Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Tills du börjar komma med källor (länkar) till dina idiotiska påståenden kommer jag ta dig som en värdelös hamasclown som dricker rödvin och skanderar vänsterpropagandiska slagord bredvid ditt minitempel helgat till Reinfeldt.
Så jävla mycket smörja har jag inte läst på länge.
Så länkar eller tänker du bara sitta och spy idioti som vanligt?
Aldrig sett någon skriva så mycket här på flashback utan att faktiskt säga någonting. Imponerande ordbajseri.
Att du sedan använder en riksdagsman som någon form av källa är fan patetiskt och man skjäms å dina vägnar. Visa istället vart regeringen påstår detta. Eller ska vi ta enskilda ledamöters ord för sanning? Jävla clown.
Konventionerna får du leta fram själv din late fan. Du har till och med fått artiklarna angivna.
Reinfeldt var en fähund men jag förstår inte vad han har med denna debatt eller detta trådämne att göra. Det är möjligen din SD-Breivik-autism som gör sig gällande.
”En riksdagsman”? Men Krattis, lilla vän. Det är utrikesministern, du vet han som företräder regeringen och Sverige i utrikesfrågor. Utrikesministerns uttalanden i sådana frågor och inför riksdagen är Sveriges inställning och det han anger är också Sveriges inställning. Han anger uttryckligen att det är Sveriges inställning.
Nu vet jag att din skolgång inte gick mycket förbi att måla med fingerfärg och grundläggande ABC, det märks ju också lite när du skriver, men att det är skillnad på enskilda riksdagsledamöter och utrikesministern när det gäller frågan om att uttala sig om Sveriges inställning i utrikesfrågor trodde jag faktiskt var så grundläggande allmänbildning att alla kände till det. Men tydligen inte du.
Billström är för övrigt inte riksdagsledamot. Ingen svensk minister är riksdagsledamot.
Nu har du fått lite samhällsorientering på sjundeklassnivå, var så god, och fått förklarat för dig att när utrikesministern i riksdagen uttryckligen uttalar sig om att något är regeringens och Sveriges inställning i viss utrikesfråga så är det också Sveriges inställning i den frågan eftersom regeringen har rätt att avgöra sådana frågor, inte riksdagen, och regeringen i utrikesfrågor företräds av utrikesministern.
Det var för övrigt därför S-regeringen kunde erkänna Palestina som stat.
I och med detta kanske du kan medge att du har fel och att Sveriges inställning faktiskt är att Israel är ockuperande makt avseende Gaza och att det därför åligger Israel att tillse att civilbefolkningen där får mat och medicin och absolut inte får avskära den från detta! Det vill säga vag jag hela tiden hävdat. Eller tänker du försöka flytta målstolparna igen?
Vi tar citatet igen så att du kan läsa (i den utsträckning du kan läsa).
Anf. 14 Utrikesminister TOBIAS BILLSTRÖM (M) replik:
Fru talman!
Regeringen har genomgående uppmanat båda sidor att respektera den internationella humanitära rätten och inte minst att skydda den civila befolkningen.
Enligt den humanitära rätten har Israel som ockupationsmakt därtill en skyldighet att säkerställa humanitärt tillträde och tillgodose civilbefolkningens humanitära försörjning, det vill säga att den har tillgång till mat, vatten, medicin och annat som är nödvändigt för dess överlevnad. Det förtar dock inte Hamas skyldigheter enligt den internationella humanitära rätten, inklusive när det gäller att inte försvåra humanitärt tillträde.”
Det är alltså regeringen som genom sin utrikesminister uttalar sig i riksdagen om Sveriges inställning i denna fråga. Billström är INTE som du felaktigt påstår, riksdagsledamot.
Hur går det nu för dig med att hitta länder som anser att Gaza inte är ockuperat efter Israels tillbakadragande? Inte så bra va? 😆
Jag märkte också att du inte svarar på min fråga om Gaza var ockuperat av Israel 1967-2005. Hur ser du på saken?
I övrigt kan noteras att på svenska stavas skäms inte ”skjäms” och anger vart riktning/rörelse och inte befintlighet.