2023-11-21, 20:56
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Allt handlar om att tjäna pengar i dagens samhälle.
så har de alltid varit men import av massa svartskallar från muslimländer har det skenat fullständigt... ut me packet för alltid
Citera
2023-11-21, 20:57
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Från hemsidan:

FÖR ER INFORMATION
"Det har nyligen skett ett missöde gällande bakterien listeria i vår tillverkningsfabrik vilket vi genast har vidtagit åtgärder för att återställa och förhindra att liknande incidenter händer igen. Vi har sett över våra rutiner och uppdaterat våra processer så att de även följer med i utvecklingen."

Ett missöde gällande bakterien Listeria..

fabrik? källare på i rosengård?
Citera
2023-11-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Så kebabpizza är den sämsta kombination du kan beställa av en girig invandrare? Förorenat kött, på pizza, med kall sallad och grönsaker?

Så länge det finns en Svensson som vill äta det så finns det en girig blatte som vill sälja det. Med tanke på vad ni svenskar äter så är väl kebaben något av de bättre

I princip alla svenskar jag pratat med om mat så är prioriteten nr "Skall gå snabbt" och nr 2 "Ska vara billigt.

Resultatet är en Svettig Arab-Kebab.
Citera
2023-11-22, 05:24
Medlem
Har denna köttskandal i Malmö samband med den här:

(FB) SDS: Tre ton maskangripet kött avslöjat i Malmöbutik - butiken stängd (2023-06-20)

Misstänker att det är samma målvakter inblandade, de brukar rotera runt målvakterna

Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Hört talas om fredagstaco? Sett många kineser på våra "kinarestauranger"? Tror du "blattarna" på pizzerior hade kebabpizzan i bakfickan? Pizza som är italienskt och egentligen innebär bröd, tomatsås, ost och basilika? Sett många mexikanare som äter våra tacos? Kebab är ursprungligen fårkött på spett och inte pressad nötfärs på en pizza.

Förvirrad? Not so much. Du är obildad och älskvärt enspårig men det tar inte bort fakta från bordet.

Det råder inget tvivel om att det är svenskar som mosar i sig försvenskad taco, kebab och kinamat. Inte fan är det kineser, mexikanare eller "blattar" iaf.

Mycket riktigt alltihopa där. Motsvarigheten heter i Israel Lamb Shishlik som är ett grillat lammspett med små styckbitar av lammkött, varvat med grönsaker.
Till det servereras hummus + tahin + olivolja + vitlökssås i ett pitabröd.
Äggplanta, aubergine ska alltid ingå förstås.

Tahin = sesampasta.
Inte alla kebabhak servererar dock hummus längre.

Riktigt hummus ska göras på kokta mosade kikärtor.
Kikärtorna, chick peas verkar mest odlas i Indien numera.
Mellanöstern har inte så mycket odlingsbara ytor och vatten att de kan odla alla kikärtor
som de behöver.

Jag har för mig att Indien är nettoexportör på livsmedel nuförtiden.

När efterfrågan på kebab växte så fick man ordna köttet på något annat vis. Och det var ursprungligen skivat lammkött som packades på ett roterande stort spett som grillades vertikalt med
en eldriven/gasdriven stående ugn.

Som de har det idag.

De liggande ugnarna som hade grillkol under skrotades för det hände att köttet släppte
från spettet och föll ned på grillen.
Citera
2023-11-22, 05:58
Medlem
7 ton var det uppe i enligt nyheterna i går. Som de sålt efter alla fel upptäckts och utfärdat förbud.
Citera
2023-11-22, 06:04
Medlem
Sesuss avatar
-
Enkelt.
Ät aldrig kebab el liknande dynga någonsin igen. Köp alltid den renaste riktiga köttbiten.
27 år sen för mig! Kör alltid falafel och veg om jag inte vet vad det är i köttsmeten. Det ecklar mig extremt
Citera
2023-11-22, 06:53
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Men hur kan en erfarenhet vara fel? Du däremot, kan vara fel.

Ok, jag ska förtydliga. Han ljuger. Hans inlägg visar på åsikter där detta blir en till sak att ljuga om.

Eller så är det makalöst lokala skillnader. Jag har aldrig sett en kines på vår kinakrog som inte jobbade där. Knappt sett en invandrare på en pizzeria, som inte jobbade där. Jag orkar inte fortsätta.

Det som sägs stämmer inte, alls.
Citera
2023-11-22, 07:49
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Restauranger, barer och nattklubbar
/Moderator
Citera
2023-11-22, 08:42
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Vem vill äta av en äcklig köttklump som smutsiga araber tafsar på och säkert spottar på om en svensk köper? Hoppas alla slutar stötta invällarnas äckliga restauranger, det är skitmat gjord av skitmänniskor. De förstår inte basala regler kring hygien och annat vi i sverige har lag på. de skiter i svenska lagar och varför skulle de följa just regelverk ang restauranger kebab=råttmat och knappt ens det
Citera
2023-11-22, 08:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
”Listeria: Bakterien har förmågan att tillväxa i kylskåpstemperatur och i sällsynt förekommande fall kan denna bakterie orsaka mycket allvarliga tillstånd av sepsis (blodförgiftning) eller meningit (hjärnhinneinflammation). Gravida som infekteras kan också spontanabortera fostret de bär på.”

Eller som en person i livsmedelsindustrin konstaterade: Det är förvånande hur mycket den mänskliga kroppen tål.
Citera
2023-11-22, 08:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Vem vill äta av en äcklig köttklump som smutsiga araber tafsar på och säkert spottar på om en svensk köper? Hoppas alla slutar stötta invällarnas äckliga restauranger, det är skitmat gjord av skitmänniskor. De förstår inte basala regler kring hygien och annat vi i sverige har lag på. de skiter i svenska lagar och varför skulle de följa just regelverk ang restauranger kebab=råttmat och knappt ens det

Bästa exemplet var när myndigheterna för några år sedan hittade mänsklig avföring i ett restaurangkök. Kocken som var från afrika kallade det för krydda….
Citera
2023-11-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Bästa exemplet var när myndigheterna för några år sedan hittade mänsklig avföring i ett restaurangkök. Kocken som var från afrika kallade det för krydda….
Och din källa är? Din fantasi? Citera gärna tillsammans med länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in