Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-11-01, 18:58
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Kapitalismens jakt på vinster upphör inte att göra oss besvikna. De giriga parasiterna på Hövdning sålde alltså varor som de visste var defekta!
Citera
2023-11-01, 19:01
Medlem
Sverighiztans avatar
Använder folk verkligen den hjälmen på riktigt? Vet att jag såg den för nått/några år sedan i någon form av reklam eller liknande.

Det känns som att deras målgrupp är sådana hipsterkillar med sotarmössa, skägg, "coola tatueringar", lyssnar helst på LP och EP-skivor, bär "outdoorsbyxor" ala fjällräven och älskar smashed burgers samt Reddit..

Inte mer rätt om skiten inte fungerar när ni slår i backen tänker jag.
Citera
2023-11-01, 19:06
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
"Hövding" är en genial idé som säkert kan förbättras och bli en stor framgång i hela världen.
Alltid etiskt att utveckla en produkt genom att använda människor som försökskaniner tills produkten är säker och blir en "framgång". Sorry men typisk svensk egoistisk mentalitet det där.
Citera
2023-11-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Jag har haft Hövding tidigare. Den har löst ut tre gånger. Två gånger felaktigt och en gång då jag faktiskt ramlade.

Men sen ville Hövding att jag skulle köpa en ny och då orkade jag inte betala för en ny. Samt att jag efter dom två gånger den löste ut felaktigt var rätt nervös så fort jag cyklade snabbt över ett gupp. Kör hjälm nu. Basic och tryggt.

Varför köpte du en Hövding?
Var du rädd om frisyren?
Citera
2023-11-01, 19:18
Medlem
Hövding Sverige AB har gått med rejäla förluster de senaste 10

https://www.allabolag.se/5567080303/bokslut
Citera
2023-11-01, 19:24
Medlem
Glödskals avatar
Vad skall kvinnor mitt i karriären nu ha på sig när de cyklar till kontoret?
Citera
2023-11-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverighiztan
Använder folk verkligen den hjälmen på riktigt? Vet att jag såg den för nått/några år sedan i någon form av reklam eller liknande.

Det känns som att deras målgrupp är sådana hipsterkillar med sotarmössa, skägg, "coola tatueringar", lyssnar helst på LP och EP-skivor, bär "outdoorsbyxor" ala fjällräven och älskar smashed burgers samt Reddit..

Inte mer rätt om skiten inte fungerar när ni slår i backen tänker jag.

Dålig analys. Sotarmössor använder inte hjälm öht. Jag har dessutom aldrig sett en man med en hövding. Min bild är att det är aktiva kvinnor i åldersspannet 30-45 år som främst använder skiten.
Citera
2023-11-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Vad skall kvinnor mitt i karriären nu ha på sig när de cyklar till kontoret?
Hövding förstås! Den funkar bättre än tex ingen hjälm alls. Även en vanlig hjälm funkar inte exakt som den ska om den inte remmen är åtspänd och allt är justerat korrekt och datumstämpeln har gått ut.
Citera
2023-11-01, 19:41
Medlem
En feministisk idé i ett feministiskt företag. Allt var klapp och klang och priser delades ut. Inget kunde vara bättre förrän verkligheten kom i fatt. Teoretiskt är det en super idé men hur fungerar det i verkligheten? Nu vet vi att det inte skyddar tillräckligt bra. Det gick kanske bra så länge folk bara cyklade innan de el-cyklade.

Men så kom tysken med ett avslöjande test. Förmodligen en hämnd för älg-testet som Teknikens Värld sänkte MB A-klass med. Man hade inte tänkt hela vägen utan bara att cyklisten gick omkull. Inte att de blev påkörd i sidan av en bil.

Men hela idén med att inte få hjälmfrisyr borde sänkt allt från början. Tänk om motorcyklister skulle resonera på samma sätt. Tom Cruise har naturligtvis ingen hjälm när han kör mc men så har han ju inget heller att skydda. Varför är folk (mest kvinnor) så fåfänga?

Själv hade jag långt, tjockt hår som ung och fick borsta håret varje gång jag tog av mig hjälmen efter en mc-tur. Det blev trassligt och den typiska hjälm-frisyren uppstod. Nu när jag är äldre och klokare så har jag kort hår, väldigt kort, och har inga problem längre med hjälmen.
Citera
2023-11-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
En feministisk idé i ett feministiskt företag. Allt var klapp och klang och priser delades ut. Inget kunde vara bättre förrän verkligheten kom i fatt. Teoretiskt är det en super idé men hur fungerar det i verkligheten? Nu vet vi att det inte skyddar tillräckligt bra. Det gick kanske bra så länge folk bara cyklade innan de el-cyklade.

Men så kom tysken med ett avslöjande test. Förmodligen en hämnd för älg-testet som Teknikens Värld sänkte MB A-klass med. Man hade inte tänkt hela vägen utan bara att cyklisten gick omkull. Inte att de blev påkörd i sidan av en bil.

Men hela idén med att inte få hjälmfrisyr borde sänkt allt från början. Tänk om motorcyklister skulle resonera på samma sätt. Tom Cruise har naturligtvis ingen hjälm när han kör mc men så har han ju inget heller att skydda. Varför är folk (mest kvinnor) så fåfänga?

Själv hade jag långt, tjockt hår som ung och fick borsta håret varje gång jag tog av mig hjälmen efter en mc-tur. Det blev trassligt och den typiska hjälm-frisyren uppstod. Nu när jag är äldre och klokare så har jag kort hår, väldigt kort, och har inga problem längre med hjälmen.

Hövding gäller inte el-scoter användare.
Citera
2023-11-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Hövding gäller inte el-scoter användare.
Var nämner jag el-scooter? Men absolut, det är även ett fordon vars förare behöver en hjälm om olyckan är framme. Det hade säkert räddat en del av de som har förolyckats med el-scooter. Om Hövdingen hjälpt vet vi inte.
Citera
2023-11-01, 19:58
Medlem
Hövding var ju på uppdrag granskning ett par månader sedan, så är väl inte så konstigt.
Folk hade ju rapporterat att hjälmen inte utlöstes.

Hövding är ett perfekt exempel på varför man inte kan uppfinna hjulet två gånger.
Det finns redan riktigt bra hjälmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in