2023-11-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
1 dollar är också 1 dollar om 30 år, vad är det här för tomt inlägg?

Men mängden dollar i cirkulation ökat exponentiellt.. hallå?
Inte mycket du kommer kunna gör för en dollar om 30år
Citera
2023-11-01, 17:41
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Huvudpoängen här är dock att man har möjlighet att ta hand om sina bitcoin själv och att de inte är beroende av obligationer eller dylikt. Det är ogörligt att kontrollera att pensionsförvaltarna inte förskingrar pensionskapitalet genom dåliga beslut eller korruption eller både och.
Verkar det hittills som att self custody fungerar finfint? Det här med att vara sin egen bank osv?

Det är för övrigt fritt fram att förvalta större delen av din pension själv om du så vill. Antar att du inte har haft ett riktigt jobb eftersom du inte känner till dessa basala saker.
Citera
2023-11-01, 17:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Men mängden dollar i cirkulation ökat exponentiellt.. hallå?
Inte mycket du kommer kunna gör för en dollar om 30år
Så kan det vara; hur vet du vad du kan göra med en bitcoin om 30 år dock? Det finns många saker som är begränsade i mängd men som saknar efterfrågan.
Citera
2023-11-01, 17:46
Medlem
Citat:
Verkar det hittills som att self custody fungerar finfint? Det här med att vara sin egen bank osv?

Det är för övrigt fritt fram att förvalta större delen av din pension själv om du så vill. Antar att du inte har haft ett riktigt jobb eftersom du inte känner till dessa basala saker.

Self custody har fungerat förträffligt för min del.

Nej, jag har faktiskt inte brytt mig om att sätta mig in i detta, då jag helt sonika räknat alla pensionsinbetalningar som förlorade pengar.

Vilka delar kan man plocka ut i så fall? Behöver man ha nått en viss ålder?

Kunde kanske räcka till någon bitcoin till.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-11-01 kl. 17:51.
Citera
2023-11-01, 17:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Self custody har fungerat förträffligt för min del.
Och för alla andras del? Ska vi ta fram några av de otaliga exempel på bitcoin-experter som har lyckats slarva bort miljonbelopp på diverse sätt?

Verkligen tungt argument, "det har funkat bra för mig (hittills)".

Citat:
Nej, jag har faktiskt inte brytt mig om att sätta mig in i detta, då jag helt sonika räknat alla pensionsinbetalningar som förlorade pengar.
Du verkar vara en ekonomisk idiot, helt enkelt.
Citera
2023-11-01, 17:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
1 dollar är också 1 dollar om 30 år, vad är det här för tomt inlägg?
Vad hade det med diskussionen med att en kille blivit av med med sin pension i en pensionskrash att göra??
Citera
2023-11-01, 18:00
Medlem
Citat:
Så kan det vara; hur vet du vad du kan göra med en bitcoin om 30 år dock? Det finns många saker som är begränsade i mängd men som saknar efterfrågan.

Problemet är att när nåt blir populärt så ska det bli nyemmision och spädas ut.
Bitcoin har ett hårdkodat emission schedule, för att till slut gå på transaktionsavgifter.
Citera
2023-11-01, 18:00
Medlem
Citat:
Och för alla andras del? Ska vi ta fram några av de otaliga exempel på bitcoin-experter som har lyckats slarva bort miljonbelopp på diverse sätt?

Alla får göra som de vill och ta ansvar för det.

Om man inte orkar sätta sig in i bitcoin kan man kanske testa med sparande i fysiskt guld, eller så kan man försöka säkerställa att man är frisk och kry så att man orkar jobba vidare uppåt åttioårsåldern.

Eller så litar man på att pensionssystemet håller ihop och kommer att ge en tillräcklig köpkraft trots alla orosmoln.

Det är var och ens ensak.

Du svarade inte på vilka delar av pensionen jag kan ta ut och förvalta själv?
Citera
2023-11-01, 18:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Har väldigt svårt att se varför efterfrågan på Bitcoin plötsligt skulle minska snarare än att fortsätta öka.

Du trodde ju att Bitcoin skulle vara värt 5k i somras. Resonemanget bakom det var minst sagt tunt och facit visade att du var snett ute. Har facit någonsin talat för din sak?
Citera
2023-11-01, 18:09
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad hade det med diskussionen med att en kille blivit av med med sin pension i en pensionskrash att göra??
Det var ett svar på detta innehållslösa inlägg (vilket nog var solklart även för dig):
Citat:
1 Bitcoin idag är 1 Bitcoin om 30 år och fipplas inte bort av ett uruselt pensionssystem.

Citat:
Alla får göra som de vill och ta ansvar för det.

Om man inte orkar sätta sig in i bitcoin kan man kanske testa med sparande i fysiskt guld, eller så kan man försöka säkerställa att man är frisk och kry så att man orkar jobba vidare uppåt åttioårsåldern.
Ja vi kan väl avskaffa alla samhällssystem och stater när vi ändå håller på då, eller? Verkligen ett starkt argument för bitcoin, det lär slå igenom på bred front.
Citera
2023-11-01, 18:12
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det var ett svar på detta innehållslösa inlägg (vilket nog var solklart även för dig):

Och det var i sin tur ett svar på ditt:
Citat:
På vilket sätt ”fixar” specifikt bitcoin detta?

Din imbecill. Klarar du inte av att följa en diskussion så skall du inte försöka.
Citera
2023-11-01, 18:15
Medlem
Citat:

Ja vi kan väl avskaffa alla samhällssystem och stater när vi ändå håller på då, eller? Verkligen ett starkt argument för bitcoin, det lär slå igenom på bred front.

Vad försöker du säga? Att man ska tvinga alla att spara i bitcoin?

Pensionssystemet är av allt att döma dödsdömt. Frågan är bara hur länge det kan finnas kvar och ge tillräcklig pension för åtminstone en delmängd pensionärer.

Ett bitcoinsparande kan vara ett (frivilligt) sätt att gardera sig emot att behöva arbeta till dödsbädden eller leva på eventuella barns arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in