagen snett underifrån. Inte heller rakt framifrån. Aldrig webcam helt enkelt. Inte heller uppenbart tillgjorde foton där ni står rakt upp och ner och tittar in i kameran. Försök göra något som skapar lite mer mystik, lek med färger, ge fan i mobilen och se till att fatt på någon som har en kamera som ger lite skärpedjup.

Det är ytligt som satan, och nej, tjejer behöver inte göra samma sak. Men de får mail, och det får inte ni, inte sant? Omfamna spelet eller lämna det.

För övrigt har jag sedan i torsdags fått två nya mail och tre flirtar. Rätt många besökare också, och tror att min bild åtminstone något sånär skapar en nyfikenhet, även om den inte är fantastisk. Får ni inte in besökare på sidan kommer de heller inte läsa er förhoppningsvis briljanta presentation!
Citera
2017-05-21, 16:32
Medlem
Brunbeverns avatar
Har aldrig gillat nätdejting och chattande online då hela konceptet varit motsägelsefullt. Människor, framförallt kvinnor, ska alltid sprida runt myten om att det ska vara välgenomtänkta kommentarer, isbrytare och diverse saker för att det ska fånga deras intressen. De vill ha seriösa män som skriver intressanta saker och intresserar sig för dem, osv...

Men verkligheten anser jag är helt annorlunda. Har hängt en hel del på såna här sidor tidigare och även hängt på mer neutrala platser med kontakt och här är min bild över hur man ska vara för att få intresse, gentemot hur man tydligen absolut inte ska vara för att få intresse.

De gångerna jag bland annat var:
* Seriös, fast inte stel
* Intresserade mig för motparten
* Ställde frågor och berättade om mig själv
* Gav ett intryck av att vara ändå en ganska intressant person som hade många hobbies och saker för mig
* Faktiskt använde bra grammatik och lade tanke i det jag skrev
* Kort och gott alla sätt som folk säger att man ska vara, fast inte på något sätt krystat
Då gick det käpprätt åt helvete med all kommunikation. Tjejer var inte intresserade och de tyckte det aldrig klickade redan vid skrivningsfasen. Den enda slutsatsen jag kunde ta till slut var att, folk snackar strunt när de påstår att det är såhär man ska vara för att få intresse till en konversation.

Däremot de gångerna jag istället motvilligt gjorde ett helt annat tillvägagångssätt och snarare gjorde såhär:
* Sket i att intressera mig för motparten
* Ställde väldigt fattigt med frågor om ens några överhuvudtaget
* Skrev som en kratta, stavade fel, gjorde många förkortningar och nästan skrev som en fjant
* Framstod som någon som varken hade en enda hobby eller intresse

Då fick jag till både dejter, fick tjejer som ville prata vidare och tyckte jag var spännande, ödmjuk och mogen.

Således har min uppfattning om all dynga folk sprider om hur man ska vara, varit helt det motsatta.

Det är upp till er hur ni väljer att tolka den informationen. Har redan partner, som jag för övrigt träffade genom att vara så obildad och omogen som möjligt, min mer bildade sida fick jag visa senare när det var "safe".

Det enda jag ville förmedla är att hela synen som råder över att det skulle vara bra att lägga energi och vara vuxen och seriös och att vice-versa är dåligt, det är bara en mängd dubbelmoral som folk sprider. Ni vet inte vad ni pratar om.
Senast redigerad av Brunbevern 2017-05-21 kl. 16:35.
Citera
2017-05-25, 19:19
Medlem
Farligt att få känslor på nätet när man aldrig träffat människan. Utan att vara creepy hur ska man säga detta till någon?
Pratat men en tjej nu på HP 2 veckor med minst ett mail om dagen, och det är långa mail!

Jag har peekat två gånger att jag vill bygga vidare men får inget svar på tal.

Första gången var det i slutet av mailet

"Vill du går över till sms istället så får du gärna mitt nummer, men vill du veta mer så är det bara att fråga på"
Fick då några väldigt personliga och viktiga frågor som bägge svarade på väldigt grundligt.

Andra gången skrev jag efter x antal mail.

"Du är verkligen en kanontjej, hoppas jag får träffa dig någon gång" Efter ett långt mail.

Nu har det gått en massa mail sen dess.

Antar att jag får ett långt mail nu ikväll. Problemet är att hon vet väldigt mycket om mig och Vice versa.

Hon är verkligen perfekt i all mening men verkligenheten kommer ju när man träffas, farligt att bygga upp känslor såhär

Ska jag typ skriva efter mitt mail på hennes följdfråga
"Ledsen att behöva säga detta men jag är rädd för att bygga upp för stora känslor för dig när vi pratar såhär på nätet, om du finner ett intresse i mig och vill komma vidare så skriv ett hej till 0760xxxxxx, ha nu en underbar kväll så hörs vi"

Låter jag desperat? Eller ska man ta allt i hennes takt? Eller finns det något jag kan skriva och se om hon har något intresse? Vill ju inte få känslor och sen visar det bara sig att hon bara skriver för att hon inte har något bättre för sig.
Citera
2017-05-25, 20:02
Medlem
threefifty, bästa saken att göra är att lite på dina instinkter.. det har jag lärt mig den hårda vägen alltför många gånger.

Tänkte ge upp på svenska kvinnor och testa asiandating.com men efter att jag skickade in en bild på mitt pass för att verifiera mig så "terminate" dom mitt konto och sa att jag ska skicka ett mail till dem om jag tror det skett ett mistag.. så jag gjorde det men inte fått ett svar på en vecka. Vad är detta för någon konstig sida? Känner mig arg hur inkompetenta de är och hur dem kan ha Världens största dejting sida för att dejta asiater när dem är så IQ befriade.

Andra tips på sidor man kan hitta kvinnor att importera till sverige?
Citera
2017-05-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidsammavisa
threefifty, bästa saken att göra är att lite på dina instinkter.. det har jag lärt mig den hårda vägen alltför många gånger.

Tänkte ge upp på svenska kvinnor och testa asiandating.com men efter att jag skickade in en bild på mitt pass för att verifiera mig så "terminate" dom mitt konto och sa att jag ska skicka ett mail till dem om jag tror det skett ett mistag.. så jag gjorde det men inte fått ett svar på en vecka. Vad är detta för någon konstig sida? Känner mig arg hur inkompetenta de är och hur dem kan ha Världens största dejting sida för att dejta asiater när dem är så IQ befriade.

Andra tips på sidor man kan hitta kvinnor att importera till sverige?

Vågade inte riktigt skanna in mitt pass/körkort, tycker det har gått bra hittills, många som vill prata. Har lärt mig att folk som inte har "selfies" är skumma. Hittat en nu som jag tappade bort nu eftersom det var jordskakning vid 17:00 svensk tid, hon skrev att sängen skakade och allt :O Bosatt i Filipinerna. Och det stämde med http://earthquaketrack.com/r/philippine-islands/recent
about 4 hours ago 5.3 magnitude, 92 km depth

Hoppas det går bra :O Tappade nog sitt internet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in