2023-10-31, 21:08
Medlem
soxaros avatar
På tal om dryck, men drack de alla kanske mjölk?
Hemska tanke, men tänk om någon förgiftat 1 mjölkpaket på ett mejeri som ett experiment och i krigssyfte eller i något terrorsyfte?
Bara för att se hur effektivt giftet man använt sig av är?
Ett hittills okänt gift och som man nu testar på människor?
Det är ju så mycket som händer i samhället och ute i världen idag så allt kan ju i teorin vara fullt möjligt och vad än detta handlar om så tycks ingen veta vad det är.
Citera
2023-10-31, 22:06
Medlem
Arethas avatar
Fy fan stackars barn.
Eftersom det här är FB kastar jag ut ytterligare en fullständigt obelagd konspirationsteori: tänk om det handlar om islamister som tänkt utföra en terrorattack mot Sverige pga koranbränningarna, sen har nåt gått fel.
(Nej jag har inte läst allt om fallet. Ja, jag är oinsatt.)
Citera
2023-10-31, 22:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Varför skulle sjukvården inte upptäckt ricinet? Det var av de första ämnen de testade för.
Ok det har inte jag läst, kan du länka var detta står är du snäll?
Citera
2023-10-31, 22:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo651
Polisen har ju varit i lägenheten och troligen tagit prover på allt ätbart och drickbart samt massa annat. Ingen träff än så länge. Men de har också skickat proverna utomlands till högteknologiska speciallabratorier. De svaren dröjer.
Det vet jag väl att de gjort! Men de kan väl ha druckit något som sedan sköljts ur diskats, eller ätits upp?
De var väl sjuka ett par dagar innan de kom till sjukhuset?
Citera
2023-10-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soxaro
På tal om dryck, men drack de alla kanske mjölk?
Hemska tanke, men tänk om någon förgiftat 1 mjölkpaket på ett mejeri som ett experiment och i krigssyfte eller i något terrorsyfte?
Bara för att se hur effektivt giftet man använt sig av är?
Ett hittills okänt gift och som man nu testar på människor?
Det är ju så mycket som händer i samhället och ute i världen idag så allt kan ju i teorin vara fullt möjligt och vad än detta handlar om så tycks ingen veta vad det är.

Eller för att blanda bort korten, så att det avsedda, egentligt påtänkta offret kommer att förefalla som ett i en slumpvis serie? Har för mig att just det var grundidén i någon gammal svensk kriminalkortserie på SVT, Mjölkmannen, med Ernst-Hugo Järegård! Som givetvis lånat temat från talrika föregångare, av vilka Christie's The ABC Murders torde vara den mest välkända.
Citera
2023-10-31, 22:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo651
Polisen har ju varit i lägenheten och troligen tagit prover på allt ätbart och drickbart samt massa annat. Ingen träff än så länge. Men de har också skickat proverna utomlands till högteknologiska speciallabratorier. De svaren dröjer.

Vet inte hur lång tid efter måltiden de åkte till sjukhuset. Men de kan ju hunnit diska, och gått ut med skräpet.
Citera
2023-10-31, 22:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Nu har jag tappat namnen och adressen. Någon som minns? Jag läste en intressant sak i Aftonbladet igår. En professor vid Uppsala universitet som uttalade sig i fallet.

Han hänvisade till ett fall i Umeå (om jag inte minns fel) för några år sedan. En familj som oxå var nyinflyttade och blev svårt sjuka (höga) efter ha gjort pommes i ugnen. Där hittade man rester av spice. Efter förra hyresgästen.

Jag är från Söderhamn men bor inte kvar. Familjen flyttade till utsatt område. Många socfall och knarkare som bor där.

Det vore intressant att se vem som bodde i lägenheten innan… kan det vara en ”känd” knarkare?!

Jag röstar i dagsläget på att förra hyresgästen använt tex plåtar från ugnen till droger. Någon ny nätdrog som myndigheterna inte narkotikaklassat ännu och därför inte syns bland de ca 200 ämnen som testas mot familjen hitintills.

De verkar ha blivit magsjuka, inte höga. Men det kan fortfarande vara något konstigt gift som funnits t.ex. i något skåp där man haft glas etc i. Det kanske har varit problem med ohyra i lägenheten så att någon sanerat med gifter.
Citera
2023-11-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Om jag inte minns fel så är det negrer vi talar om, lovar att dom blandat någonting själva antagligen till terrorbrott eller för ökad sympati vid eventuellt utvisningsbeslut!
Vad är du för jävla människa?
Ett barn har dött, en familj har förlorat sin älskade dotter" min prinsessa" som pappan sade.
Resten av familjen har varit sjuka men verkar klara sig dessbättre.

Du skriver om neger, terrorbrott, ökad sympati vid utvisnings beslut! Totalt grundlöst, vilken vidrig människo syn du har. Du är lika empatisk som en sten , skäms på dig!
Detta är en tragedi , vad fan har etnicitet med detta att göra!
Du är en vidrig liten ynklig människa.
Citera
2023-11-01, 00:44
Medlem
Skyliner.s avatar
Detta skaver i mig.
Kristen, mörkhyad familj byter bostadsområde.
Blir akut dödssjuka inom ett par dagar.

Okej…
Jag anser att polisen borde ha ögonen öppna på familjens föredetta bostadsområde.
Varför flyttade de där ifrån tex.
Och är det någon av de boende i det förra området- som jobbar som vaktmästare/personal/bygg-arbetare i det nya området? etc

Antingen något tjafs med fd granne.
Avundsjuka från en av sina egna.
Eller religionskrock. Bland annat så hände detta samma helg som muslimer skulle utföra dåd mot icke-muslimer tex.

Jag skulle rikta in mig på både ”vänner”, ovänner/fd grannar samt bostadsområdets personal. Där nånstans i krokarna tror jag svaret finns.
Om det inte är mamman vill säga.
Men jag tror mest på muslimsk granne/fd granne. Som möjligtvis är anställd på fastighetsbolaget.
Citera
2023-11-01, 00:45
Avslutad
Får man länka till en tidning?

Tror det är burgare: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xg0o48/nio-barn-svart-njursjuka-varsta-utbrottet-nansin
Citera
2023-11-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Detta skaver i mig.
Kristen, mörkhyad familj byter bostadsområde.
Blir akut dödssjuka inom ett par dagar.

Okej…
Jag anser att polisen borde ha ögonen öppna på familjens föredetta bostadsområde.
Varför flyttade de där ifrån tex.
Och är det någon av de boende i det förra området- som jobbar som vaktmästare/personal/bygg-arbetare i det nya området? etc

Antingen något tjafs med fd granne.
Avundsjuka från en av sina egna.
Eller religionskrock. Bland annat så hände detta samma helg som muslimer skulle utföra dåd mot icke-muslimer tex.

Jag skulle rikta in mig på både ”vänner”, ovänner/fd grannar samt bostadsområdets personal. Där nånstans i krokarna tror jag svaret finns.
Om det inte är mamman vill säga.
Men jag tror mest på muslimsk granne/fd granne. Som möjligtvis är anställd på fastighetsbolaget.

Har du något citat eller annat som stärker ditt påstående, att familjen flyttat till sin nuvarande bostad endast "ett par dagar" före sjukdomsfallen?
Citera
2023-11-01, 01:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
De verkar ha blivit magsjuka, inte höga. Men det kan fortfarande vara något konstigt gift som funnits t.ex. i något skåp där man haft glas etc i. Det kanske har varit problem med ohyra i lägenheten så att någon sanerat med gifter.

Bekämpningsmedel som finns kvar i höga halter på frukt? Coop återkallade väl vindruvor nyligt. Det kan även finnas på skal på citrusfrukt som clementiner, man skalar, får det på händerna och äter klyftorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in