2023-11-01, 02:31
Bannlyst

Det stämmer!

Jag är ingen söndersupen alkis som åkt på en massa alkissjukdomar, jag tränar och tar han om mig.

Men har brutit ben, förstört korsband och annat under mitt liv, klart som fan det gjort ont, men smärta överlever jag så jag hade tagit tåvärk för en miljard utan problem!
Citera
2023-11-01, 03:14
Medlem
auruns avatar
Alla som svarar att de tagit smärtan mot miljarden svarar fel och inte sanningsenligt. Ja, jag vet hur mycket en miljard är. 1000 miljoner är ofattbart, men ingen människa kan leva med smärta 10/10 en längre period. Knappt en halvdag. Speciellt inte ett år.
Citera
2023-11-01, 03:17
Jag hade valt kuken

“GAAAAHHHH MIN KUUUUK”. Hela tiden.

Rent hypotetiskt alltså
Citera
2023-11-01, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese

Det stämmer!

Jag är ingen söndersupen alkis som åkt på en massa alkissjukdomar, jag tränar och tar han om mig.

Men har brutit ben, förstört korsband och annat under mitt liv, klart som fan det gjort ont, men smärta överlever jag så jag hade tagit tåvärk för en miljard utan problem!

Verkar som att du är ung och inte har upplevt
mycket smärta ännu isf.

Bra att du tar hand om dig, fortsätt med det!
men gikt debuterade i mitt fall när jag var 20 och under samma levnadsstandard som du beskriver att du har så du är inte immun.
Proteintillskott och en köttrik diet är en stor trigger när man har sjukdomen i släkten.
Somliga drar en nitlott i genetiska lotteriet dessvärre.

Jag har också dragit på mig en heldel skador men aldrig något som kan jämföras med gikt.
hade du upplevt gikt så inser du snabbt att brytna ben och förstörda korsband inte ens är i näheten av den smärtan gikt genererar.
Underskatta inte känseln du har i dina fötter pga alla de koncentrerade nervändarna inom ett så litet område och att hela din kroppstyngd vilar på på just dina fötter. Ta sedan och lägg en kil av glasliknande kristaller mellan en tåled och sist men absolut inte minst den enorma inflammationen det orsakar som pressar ihop och påverkar alla nervändarna i hela foten och ger nervsmärtor ända upp i vaden.
Det är inte för intet gikt jämförs med de mest smärtsammaste åkommorna i världen i höjd med brännskada.

Önskar dig inte att dra på denna sjukdom men skulle du uppleva gikt så skulle du nog genast bli mycket ödmjukare inför vad du realistiskt skulle anse vara värt pengarna för att behöva utstå i ett helt år - tiden går väldigt långsamt under extrem konstant smärta.

Nåja, jag hade aldrig klarat ett år och Jag hade nog inte ens tackat ja till 100 000 för en två veckors obehandlad giktperiod ärligt talat.
Att ha så ont att man inte är fysisk kapanel till att kliva upp ur sängen för att gå på toa utan hjälp från sin partner eller omgivningen gör en snabbt ödmjuk och man inser snabbt att det inte är värt pengar att behöva leva med enorm smärta som gör en sängbunden eller ångesten och skammen av att behöva tvingas belasta sin omgivning för att man inte klarar sig själv.
Senast redigerad av cutcut1337 2023-11-01 kl. 04:13.
Citera
2023-11-01, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Du får tillgång till en knapp som fyller dig med ett supermorfin och på en sekund tar bort allt det onda, men du får heller inget betalt om du trycker innan ett år gått. Är det tillräckligt bra betalt för dig för att inte ge upp någonstans på vägen?

Om det går att härda ut så är det inte outhärdligt.
Citera
2023-11-01, 03:43
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
"Outhärdlig" innebär ju att den inte går att stå ut med. Om man kan stå ut med smärtan för en summa pengar är den ju per definition inte outhärdlig.

Typ tandvärk som är så illa så att man seriöst börjar youtuba om att dra ut tanden själv.
Citera
2023-11-01, 04:03
Moderator
evilhoneys avatar
0.02 - Trådstart och forumval.

Psykologi --> Filosofi
/Moderator
Citera
2023-11-01, 04:28
Bannlyst

Vi fattar, du har gikt och det har ingenting med supande och göra utan du har ätit kött…

Detta påverkar inte min önskan att ha ont i lilltån ett år för en miljard, jag hade fan låtit en aids-sjuk Freddy mercury bottendunkat mig i pastejöket utan gummi för den summan utan och blunda!
Citera
2023-11-01, 05:04
Medlem
Som redan konstaterats i tråden har TS förgiftat brunnen med sin förutsättning, ty vem skulle uthärda en outhärdlig smärta ens för en sekund?

Dock, den svåraste smärta jag känt är kramp i vadmuskeln. Och inget löfte om miljarder skulle få mig att utstå den för ens en minut, om alternativ funnes!
Citera
2023-11-01, 06:06
Medlem
Ni som ser detta som en baggis är alltså helt med på att ni kommer ligga i fosterställning på samma plats i er avföring och räkna varje sekund av eländet medan ni trillar in och ut ur psykoser.
För sova kommer ni inte kunna.
Inte heller fixa middag och sitta och äta.
Eller räknar ni med att läkare skall komma och sondmata och ge dropp? Det vore fusk väl.
För klarar man basgrejer så är smärtan ändå uthärdlig.
Citera
2023-11-01, 06:38
Medlem
sfrges avatar
Eftersom ts pratar om outhärdlig smärta så finns det ingen människa som skulle fixa det där i ett år. Inte en chans i helvetet.

Det är ju därför knarkare fortsätter att knarka. Det är för att ta bort obehaget med fysisk och psykisk abstinens.
Och vad fan är outhärdlig smärta?
Jag tänker mig ungefär att doppa ner handen i kokande vatten. Då kan vi börja snacka om smärta. Det är lite värre än att gå omkring och ha ont i ryggen.

Så nej. Ingen skulle fixa det där. Det är idioti att tro nått liknande.
Citera
2023-11-01, 06:49
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese

Vi fattar, du har gikt och det har ingenting med supande och göra utan du har ätit kött…

Detta påverkar inte min önskan att ha ont i lilltån ett år för en miljard, jag hade fan låtit en aids-sjuk Freddy mercury bottendunkat mig i pastejöket utan gummi för den summan utan och blunda!

Det handlar om ett år. Hur hade du tänkt att vardagen skulle funkat om någon knullar dig i röven dygnet runt i ett år?

Hur skulle det funka med mat? Skall du ringa och beställa hemkörning varje gång då?

-"Jag har lämnat dörren öppen här! Budet måste komma in i sovrummet med pizzan!
För tillfället så kan jag inte ta mig till dörren själv!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in