2023-10-31, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Här kan jag bara hålla med. De gör sitt och hade det inte varit för invandringen så hade alla svenskar fortfarande ätit uteslutande potatis!

Nej, vi hade haft massa andra goda maträtter från fina länder som Italien spanien Frankrike osv.

Du tror araberna har kommit hit kaozat levt på bidraget och sett till att vi inte äter Potatis? Jävla idiot.

Tacka vet jag fina arbetskraften som kom från Italien på 50-60 talet och tog med sig matkulturen. Kebab och andra arabrätter kan vi vara utan tack.
Citera
2023-10-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Schysst Käk- Amir också involverad.

Känns ju fräsch detta

Köp aldrig kött av araber.

Har du fått bekräftat att det är Skåne Kebab Döner AB som tillverkar deras kebab?
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2023-10-31, 11:59
Moderator
Nu skärper vi oss och håller oss till topic!
2023-10-31, 12:59
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Har ma listat ut vem det är ännu? Köper ibland från grossister och är väl lite skeptisk nu. Känns dock dumt att straffa de som gör det bra..
Citera
2023-10-31, 13:25
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Här kan jag bara hålla med. De gör sitt och hade det inte varit för invandringen så hade alla svenskar fortfarande ätit uteslutande potatis!
Hellre sill och potatis än mögligt kött. Ni Araber och Afrikaner har någon fetish för möglig mat. Kolla bara gränsbevakarna på dplay hur mycket kött/mat dem tar från invandrare som är kontaminerat...
Citera
2023-10-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Har du fått bekräftat att det är Skåne Kebab Döner AB som tillverkar deras kebab?

stämmer inte, kolla på Schysst käks förpackningar där står det 6765 i ringen. Betyder att det är här den görs https://www.livsmedelsverket.se/foretagande-regler-kontroll/sa-kontrolleras-ditt-foretag/livsmedelsanlaggningar/eu-godkanda-anlaggningar/sektion-vi---kottprodukter/goda-kaket-i-lomma-ab
Citera
2023-10-31, 18:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
3-4 stycken Gourmet lådor med dagens inflation och matpriser i butik? Lycka till jävla stolpskott! Bara tomater och paprika är hälften av din budget.
Brukar inte ha ett halvt kg tomater och paprika till tre matlådor.. Stolpskott! 500g Fläskkarre/Kotlettrad = 50 kr, 15 potatisar = 10kr, två tomater = 10kr, två paprikor = 10kr, sås 10kr, vitlök och kryddor 5kr, lök, 2kr.

97kr högt räknat för tre matlådor. Till det dricker jag vatten om veckorna och öl eller vin på helgen. man kan kapa kostnaden några tior med ris och billigare grönsaker, eller om man köper kött på kort datum-halva priset/kampanj.
Flottig pizza för 120kr kan de gott behålla för min del, ingredienserna kostar under 20kr.

För topik så: Roligaste jag varit med om var en pizzabagare som började slåss med hälsovårdsnämnden när de klagade på hygienen i pizzerian, man kan säga att den pizzerian var inte öppen mer efter det...
Senast redigerad av Onanikrem 2023-10-31 kl. 19:01.
Citera
2023-10-31, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erichdouhan
stämmer inte, kolla på Schysst käks förpackningar där står det 6765 i ringen. Betyder att det är här den görs https://www.livsmedelsverket.se/foretagande-regler-kontroll/sa-kontrolleras-ditt-foretag/livsmedelsanlaggningar/eu-godkanda-anlaggningar/sektion-vi---kottprodukter/goda-kaket-i-lomma-ab
Hade ingen aning om anläggningsnummer, tack så mycket.

Bra och informativt första inlägg. Känner mig ärad
Citera
2023-11-01, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Brukar inte ha ett halvt kg tomater och paprika till tre matlådor.. Stolpskott! 500g Fläskkarre/Kotlettrad = 50 kr, 15 potatisar = 10kr, två tomater = 10kr, två paprikor = 10kr, sås 10kr, vitlök och kryddor 5kr, lök, 2kr.

97kr högt räknat för tre matlådor. Till det dricker jag vatten om veckorna och öl eller vin på helgen. man kan kapa kostnaden några tior med ris och billigare grönsaker, eller om man köper kött på kort datum-halva priset/kampanj.
Flottig pizza för 120kr kan de gott behålla för min del, ingredienserna kostar under 20kr.

För topik så: Roligaste jag varit med om var en pizzabagare som började slåss med hälsovårdsnämnden när de klagade på hygienen i pizzerian, man kan säga att den pizzerian var inte öppen mer efter det...
Att kalla potatis och fläskarre Gourmet mat var ju jävligt lustigt iofs.
Citera
2023-11-01, 09:51
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Att kalla potatis och fläskarre Gourmet mat var ju jävligt lustigt iofs.
I jämförelse med turk-pizza så är det gourmet-mat ja.
Ät du din turk-pizza så lagar jag min mat själv, nyttigare, godare och jag vet att jag tvättade händerna efter jag varit på toaletten.

Hälsovårdsnämnden har hittat både råttspillning, döda gnagare, mögel på väggarna. Kött som förvarats utanför kylskåp och mat med utgånget datum... på en del turk-pizzerior. Varför tror du pizzaturken började slåss med hälsovårdsinspektörerna?

För 120kr gör jag i alla fall 3 - 5 matlådor där jag vet innehållet och hur det hanterats.
Citera
2023-11-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
På 90talet då jag jobbade på slakteriet i Ljungby åkte ko o grisskallar till Tonys kött o parti o blev kebabkött, då slutade jag
Så exakt vad tror du händer...?
Yngre människor kan ju absolut inte ett skit om livsmedel, råvaror och mat. Du har säkert inte en jävla susning om vad griskind är - och vilken delikatess det anses vara. Eller pressylta, en skånsk klassiker.
Allt utom ryggbiffen verkar falla under "underlig skit som inte bör ätas".
Citera
2023-11-02, 02:39
Avslutad
Typiskt babbar. Någon som vet om de kommer få fortsätta operera efter de sk fixat bristerna? De lär garanterat gå tillbaks till samma grisande när chans ges.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in