2023-10-14, 19:43
Medlem
lindblomsgröns avatar
Oj vad det bråkas här. Följde fallet när det hände men sedan glömt såg en bild på fb idag o kom-ihåg. Vilken fin kille har det inte kommit fram varför han gjorde det?
Citera
2023-10-20, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Oj vad det bråkas här. Följde fallet när det hände men sedan glömt såg en bild på fb idag o kom-ihåg. Vilken fin kille har det inte kommit fram varför han gjorde det?
Håller med, gick in nu för jag såg en på en bar i Sthlm som va lite lik DA och kom att tänka på tråden.
Killen va så disciplinerad, skarp. Aldrig vart här.
Citera
2023-10-20, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Men du vet ju ändå inte mer än någon annan här. Du sitter ju lika väl som alla andra med dina antagande om hur det kan vara. Även om du själv betraktar dig som mer högtstående kommer inte andra göra det. Utan de kommer bedöma dig utifrån vad du faktiskt skriver.
Håller med han som citera dig. Det är väl mening att komma med spekulation. DU försöker styra nåt. Städjad
Citera
2023-10-20, 20:57
Medlem
Lagopussys avatar
Han var ganska het ändå.
Äntligen hittade jag ett ställe att skriva det!

Tror han var homosexuell och inte kunde leva med det eftersom hans vänner, familj och kanske även han själv var homofober.
Citera
2023-10-31, 19:03
Medlem
Detta har diskuterats tidigare i denna tråd eller i en annan tråd om hans försvinnande. Det var flera som sa att så ej var fallet. Men om de har fel, varför skulle han inte kunna leva med det? Det är det ju många som gör. Är även svenskar som lever dubbelliv. Och frågan kvarstår: Varför skulle han då ha valt ett så egendomligt tillvägagångssätt? Om han nu haft jaktvapen hemma. Varför inte bara skjuta sig i all enkelhet. Det är just detta, det tillspetsade tillvägagångssättet som får de flesta i min bekantskapskrets att dra öronen åt sig. De flesta jag känner hänger upp sig på just det.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Han var ganska het ändå.
Äntligen hittade jag ett ställe att skriva det!

Tror han var homosexuell och inte kunde leva med det eftersom hans vänner, familj och kanske även han själv var homofober.
Citera
2023-10-31, 19:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Detta har diskuterats tidigare i denna tråd eller i en annan tråd om hans försvinnande. Det var flera som sa att så ej var fallet. Men om de har fel, varför skulle han inte kunna leva med det? Det är det ju många som gör. Är även svenskar som lever dubbelliv. Och frågan kvarstår: Varför skulle han då ha valt ett så egendomligt tillvägagångssätt? Om han nu haft jaktvapen hemma. Varför inte bara skjuta sig i all enkelhet. Det är just detta, det tillspetsade tillvägagångssättet som får de flesta i min bekantskapskrets att dra öronen åt sig. De flesta jag känner hänger upp sig på just det.
Det kanske är lättare att ha stubintråd i ryggsäcken än ett jaktvapen.
Oftast är det en depression som är orsaken till självmord, och det kan vem som helst drabbas av. Även en snygg och trevlig elitsoldat.
Det hade även funnits kvar en bit stubintråd i väskan vilket tyder på att han hade med sej detta.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-10-31 kl. 19:37.
Citera
2023-10-31, 19:31
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ja det är tragiskt Jag har inte varit med så länge här men det har diskuterats i många sammanhang och vad jag vill minnas är att han kom från en väldigt homofobisk miljö, både i militären och familjen. Var han inte från en religiös familj också? Han ville kanske inte att det skulle se ut som ett självmordsförsök/upptäckas vad som hänt alls.
Citera
2023-10-31, 19:45
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kanske är lättare att ha stubintråd i ryggsäcken än ett jaktvapen.
Oftast är det en depression som är orsaken till självmord, och det kan vem som helst drabbas av. Även en snygg och trevlig elitsoldat.
Det hade även funnits kvar en bit stubintråd i väskan vilket tyder på att han hade med sej detta.

Det fanns även tekniska bevis som pekade på att han varit på platsen tidigare och rekat. Så det var inget plötsligt infall utan något han förberett.

Otroligt tragisk historia. Jag hoppas hans anhöriga kan få frid.
Citera
2023-11-01, 00:57
Medlem
Citat:
Inte ett dugg egendomligt. Pentyl har en antändningshastighet som får en gevärsskott att likna en snigel. När man detonerar så får man en känsla av att det smäller innan man tänder/trycker. När det gäller kulvapen känns det inte alls så. Vet inte hur jag ska förklara det, det är en underlig känsla, som att det smäller innan man trycker. Dom som sprängt vet nog vad jag menar. Men blir överraskad även fast man gjort det tusen gånger typ. Ska det gå fort, smärtfritt så är det ett bra alternativ.
Citera
2023-11-03, 12:05
Medlem
Med tråd runt halsen är du garanterad död också.. finns vissa som överlever ett skott i huvudet..även om du är van med skjutvapen så finns möjligheten att man i sista sekund råkar vinkla lite fel..

Som mearts skriver så går det otroligt fort, finns videor på nätet när man kapar träd med tråd..jag har haft tur att få se det i verklighet en gång.. sjukt mäktigt.. om jag ville ta mitt liv och hade tillgång till lite tråd så hade jag inte tvekat.. smidigt, smärtfritt, snabbt och du kommer garanterat att dö…

För er kanske det låter märkligt att han valde detta tillvägagångssätt och inte sköt sig men för Deniz som var utbildad inom detta var det inte alls omständigt…
Citera
2023-11-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ja det är tragiskt Jag har inte varit med så länge här men det har diskuterats i många sammanhang och vad jag vill minnas är att han kom från en väldigt homofobisk miljö, både i militären och familjen. Var han inte från en religiös familj också? Han ville kanske inte att det skulle se ut som ett självmordsförsök/upptäckas vad som hänt alls.

Det är enbart en trådsanning att DA levde i en homofobisk miljö
Citera
2023-11-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är enbart en trådsanning att DA levde i en homofobisk miljö
Det tror jag verkligen inte på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto