Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-02, 16:38
Medlem
Ja, det är fan trist att produktionen inte lyckas hitta något strategisnack alls inför ett sånt här öråd. Nej, de två deltagarna som ligger sämst till ligger bara på stranden och fantiserar om mat tillsammans och sedan är det dags att vandra bort till öråd.

Hur gick det till när det blev ännu ett konsensusbeslut? Vad tänker Emilia, Johan och Daniella osv om den dominerande pakten i laget? Man får inte veta någonting. Varför kan man inte få en följdfråga på örådet till Els Marie eller Ken om att det kanske känns "harmoniskt" för dem eftersom de sitter i toppen på den dominerande pakten och bestämmer vem som ska åka hem och det kanske inte är lika harmoniskt för de som är utanför? Vad som helst för att provocera lite och rucka på hackordningen i den här alliansen. För produktionen med programledaren i spetsen måste väl ha lite känsla för vad som skapar bra teve? Nu spelar det visserligen ingen större roll för snart är det finalvecka med fysiska tävlingar och då kan alla Els Marior och liknande bara packa väskan och åka hem ändå.
2023-11-02, 17:13
Medlem
santos_devilles avatar
Vet inte varför folk hatar på bögen, han skapar drama. Fy fan var tråkigt Robinson skulle vara utan dessa som skapar drama och intriger.

Els-Marie hade jag stått ut med max fem minuter. Självvald sur-mamma som måste lägga sig i allt. Fy fan.

Resten av människorna skulle jag nog kunna tolerera i min omkrets. Men Els-Marie verkar verkligen vara vidrig.

Therese kändes också jävligt onajs!
2023-11-02, 17:24
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Enbusken är inte trevlig och ingen sympatisk person. Hennes kompisar Gayman och den andra tjejen som hänger med är riktiga mobbare.
Så tråkigt att se vuxna människor som själva inte förstår hur de är och vilket sätt de har.
För det är naturligt för dem?

Tur att de blev tillsagda men ändå så förstår de inte vad de gjort för fel.

Illa!

Hoppas att de ryker snart.
Killarna är bäst i år.

Men det ÄR naturligt för ALLA att angripa när ngn visar svaghet, det är mänsklig självbevarelsedrift & rovdjursinstinkt.

Therese var en förtryckare (när hon hade Franz & co med sig). Alla var rädda. När de sedan var borta så blev "stackars" lilla Tess jagat villebråd vilket kom att innebära att hon blev huggen från alla håll. Naturens lag. Mänskligt flockmentalitet. Alla angriper den svaga, i synnerhet den som en gng har agerat angripare & utgett sig för att vara stark. What goes around, comes around.

Tråkigt att Tess lämnade dock. Hon skulle fått vara kvar mot sin vilja, åtminstone ett par dygn till, där hon under verbal misshandel (...& inför trogen tittarskara) gråtande & nedbruten hade fått krypa till korset & bett om ursäkt för sina synder & existens.

Mer tårar i Robinson. Mer kränkningar i Robinson. Mer våld (psykiskt/fysiskt) i Robinson. Make Reality-TV great again!
2023-11-02, 17:33
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vet inte varför folk hatar på bögen, han skapar drama. Fy fan var tråkigt Robinson skulle vara utan dessa som skapar drama och intriger.

Els-Marie hade jag stått ut med max fem minuter. Självvald sur-mamma som måste lägga sig i allt. Fy fan.

Resten av människorna skulle jag nog kunna tolerera i min omkrets. Men Els-Marie verkar verkligen vara vidrig.

Therese kändes också jävligt onajs!
Negerbögen kan ju börja med att sluta prata engelska. Låter bara töntigt.
2023-11-02, 18:14
Medlem
drinksareonmes avatar
Är tydligen väldigt viktigt att de har med sig sina immuniteter till örådet. Vad säger reglerna om nån skulle gömma någons halsband.
2023-11-02, 18:26
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Är tydligen väldigt viktigt att de har med sig sina immuniteter till örådet. Vad säger reglerna om nån skulle gömma någons halsband.

Det var ju ett fall nyligen där någon sumpat sin immunitet och försökte tota ihop en ny av snäckskal och skräp hittade på vägen till örådet. Den underkändes.
2023-11-02, 18:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Tror det mest bara är snack för kameran. Tidigare säsonger så har de fått låna nya immunitetsarmband/-halsband vid ö-rådet ifall de glömt att ta med dem. (Minns att någon deltagare berättat detta i intervju).

Verkar dock vara lite annorlunda när det kommer till andra immunitetsobjekt som förgörare och amuletter:
Det var en stackare (Kristoffer) som tappade en immunitetförgörare på väg till örådet för någon säsong sedan. Han fick panik och snickrade ihop en provisorisk förgörare. Med gråten i halsen bönande och bad han Petra att få använda den istället, men det blev ett tvärnej. Klippet finns här:https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/APR3QA/kristifer-nystedt-robinson-2022-tappar-bort-immunitetsforgoraren
Senast redigerad av peterZiipen 2023-11-02 kl. 18:37.
2023-11-02, 18:39
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Det var ju ett fall nyligen där någon sumpat sin immunitet och försökte tota ihop en ny av snäckskal och skräp hittade på vägen till örådet. Den underkändes.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tror det mest bara är snack för kameran. Tidigare säsonger så har de fått låna nya immunitetsarmband/-halsband vid ö-rådet ifall de glömt att ta med dem.

Verkar dock vara lite annorlunda när det kommer till andra immunitetsobjekt som förgörare och amuletter:
Det var en stackare (Kristoffer) som tappade en immunitetförgörare på väg till örådet för någon säsong sedan. Han fick panik och snickrade ihop en provisorisk förgörare Med gråten i halsen bönande och bad han Petra att få använda den istället, men det blev ett tvärnej. Klippet finns här:https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/APR3QA/kristifer-nystedt-robinson-2022-tappar-bort-immunitetsforgoraren

Haha den gamla godingen var ju ett bra försök iallafall. Vore dock jäkligt konstigt om nån tappar bort sitt halsband.
2023-11-02, 18:43
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Just det ja! Det var en förgörare Kristoffer sumpade och satt och bölade över. Det handlade väl om att han därmed misslyckades att mobba ut publikfavoriten Helen vill jag minnas.
2023-11-02, 18:43
Medlem
Molnet88s avatar
Som sagt. Hoppas Ken söker hjälp för sin sjukdom.
2023-11-02, 19:23
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tror det mest bara är snack för kameran. Tidigare säsonger så har de fått låna nya immunitetsarmband/-halsband vid ö-rådet ifall de glömt att ta med dem. (Minns att någon deltagare berättat detta i intervju).

Det var en stackare (Kristoffer) som tappade en immunitetförgörare på väg till örådet för någon säsong sedan. Han fick panik och snickrade ihop en provisorisk förgörare. Med gråten i halsen bönande och bad han Petra att få använda den istället, men det blev ett tvärnej. Klippet finns här:https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/APR3QA/kristifer-nystedt-robinson-2022-tappar-bort-immunitetsforgoraren

Förbannat bra klipp - hade glömt det där.

Undrar om det finns liknande klipp från red wedding i våras?

Edit: Hittade inget klipp men information om att det var produktionen som hetsade Chris och Dennis att lägga sig för att göra "episk TV". Jag har många ggr tänkt att mycket av dramat man ser kommer från produktionen. (som tänker "slutprodukt") Man sår ett frö i samband med att man spelar in syncarna. Erbjuder en extra frukt som belöning om de samarbetar och säger kul saker. Peppar när det behövs och kanske skvallrar lite.

I detta fallet så känns det som att produktionen bäddade för "red wedding" genom att erbjuda regler som möjliggjorde myteriet samt berätta om det på morgonen innan tävlingen.
- "Om ni gör det här så är det episk jävla tv, om ni gör det här kommer ni få ställa tre personer idag. Så då får ni ju ställa, som ni har tänkt, Erik, Marcus och Amanda".

https://www.hant.se/noje/sanningen-om-laggmatchen-i-robinson-tv4-lag-bakom-allt/9548186
Senast redigerad av greta75 2023-11-02 kl. 19:47.
2023-11-02, 19:24
Medlem
peterZiipens avatar
Ord och inga visor från Tilander på insta:

https://postimg.cc/4K1ptSXq
"Therese Tang 42 år sammanfattad i en bild, i dagarna kommer sanningen fram på min Youtube kanal där jag kommer förklara vad för typ av narcissistisk person detta är. Ex hur hon ville att hennes egen pappa enligt hennes ord ”skulle ligga i en frysbox” tills hon kommer hem från Robinson om han (må Gud aldrig låta de ske) skulle gå bort av sin operation han skulle utföra medans hon väljer att åka på Robinson istället för att ta hand om sin sjuka pappa hemma när hon även enligt henne är hans enda barn. Jag tror ni förstår nu vad vi hade för människa att göra med på ön. Min kropp rös när jag hörde henne prata om sina nära och kära på ett så känslokallt sätt. Jag hoppas genuint hon sökt vård för sina mentala sjukdomar och får den vård hon
behöver. Therese Tang är inte frisk och behöver hjälp.

Tillägg (Att produktionen pratat med ”oss andra” om att de vi gör är kontraktsbrott och att vi skulle utföra någon typ av utstötning mot Therese är lögn, produktion är nu iblandade och kommer ta detta vidare)"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in