2023-10-29, 14:17
Medlem
Zepars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovii
Det är bra att man kan klicka i vad man söker iallafall.
Det hade varit en bra funktion om man kunde välja att bara se personer som tex. Söker seriöst förhållande.

Jag har aldrig testat någon annan app. Lyckas jag inte på Tinder så kan jag testa den sedan

Ja, det verkar helt omöjligt att få till bra bilder, som ger rätt intryck. Man undra ju vad dom tänker när ens bild dyker upp där. Det var en vecka sedan jag tog min bild nu, och känner fortfarande att den känns ’’okej’’ förutom några detaljer. Så det beror lite på hur noga dom kollar på bilden.
Hur ser dina bilder ut då? Tar du bilden från sidan eftersom du inte tittar in i kameran?

Självklart kan appen förbättras, en sak nämner du ju själv - hade varit guld om man kan välja vad man söker. Då kan nog appen förändras i sin seriositet. Just nu betraktas den som en ligg-app av flera, även de som "söker seriöst" ser appen som en app man har i första hand för one-night stands.

Jag rekommenderar Hinge. Den senaste seriösa relationen jag hade kom därifrån. Att man kan matcha på mer än bara bilder gör mycket. Appen tvingar också både män och kvinnor att skriva i samband med en like, det gör att den inte är lika mycket tidsfördriv som Tinder.

Mina bilder är en blandning av selfies, helkroppsbilder och när jag gör någon aktivitet. Är ofrivilligt men har svårt för att titta in i kameran när jag tar en bild. Har fått höra att jag har "stirriga" ögon så kanske är det? Ah, ja. Jag dejtar en person seriöst i nuläget så har avinstallerat alla appar. Kanske byter bilder om detta inte håller.

Citat:
Ursprungligen postat av DJAlter70
Att betala för en datingapp kan jag till viss del absolut förstå.
Det som skrämmer med Tinder är att just hur dom styr allting och förstås till männens nackdel.

En annan skum grej är att man får matchningar med kvinnor som man absolut inte tryckt like på, inte ens av misstag.

Att betala för Tinder är som att betala för sin egen undergång som singelman. Sedan är verkligheten tyvärr sådan att man måste nyttja appen i och med att flera människor endast utgår ifrån denna när de söker relationer.

Det senare du nämner har jag aldrig upplevt. Har alltid fått matchningar när det varit jag själv som likeat.
Citera
2023-10-29, 15:29
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar

Hur stor del av kvinnorna på appen är seriösa och vill ha ett förhållande och hur många är det som bara vill ligga runt och dejtar flera samtidigt?

En gång frågade jag en kvinna i 20 års åldern om hon hade Tinder, varpå jag fick svaret - Ser jag ut som en sån tjej?
Har själv till och från funderat på att börja använda Tinder. Men funderar på om det här till större nytta en att bara hitta one night stands?

Finns det kvinnor på Tinder som inte tidigare i livet bara agerat madrasser? Vettiga kvinnor alltså?
Citera
2023-10-29, 16:59
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs

Hur stor del av kvinnorna på appen är seriösa och vill ha ett förhållande och hur många är det som bara vill ligga runt och dejtar flera samtidigt?

En gång frågade jag en kvinna i 20 års åldern om hon hade Tinder, varpå jag fick svaret - Ser jag ut som en sån tjej?
Har själv till och från funderat på att börja använda Tinder. Men funderar på om det här till större nytta en att bara hitta one night stands?

Finns det kvinnor på Tinder som inte tidigare i livet bara agerat madrasser? Vettiga kvinnor alltså?
Vet inte ang. bodycounten, men ytterst få svenskor med klass och stil vad gäller min erfarenhet. Alltså som verkar vara flickvänsmaterial. I princip inga tilltalar mig. Har i övrigt träffat en italienska som var riktigt mysig och topnotch på alla sätt och en tyska som var tokig.
Citera
2023-10-29, 17:35
Medlem
Citat:
Att betala för en datingapp kan jag till viss del absolut förstå.
Det som skrämmer med Tinder är att just hur dom styr allting och förstås till männens nackdel.

En annan skum grej är att man får matchningar med kvinnor som man absolut inte tryckt like på, inte ens av misstag.

Det kan inte stämma. Aldrig hänt mig eller nån jag känner. Kanske du råkade svepa höger? Kanske en fejk profil som bytt bilder?
Citera
2023-10-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Det kan inte stämma. Aldrig hänt mig eller nån jag känner. Kanske du råkade svepa höger? Kanske en fejk profil som bytt bilder?

Kan inte alltid skriva från mobilen, märkligt...

Klart att det kan vara någon felaktig like från min sida. Men jag tvivlar med tanke på hur appen styr och ställer i övrigt. Dom felaktiga like man gjort är väl dom träskpaddor som dyker upp som match. Men flera av dom som dykt upp som match där jag inte alls känner igen personen är ju kvinnor som befinner sig 8000km bort. Och flera av dom har dessutom sett bra ut.

En annan skum funktion är ju "ledig i kväll"! Vad fyller den för funktion? Ska den vara på riktigt, ska väl dom som är med i den kortleken vara online och spontana? Annars är det ju bara trams.
Citera
2023-10-29, 18:46
Medlem
Citat:
Kan inte alltid skriva från mobilen, märkligt...

Klart att det kan vara någon felaktig like från min sida. Men jag tvivlar med t anke på hur appen styr och ställer i övrigt. Dom felaktiga like man gjort är väl dom träskpaddor som dyker upp som match. Men flera av dom som dykt upp som match där jag inte alls känner igen personen är ju kvinnor som befinner sig 8000km bort. Och flera av dom har dessutom sett bra ut.

En annan skum funktion är ju "ledig i kväll"! Vad fyller den för funktion? Ska den vara på riktigt, ska väl dom som är med i den kortleken vara online och spontana? Annars är det ju bara trams.

Ja, hela Tinder är trams. Nuförtiden i alla fall. Blev också blåst på ca 1000 kr utan att få tillbaka pengarna så jag har lagt ner skiten. Som nån sa, ständigt tjat om Tinder Guld/platinum och sen när man köper får man inga likes alls. Tror knappt man visas i kortleken. När gold/platinum går ut trillar de likes igen helt plötsligt och alla 10r börjar synas i kortleken igen.

Online dejting funkar ej för mig så jag har gett upp. Är ingen social media kille heller så träffar jag inte en kvinna i verkliga livet så blir jag nog ensam livet ut, bara att acceptera
Citera
2023-10-29, 20:23
Medlem
Zepars avatar
Citat:

Av de jag har mött på Tinder är de allt oftare oseriösa, i alla fall sett till att de är rädda för mer seriösa relationer. Om de agerat madrass eller inte ska jag låta vara osagt, men att det ses som en ligg-app av många unga är ofrånkomligt. Är du konservativ när det kommer till kärlek rekommenderas inte Tinder av den drös av dejting-appar som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Ja, hela Tinder är trams. Nuförtiden i alla fall. Blev också blåst på ca 1000 kr utan att få tillbaka pengarna så jag har lagt ner skiten. Som nån sa, ständigt tjat om Tinder Guld/platinum och sen när man köper får man inga likes alls. Tror knappt man visas i kortleken. När gold/platinum går ut trillar de likes igen helt plötsligt och alla 10r börjar synas i kortleken igen.

Online dejting funkar ej för mig så jag har gett upp. Är ingen social media kille heller så träffar jag inte en kvinna i verkliga livet så blir jag nog ensam livet ut, bara att acceptera

Hur blev du blåst? Sedan ska man aldrig som man betala för någonting när det kommer till dejting-appar, det förväntas redan att mannen är den som bjuder eller iallafall erbjuder sig att bjuda på själva dejten när man kommer dit.

Hur kan du utröna huruvida online-dejting inte fungerar för dig? Uppdaterar du din profil ofta eller låter du den vara detsamma hela tiden? Vad skriver du i din biografi? Vad tar du för bilder? (Jag är att betrakta som average, har lite mycket hull på kroppen och är allmänt skum, är i princip obefintlig på sociala medier - har ändå gått på flera dejter och fått mer eller mindre seriösa relationer via dejting-appar).

Dejting-apparna är bara ett tillskott i en annars fungerande vardag, det ska vara en krydda. Man ska ha roligt på de, har man inte det så är det bättre att man avinstallerar de och återkommer när man är redo. (Utan att betala för bövelen! )
Citera
2023-10-30, 09:50
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vet inte ang. bodycounten, men ytterst få svenskor med klass och stil vad gäller min erfarenhet. Alltså som verkar vara flickvänsmaterial. I princip inga tilltalar mig. Har i övrigt träffat en italienska som var riktigt mysig och topnotch på alla sätt och en tyska som var tokig.

Citat:
Ursprungligen postat av Zepar
Av de jag har mött på Tinder är de allt oftare oseriösa, i alla fall sett till att de är rädda för mer seriösa relationer. Om de agerat madrass eller inte ska jag låta vara osagt, men att det ses som en ligg-app av många unga är ofrånkomligt. Är du konservativ när det kommer till kärlek rekommenderas inte Tinder av den drös av dejting-appar som finns.

Hur blev du blåst? Sedan ska man aldrig som man betala för någonting när det kommer till dejting-appar, det förväntas redan att mannen är den som bjuder eller iallafall erbjuder sig att bjuda på själva dejten när man kommer dit.

Hur kan du utröna huruvida online-dejting inte fungerar för dig? Uppdaterar du din profil ofta eller låter du den vara detsamma hela tiden? Vad skriver du i din biografi? Vad tar du för bilder? (Jag är att betrakta som average, har lite mycket hull på kroppen och är allmänt skum, är i princip obefintlig på sociala medier - har ändå gått på flera dejter och fått mer eller mindre seriösa relationer via dejting-appar).

Dejting-apparna är bara ett tillskott i en annars fungerande vardag, det ska vara en krydda. Man ska ha roligt på de, har man inte det så är det bättre att man avinstallerar de och återkommer när man är redo. (Utan att betala för bövelen! )

Vad har ni för tips på andra appar eller tjänster då?
Man vill ju inte ha ett sprutluder liksom.
Citera
2023-10-30, 10:39
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Vad har ni för tips på andra appar eller tjänster då?
Man vill ju inte ha ett sprutluder liksom.

Det är väl inte direkt raketforskning att ha en känsla för vad det är man försöker matcha med? Allt beror väl också på vad du själv ger för intryck så slipper du kanske att matcha med tjejer som enbart är ute efter att ligga.
Citera
2023-10-31, 01:58
Medlem
Jag har matchat med en extremt snygg kille på Tinder. Trodde inte det var sant.
Han skrev dessutom. Så nu har vi skrivit någon dag och ska verkligen försöka få till en dejt med honom 👌 bryr mig inte om han är ute efter sex, förhållande eller wathever. Han är för snygg för att man inte ska träffa.
Citera
2023-10-31, 07:03
Medlem
Citat:
Han skrev dessutom. Så nu har vi skrivit någon dag och ska verkligen försöka få till en dejt med honom 👌 bryr mig inte om han är ute efter sex, förhållande eller wathever. Han är för snygg för att man inte ska träffa.

Intresseklubben antecknar! Är du ett troll?
Citera
2023-10-31, 09:44
Medlem
Citat:

Har du "tur" hamnar du i hans knullrotation, antagligen kommer han tömma glömma och gå vidare, sen kommer du intala dig att denna snubbe är din minimum standard vad du kan få relations-mässigt och du kommer nobba alla i flödet eller träffar som ser sämre ut, efter 30 kommer du skriva här "var är alla vettiga män".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in