Kommer ihåg för några år sedan att jag ofta fick rännskita när jag hade ätit kebab pizza på ett ställe men blev aldrig magsjuk som tur var. Men slutade äta där.
Har slutat äta hos den lokale kebab- och pizza-turken/kurden sen flera år tillbaka. Förutom knoghår i maten så har vi nu andra hygienproblem med dom. Nä fy fan. Det krävs ingen Einstein att förstå att dom är smutsiga.
Kebab har jag slutat äta helt. Åt hos nån turk i Solnaområdet sist och kebabköttet var slemmigt. Ungefär som halvruttet. Blev sjuk trots att jag inte åt hela.
Jag vet inte om det framkommit i tråden men jag är helt säker på att iraniern som äger kebabföretaget Schysst Käk är också under luppen med hygienproblem.
Och jag gör mina pizzor hemma själv istället. Det finns färdiga kit i affären för den som är lat med degen och såsen. Det är bara att skiva lite toppings, salta peppra och lite vitlök på. Blir asgott och man vet vad man får i sig. Inga äckliga toalettbesök med diarré dagen efter.
Senast redigerad av Muslimfitta 2023-10-31 kl. 05:11.
Vad är nytt under solen? Folkgrupper som ifrån MENA är helt inkomptibel med Svensk livsmedelslagstifning. Det som en gång i tiden var så kallade "Klintenbergare" dvs en Råttan i Pizza, har blivit verklighet med det nya kosmopolitiska Sverige.
Pizzeria Venezia i Tidaholm har tvingats stänga sedan det uppdagats att ägaren förvarat levande får i källaren. Även slaktrester efter ett får har hittats. Fåren hade fötts upp och sålts av frun till polischefen i Tidaholm.
Jaha då var det dags för nästa livsmedelsskandal. Denna gång är det en kebabtillverkare i södra Sverige som har haft allt från bristande hygien till mögel.
Ni som äter kebab, hamburgare och pizzor, känner ni er trygga med att äta hos det lokala kebabhaket med tanke på hur det ser ut?
Personligen tycker jag se detta allt för ofta när jag går på restaurang, skitiga kläder, kocken står och röker utanför restaurangen, skitiga fönster, flottiga matbord, skitigt i köksdelen. Känner mig mer trygg i att äta hos kedjor som man åtminstone vet har säkra leverantörer samt lite mer kontroller även om det även där slarvas.
Ytterligare en anledning varför man ska undvika allt som har med bakgrunden till denna mat och allt som kommer från länderna runt omkring. Häng ut företaget.
Slutat äta pizza/kebab/burgare hos turkpizzerior för länge sedan. Dyrt, flottigt och onyttigt även om det kunde vara rätt gott i bland. För 120 kr gör man själv två-tre-fyra gourmet-måltider på en halvtimma- tre kvart. Istället för ett bröd gjort på olja, mjöl, jäst och vatten med lite pressad "skinka" tomatsås och den billigaste ostmassan som går uppbringa.
3-4 stycken Gourmet lådor med dagens inflation och matpriser i butik? Lycka till jävla stolpskott! Bara tomater och paprika är hälften av din budget.