2023-11-02, 00:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Men du håller fortfarande fast vid att Israel och Palestina bildades som självständiga stater genom FNs resolution 181 år 1947?Jag var ju enligt dig obildad som inte visste det. Eller hade du fel och vem är det då som är obildad? Och om du har fel, varför skall man då lyssna på dig alls?

Och återigen, du kan alltså inte ens visa att Israel har uppfattningen som du hävdade, nämligen att Gaza är en del av Israel. 😆

Jag tror vi därmed vi bevisat allt vi behöver bevisa om sakfrågorna och om din kunskap om dem. 😊
Palestina bildades naturligtvis aldrig eftersom ingen utropade staten. Dvs araberna förkastade upplägget med två stater i fredligt samförstånd. Istället valde man omedelbart krig för att roffa åt sig allt, vilket misslyckades. Att idag 75 år senare åberopa den ursprungsplan som man själva förkastade är patetiskt, löjeväckande och med rätta utsiktslöst. Muckar man gräl och sen åker på stryk har man nämligen ingen talan.
Citera
2023-11-02, 01:34
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hamas gör här klart att de inte kommer att ge sig förrän de utplånat Israel. Och det innebär ju i sin tur att de inte ger Israel några andra alternativ än totalt krig. Undrar om världssamfundet fattat det?

https://youtu.be/uZrAv3Zc7gU?si=QJTp53PHx6uztILs
Citera
2023-11-02, 01:39
Medlem
Sådär ja, nu har IDF skurit av Gazaremsan på mitten. Belägringen av den norra delen av Gaza har börjat. Det blir inte någon massiv invasion med gatustrider i några veckor följt av eldupphör, utan en långsam systematisk nedmalning av Hamas i norra delan av Gaza.
Citera
2023-11-02, 03:20
Medlem
Hamas supportrar mosas verbalt av Shapiro. Stenålderslogik som förs.

https://www.youtube.com/watch?v=-1NFirxhXWE
Citera
2023-11-02, 04:39
Medlem
Nya avskyvärda detaljer:

Anthony Blinken vittnar om vad han har sett Hamas göra, såhär säger han: ''En familj bestående av fyra - en ung pojke och flicka, 6 och 8 år, sitter vid sina föräldrar vid frukostbordet. Fadern får sina ögon urgröpta av Hamas framför sina barn, mammans bröst huggs av och flickans fot amputeras och pojken får sina fingrar avklippta innan allihopa avrättas. Efter det så satte sig soldaterna ner vid frukostbordet''.

https://www.youtube.com/watch?v=GaX2G8zzhcc

Är det de här människorna man ska diskutera med kring en tvåstatslösning? Och hur i helvete kan man ens jämföra dessa grymheter med det som Israel sysslar med i Gaza?

Världen är bra ond... fy fan.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-11-02 kl. 04:44.
Citera
2023-11-02, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Nya avskyvärda detaljer:

Anthony Blinken vittnar om vad han har sett Hamas göra, såhär säger han: ''En familj bestående av fyra - en ung pojke och flicka, 6 och 8 år, sitter vid sina föräldrar vid frukostbordet. Fadern får sina ögon urgröpta av Hamas framför sina barn, mammans bröst huggs av och flickans fot amputeras och pojken får sina fingrar avklippta innan allihopa avrättas. Efter det så satte sig soldaterna ner vid frukostbordet''.

https://www.youtube.com/watch?v=GaX2G8zzhcc

Är det de här människorna man ska diskutera med kring en tvåstatslösning? Och hur i helvete kan man ens jämföra dessa grymheter med det som Israel sysslar med i Gaza?

Världen är bra ond... fy fan.

Det är sådana här händelser som gör att man till 150% sympatiserar med Israel. Israel har all rätt att försvara sig och ge igen.
Citera
2023-11-02, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hamas gör här klart att de inte kommer att ge sig förrän de utplånat Israel. Och det innebär ju i sin tur att de inte ger Israel några andra alternativ än totalt krig. Undrar om världssamfundet fattat det?

https://youtu.be/uZrAv3Zc7gU?si=QJTp53PHx6uztILs
Världssamfundet står bakom terroristerna Hamas.
Inte många som fördömer Hamas start den 7:e oktober 2023

Den officiella uppfattningen är att Israel skall backa och lägga ner sina vapen.
Citera
2023-11-02, 08:02
Medlem
Nu är det i allafall deffenitivt konstaterat hur människor som bor i Gaza ser på Hamas!

Såg en intervju på TV4 Nyhetsmorgon med en palestinier från tror det var Kristianstad. Hans föräldrar är nere i Gaza och semestrar, och har bestämt sig för att stanna där nere för att hjälpa släktingar! Steffo frågar då hur de ser på Hamas där nere var på killen svarar -Alla i Gaza ser Hamas som befriare.
Hamas skall allts befria palestinierna från juden.

Undrar dock hur folket där nere tycker att det går med det befriandet?
Får mer och mer förståelse för Israel, de har inget val, de måste rensa upp i Gaza, röka ut råttorna från sina hål och eliminera dem.

Och eftersom folket håller Hamas rygg så kommer folket att dö, förstår man inte det så kan man inte lägga skulden på någon annan än sig själv.
Citera
2023-11-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Varför skall jag ta fram bevis när det är du som hävdar att Gaza inte är ockuperat efter Israels tillbakadragande? Du påstår att ockupationen i rättslig mening upphört, då får du bevisa att det är världssamfundets uppfattning. Sätt igång, du tycker ju det är uppenbart så något land borde du väl kunna skaka fram? Fram med källa.

Och nu kom judehatet också. Bu huu, någon påstår precis som FNs säkerhetsråd att Gaza är ockuperat - han måste vara antisemit. Precis som FNs säkerhetsråd.., eh… och alla länder i hela världen utom Israel. Du är ett skämt, nästan en parodi på ett skämt.

Återigen, fram med något som visar att ett enda land har ändrat uppfattning och anser att Gaza efter det israeliska tillbakadragandet inte längre är ockuperat.

Grattis gosse, du har hittat ett korn. PRECIS av skälet att Palestina inte kontrollerar sitt territorium skulle Sverige inte ha erkänt Palestina som en stat. Av PRECIS det skälet var huvuddelen av oppositionen emot det. Men men, såssarna var tvungna ta hand om sin vänsterfalang med tok-Margot i spetsen. Man avvek därmed från en långvarig folkrättslig princip som Sverige aldrig tidigare avvikit från.

Jag har redan avvisat dina försök att flytta målstolparna avseende skyldigheter rörande Haagkonventionen. Det jag sagt är att ockuperande makt enligt Haagkonventionen skyldig att tillse att civilbefolkningen på ockuperat område får tillgång till mat, sjukvård och förnödenheter. Vad som är en ockuperande makt definieras i Haagkonventionen och skyldigheten att ta hand om civilbefolkningen finns i Haagkonventionen men skrivningen specifikt om mat, sjukvård och förnödenheter finns i fjärde Genèvekonventionen. Ditt yrande om att ge saker till fienden, el och flyktingar osch allt vad det är är inte saker jag nämnt. Nu får du inte fler ledtrådar utan att du ger mig någon källa avseende dina påståenden enligt ovan.

Man är en träskalle om man betraktar Hamas som Gazas de facto regering eftersom det skulle göra Hamasterroristerna till kombattanter om de bär sina vapen öppet, leds av befäl och bär uniform eller kännetecken vid strid. Jag tycker det vore dumt att göra så eftersom de inte skall ses som kombattanter utan som terrorister. Du, som är helt okunnig om folkrätt, klampar dock entusiastiskt in i att erkänna dessa terrorister som kombattanter vilket innebär att du argumenterar för att de skall behandlas som krigsfångar. Detta är en uppfattning Israel, IDF och jag inte delar med dig och Hamas. Starkt jobbat.

Men käre Krattarschle, jag har inte sagt att man inte skall bekämpa Hamas. Tvärtom har jag ju sedan 7 oktober argumenterat för att man snabbare skall gå in på marken med en invasion för att nedkämpa Hamas. Försök hänga med lite.

För att det är du som hävdar att något händer. Alltså är bevisbördan på dig. Om jag säger att gud existerar och du säger att gud inte existerar vem ligger bevisbördan på anser du?
Det enda du lutar dig på är vad muslimer anser. Och vad de anser i frågan är helt egalt.
Så fram med källa på hur Gaza är ockuperat nu, eller kan du inte det? Vore ju väldigt lätt att hitta bevis för något som faktiskt händer, eller?

Alla som läser dina inlägg i tråden ser att du har ett horn i sidan till judar och israel. man behöver inte vara ett geni för att se det eftersom du formulerar dig som en idiot. (Det är därför jag misstänker att du umgåtts med advokater och liknande, du försöker härma dem men är för dålig på att formulera dig så det blir mer en parodi än något annat)
Tänk att du drar upp helt menlösa saker och tror att det har någon vikt, alls. Humor faktiskt. "Men jag har en utbildning och använder mig utav Hamas och vänsterextrema slagdängor och retorik men kalla mig inte vänster eller hamaskaramare!" Lyteskomik snarare.

Visa länder som anser att det är ockuperat istället. Och muslimska länder har inget värde i diskussionen.

Du vet att för att kunna ha status som en stat måste man ha kontroll över sitt område och kunna försörja sin egen befolkning över en längre period? (Naturkatastrofer och krig undantaget) När hade Gaza denna möjlighet när de är helt beroende av andra länder för att ens kunna överleva?

Det är du som tar upp Haag hela tiden men vägrar att visa vart det står. Så att du nu sitter och försöker flytta målstolparna (inte jag, du) är inte mitt problem. Länka till källan som säger att det är som du säger eller sluta använda det argumentet för du har inget att k0omma med. + att Israel skiter fullständigt i vad Haag skulle säga om det nu är så. Israel slåss för sin existens och vad rödvinsvänster idioter som du anser är totalt irrelevant om allt.
Att du inte ens vet hur de civila får sin mat, el och vatten säger ju mer om dig än mig. Du Gaggar om det ena, jag säger att det ena är det israel som stått för och då gaggar du istället om det andra som inte är relveant. Vet du ens hur situationen såg ut där nere innan Hamas utförde sin terrorattack? För du verkar helt jävla lost om precis allt. Som att prata med en 4åring som precis lärt sig ordet "Hamas".

Hamas är Gazas regering. De valdes av det palestinska folket på gazaremsan för att leda dem. tt du inte vill kännas vid detta är ju som sagt helt upp till dig men det ändrar inte verkligheten.
Folkrätten som du enbart kan använda på¨Hamas då de är anledningen till att civila dör men det vägrar du ju acceptera. Att gömma sig bland civila som stridande part är ett folkrättsbrott/krigsbrott. Israel kan inte hållas ansvariga men Hamas kan.
Att du är så jävla lost i krigsrätt och liknande säger mig att du inte kan ett skit om någonting. Du sitter och läser vänsterextrema sidor som hävdar det ena eller andra utan något som helst på benen eftersom de vägrar acceptera hamas som krigsförande part bnär de är en krigsförande part. Hamas består av olika grenar, varav en är stridande.

Här en snabbkurs; https://en.wikipedia.org/wiki/Hamas
Hamas militära gren; https://en.wikipedia.org/wiki/Izz_ad-Din_al-Qassam_Brigades

Och varför skulle Israel riskera sina soldater innan de jämnat Gaza city med marken så mycket de kan? De civila har fått 3 veckor på sig att lämna området, de som är kvar är helt enkelt Hamas.
Citera
2023-11-02, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Israel har gett fingret åt FN i decennier.
Det kommer man att göra nu också.
FNs krav på palestinierna verkar inte heller ha gått fram , någonsin lol
Detta är två folk som hatar varandra som pesten
Judar och palestinier beter sig alltid som svin mot varandra.
Men nu råkade judarna ut för en tvättäkta pogrom, som innebar mord på bäbisar, nekrofili (!), 1500 döda civila, masstortyr, och lite annat smått och gott.
Man får säga att palestinierna toppade goreligan med råge. Dessutom drog man iväg 5000 raketer, utan någon hänsyn till civila.
Och nu ska Israel bekämpa Hamas inne i Gaza.
Hamas har grävt ner sig och lämnat civila åt vargarna, ovan jord.
Klart som fan att folkrätten papperskorgas.
FN kan ju skicka personal, om man nu är så engagerad lol

FN skall se till att öppna upp fältsjukhus inne in i Egypten.
FN skall se till att Egypten öppnar gränsen så att Gazaborna kan fly ett krig..så att det blir enklare för Israel att utplåna Hamas. Detta skulle underlätta för Gazabor på kort och lång tid.

Fokusera för hvete inte på Israel. Israel kommer att utplåna Hamas, hjälp till så att det blir enklare för Israel.
Citera
2023-11-02, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
FN skall se till att öppna upp fältsjukhus inne in i Egypten.
FN skall se till att Egypten öppnar gränsen så att Gazaborna kan fly ett krig..så att det blir enklare för Israel att utplåna Hamas. Detta skulle underlätta för Gazabor på kort och lång tid.

Fokusera för hvete inte på Israel. Israel kommer att utplåna Hamas, hjälp till så att det blir enklare för Israel.

Självklart bör Israel få all hjälp landet kan få.
Tyvärr har Hamas och palestinierna lyckats hjärntvätta betydande delar av västvärlden och FN.

Informationen om vad som hände den 7/10 går inte in i vissa hjärnor, trots att terroristerna använde bodycams!

Allt finns på film.

Ändå fattar inte folk.

Pogromen har inte ett skit med gamla narrativ att göra. Det handlar inte om gränser, förtryck och politiska tvister.

Detta är brinnande antisemiter och islamister, som bla användt besinningslöst sexuellt våld, som skulle göra en rysk soldat förskräckt.....

Vissa av kvinnorna (och flickorna) har våldtagits så brutalt att deras bäcken har skadats.

Och man undrar...... Var i helvete är alla feminister?

Var är den feministiska fronten mot Hamas?

Varför är världens kvinnoorganisationer tysta?
Varför är svenska feminister tysta?

Jag har inte sett en enda svensk artikel som enbart tar upp det sexuella våldet mot kvinnor och flickor.

Kolla på denna tråd.
Finns det någon feministisk röst?
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-11-02 kl. 09:09.
Citera
2023-11-02, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Fråga Mrgreytard i tråden, han har ju utnämnt sig själv till en rättsexpert och kan nog förklara varför Hamas hade rätt att göra som de gjorde och att Israel är dumma.
Den allmänna uppfattningen bland muslimer är att det som legaliserar Hamas terrorattack mot civila obeväpnade ungdomar, barn, kvinnor, gamlingar, gästarbetare osv den 7:e okt 2023 är att de som blev attackerade befann sig just där de befann sig! Muslimerna anser nämligen att de äger marken där attackerna inträffade!

Det är riktigt jävla sjukt, det är sjuka människor, och det finns mängder av dem på svenska gator och torg.
Är helt övertygad om att det även kommer att ske attacker mot svenska barn inom en snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in