Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-31, 10:53
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Ken är en jävla vidrig människa o förtjänade inte att hitta immuniteten. Fattar inte varför han är så jävla poppis i laget? Och varför satt alla tysta då han fick bete sig som en skitstövel mot Therese? Snacka om fåntrattar som inte vågar stå upp för något. O sen komma i efterhand o ifrågasätta. Ingen i det nuvarande laget förtjänar att vinna titeln årets Robinson. Jävligt synd att både Peder o Magnus åkte ur.

Undra om de inser sina beteenden efter de själva sett programmet. Jag gillar inte lag nord överhuvudtaget. Omogna och egoistiska. Förutom Emilia då. Kanske johan också (man får ju inte se så mycket av honom dock.)
2023-10-31, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Enligt feministerna så är båda könen lika bra. Dj hävdar alltså att killar är fysiskt bättre?
Det finns ingen vettig människa som förnekar effekten som testosteron har både fysiskt och psykiskt.
Jämlikhet har inget med det att göra. Du har blandat ihop saker i ditt huvud nu. Det är ofta det ni har gjort när ni tror att ni har en "got you" tagning. Lika idiotiskt som nån annan som jämförde rasism med Kens "white tears" kommentar.
2023-10-31, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Undra om de inser sina beteenden efter de själva sett programmet. Jag gillar inte lag nord överhuvudtaget. Omogna och egoistiska. Förutom Emilia då. Kanske johan också (man får ju inte se så mycket av honom dock.)

Han är väl rätt anonym av sig gör inget väsen av sig,samma med Vilmer. De flyger under radan då båda är tystlåtna av sig jämfört med andra. Sen är det en gåta hur Johan o Daniela kunnat blivit ett par,de känns totalt omaka i alla fall av det lilla man ser i tv. Blir även kul o se Pelles min då han tror att de stängde ner Gränslandet.
2023-10-31, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck

Ken har inte insett ett skit enligt hans äckliga böginstagram snarare tvärtom
2023-10-31, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Jag sa det redan från avsnitt 1, Ken är en hemsk människa på alla sätt och vis. Mobbare, som så många andra homosexuella.. att de tamefan aldrig kan vara trevliga . Alltid detta skitprat och nedtryckande av andra, och de ser alltid ut att njuta av det. Jag blir spyfärdig , hoppas han åker illa kvickt. Men man ser tendenserna, han ska inte få åka ut tv4 ska göra allt för att ha honom kvar. Han kan ju INGENTING heller!? TIllför INGENTING.
Det är bra att du är misstänksam och håller ett extra öga på de svarta bögjävlarna redan från början. Det brukar inte dröja länge tills du tycker att du har fått bekräftelse på dina misstankar va?
Har du hört talats om conformations bias? Sen att hans reaktion beror på att han har blivit orättvist utpekat som oduglig pga hans läggning/ras gör det hela ännu mer skrattretande. Det är verkligen moment 22 för personer i hans situation.

Ni är helt underbara, som sagt de kommande dagarna i tråden kommer vara roliga som fan. Att se människor som saknar logiskt tänkande försöka resonera är det roligaste jag vet.
2023-10-31, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Jag tycker att årets säsong har varit mycket bättre så Ta du och kolla.

Så rätt du hade.

Har sett långt ifrån allt men det är redan mycket trevligare än ifjol. Tycker det är bättre ålder på våra deltagare också. Ifjol var de barn eller halvdöd. I år känns det som att allt fler är mellan 30-45.

Hade jag kommit dit där jag är nu så hade jag handplockat ett eget guldlag bestående av:

Magnus: Landsfader och polare.

Els-Marie: Samma nivå på tugget, dessutom rolig.

Charlie: En guldgrabb, allt han säger är komedi.

Tove: Vacker och det står jag för.

Kirunapojken: Lugn, trygg, fin och Norrländsk. Klart han ska mä.
2023-10-31, 11:50
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Jag sa det redan från avsnitt 1, Ken är en hemsk människa på alla sätt och vis. Mobbare, som så många andra homosexuella.. att de tamefan aldrig kan vara trevliga . Alltid detta skitprat och nedtryckande av andra, och de ser alltid ut att njuta av det. Jag blir spyfärdig , hoppas han åker illa kvickt. Men man ser tendenserna, han ska inte få åka ut tv4 ska göra allt för att ha honom kvar. Han kan ju INGENTING heller!? TIllför INGENTING.

Du har rätt, bror. Den homosexuella negern är keff. Men det skönt att se hur han sliter sönder Therese. Får henne att vackla.

Therese älskar intriger, så länge hon själv är den som anklagar. Nu är det tvärtom & det är Therese som får stå till svars.

En mobbare som helt enkelt själv får bita i det sura äpplet. Det är skönt att se hur ansatt hon blir, hon förtjänar det.
2023-10-31, 11:59
Medlem
Visst har ingen tjej sagt ännu att i år ska en tjej vinna Robinson?
2023-10-31, 13:03
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
För mig har Ken framstått som en av de som varit absolut mest chill och normal på ön. Han har inte ens stuckit ut.

Sedan igår har det vällt in platta rasister som häller hat över honom. De har har kommit överens i någon rassig facebookgrupp att de skall ut och hetsa om Ken. Det de skriver har häpnadsväckande låg verkshöjd, tom för att vara på flashback. De har inte ens sett programmet. Dessa individer kan man helt bortse ifrån och deras hat mot Ken består endast av att han är mörkhyad och homosexuell.

Deras motiv är dock höljt i dunkel eftersom de bara får en att hata högerextrema grupperingar ännu mer.

Dessutom är man lite slagen på förhand när man väljer den förhatliga narcisisten Terese som skyddsobjekt och helt bortser från att ingen annan heller på ön funkar med henne.
Lägg av för fan bög negern är en vidrig människa jävla drama för ett " gaymannen". 10 gr värre än Terese
2023-10-31, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Carro är den äldre av dem. Inte ett dugg lika dock. Emilia är ju fet.

Emilia är het
2023-10-31, 14:14
Medlem
Therese tang är nog bland de mest osympatiska människorna jag sett i reality på länge.
2023-10-31, 14:14
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Sedan igår har det vällt in platta rasister som häller hat över honom. De har har kommit överens i någon rassig facebookgrupp att de skall ut och hetsa om Ken. Det de skriver har häpnadsväckande låg verkshöjd, tom för att vara på flashback. De har inte ens sett programmet. Dessa individer kan man helt bortse ifrån och deras hat mot Ken består endast av att han är mörkhyad och homosexuell.

Deras motiv är dock höljt i dunkel eftersom de bara får en att hata högerextrema grupperingar ännu mer.

Dessutom är man lite slagen på förhand när man väljer den förhatliga narcisisten Terese som skyddsobjekt och helt bortser från att ingen annan heller på ön funkar med henne.
Poängen är inte om Therese är en trevlig person eller ej. Jag är inte speciellt förtjust i henne heller. Poängen är att detta var vuxenmobbning där Ken, Els-Marie och Karolina agerade ringledare och betedde sig som värsta sortens mobbare, helt enligt mönster.
För övrigt så gick det ju ok på Gränslandet med Therese, alla tolererade varandra och ingen mobbning.

Citat:
Ursprungligen postat av SuraKuken
Det är bra att du är misstänksam och håller ett extra öga på de svarta bögjävlarna redan från början. Det brukar inte dröja länge tills du tycker att du har fått bekräftelse på dina misstankar va?
Har du hört talats om conformations bias? Sen att hans reaktion beror på att han har blivit orättvist utpekat som oduglig pga hans läggning/ras gör det hela ännu mer skrattretande. Det är verkligen moment 22 för personer i hans situation.

Ni är helt underbara, som sagt de kommande dagarna i tråden kommer vara roliga som fan. Att se människor som saknar logiskt tänkande försöka resonera är det roligaste jag vet.
Ken kan vara rosa, lila, grön eller valfri färg - vad som spelar roll är hans beteende. Han är en drama queen som älskar att stå i centrum. Nu fick han den möjligheten att agera ut. Sammanhanget kvittar i hans värld. Han vågade inte ta en diskussion på tu man hand med Therese för då skulle han inte ha sin publik och en svag människa som Ken behöver sin publik för uppbackning.
Ingen av de andra tycks våga gå emot honom för då kommer rasiststämpeln farande direkt, det insåg även Therese såklart. Så han fick spela ut hela sitt register med dubbelmoral och svengelska som extra krydda.

Det är rätt märkligt att du inte verkar ha hört talas om "the bitchy gay". Vanligt förekommande stereotyp i dokusåpor och tv-serier. Ken verkar ha anammat den rollen till fullo.
Man såg vem han var redan i hans presentation, han framstod inte som särskilt trevlig då heller.
Kan inte bögar eller svarta vara otrevliga enligt dig? Är de alltid offer och orättvist behandlade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in