Citat:
Ursprungligen postat av
MrEGrey
Varför skall jag ta fram bevis när det är du som hävdar att Gaza inte är ockuperat efter Israels tillbakadragande? Du påstår att ockupationen i rättslig mening upphört, då får du bevisa att det är världssamfundets uppfattning. Sätt igång, du tycker ju det är uppenbart så något land borde du väl kunna skaka fram? Fram med källa.
Och nu kom judehatet också. Bu huu, någon påstår precis som FNs säkerhetsråd att Gaza är ockuperat - han måste vara antisemit. Precis som FNs säkerhetsråd.., eh… och alla länder i hela världen utom Israel. Du är ett skämt, nästan en parodi på ett skämt.
Återigen, fram med något som visar att ett enda land har ändrat uppfattning och anser att Gaza efter det israeliska tillbakadragandet inte längre är ockuperat.
Grattis gosse, du har hittat ett korn. PRECIS av skälet att Palestina inte kontrollerar sitt territorium skulle Sverige inte ha erkänt Palestina som en stat. Av PRECIS det skälet var huvuddelen av oppositionen emot det. Men men, såssarna var tvungna ta hand om sin vänsterfalang med tok-Margot i spetsen. Man avvek därmed från en långvarig folkrättslig princip som Sverige aldrig tidigare avvikit från.
Jag har redan avvisat dina försök att flytta målstolparna avseende skyldigheter rörande Haagkonventionen. Det jag sagt är att ockuperande makt enligt Haagkonventionen skyldig att tillse att civilbefolkningen på ockuperat område får tillgång till mat, sjukvård och förnödenheter. Vad som är en ockuperande makt definieras i Haagkonventionen och skyldigheten att ta hand om civilbefolkningen finns i Haagkonventionen men skrivningen specifikt om mat, sjukvård och förnödenheter finns i fjärde Genèvekonventionen. Ditt yrande om att ge saker till fienden, el och flyktingar osch allt vad det är är inte saker jag nämnt. Nu får du inte fler ledtrådar utan att du ger mig någon källa avseende dina påståenden enligt ovan.
Man är en träskalle om man betraktar Hamas som Gazas de facto regering eftersom det skulle göra Hamasterroristerna till kombattanter om de bär sina vapen öppet, leds av befäl och bär uniform eller kännetecken vid strid. Jag tycker det vore dumt att göra så eftersom de inte skall ses som kombattanter utan som terrorister. Du, som är helt okunnig om folkrätt, klampar dock entusiastiskt in i att erkänna dessa terrorister som kombattanter vilket innebär att du argumenterar för att de skall behandlas som krigsfångar. Detta är en uppfattning Israel, IDF och jag inte delar med dig och Hamas. Starkt jobbat.
Men käre Krattarschle, jag har inte sagt att man inte skall bekämpa Hamas. Tvärtom har jag ju sedan 7 oktober argumenterat för att man snabbare skall gå in på marken med en invasion för att nedkämpa Hamas. Försök hänga med lite.
För att det är du som hävdar att något händer. Alltså är bevisbördan på dig. Om jag säger att gud existerar och du säger att gud inte existerar vem ligger bevisbördan på anser du?
Det enda du lutar dig på är vad muslimer anser. Och vad de anser i frågan är helt egalt.
Så fram med källa på hur Gaza är ockuperat nu, eller kan du inte det? Vore ju väldigt lätt att hitta bevis för något som faktiskt händer, eller?
Alla som läser dina inlägg i tråden ser att du har ett horn i sidan till judar och israel. man behöver inte vara ett geni för att se det eftersom du formulerar dig som en idiot. (Det är därför jag misstänker att du umgåtts med advokater och liknande, du försöker härma dem men är för dålig på att formulera dig så det blir mer en parodi än något annat)
Tänk att du drar upp helt menlösa saker och tror att det har någon vikt, alls. Humor faktiskt. "Men jag har en utbildning och använder mig utav Hamas och vänsterextrema slagdängor och retorik men kalla mig inte vänster eller hamaskaramare!" Lyteskomik snarare.
Visa länder som anser att det är ockuperat istället. Och muslimska länder har inget värde i diskussionen.
Du vet att för att kunna ha status som en stat måste man ha kontroll över sitt område och kunna försörja sin egen befolkning över en längre period? (Naturkatastrofer och krig undantaget) När hade Gaza denna möjlighet när de är helt beroende av andra länder för att ens kunna överleva?
Det är du som tar upp Haag hela tiden men vägrar att visa vart det står. Så att du nu sitter och försöker flytta målstolparna (inte jag, du) är inte mitt problem. Länka till källan som säger att det är som du säger eller sluta använda det argumentet för du har inget att k0omma med. + att Israel skiter fullständigt i vad Haag skulle säga om det nu är så. Israel slåss för sin existens och vad rödvinsvänster idioter som du anser är totalt irrelevant om allt.
Att du inte ens vet hur de civila får sin mat, el och vatten säger ju mer om dig än mig. Du Gaggar om det ena, jag säger att det ena är det israel som stått för och då gaggar du istället om det andra som inte är relveant. Vet du ens hur situationen såg ut där nere innan Hamas utförde sin terrorattack? För du verkar helt jävla lost om precis allt. Som att prata med en 4åring som precis lärt sig ordet "Hamas".
Hamas är Gazas regering. De valdes av det palestinska folket på gazaremsan för att leda dem. tt du inte vill kännas vid detta är ju som sagt helt upp till dig men det ändrar inte verkligheten.
Folkrätten som du enbart kan använda på¨Hamas då de är anledningen till att civila dör men det vägrar du ju acceptera. Att gömma sig bland civila som stridande part är ett folkrättsbrott/krigsbrott. Israel kan inte hållas ansvariga men Hamas kan.
Att du är så jävla lost i krigsrätt och liknande säger mig att du inte kan ett skit om någonting. Du sitter och läser vänsterextrema sidor som hävdar det ena eller andra utan något som helst på benen eftersom de vägrar acceptera hamas som krigsförande part bnär de är en krigsförande part. Hamas består av olika grenar, varav en är stridande.
Här en snabbkurs;
https://en.wikipedia.org/wiki/Hamas
Hamas militära gren;
https://en.wikipedia.org/wiki/Izz_ad-Din_al-Qassam_Brigades
Och varför skulle Israel riskera sina soldater innan de jämnat Gaza city med marken så mycket de kan? De civila har fått 3 veckor på sig att lämna området, de som är kvar är helt enkelt Hamas.