Citat:
Ursprungligen postat av
dovAkin
Cold turkey som alkoholist är as farligt, hört talas om dille eller?
Just därför finns det mediciner mot det så det behöver inte vara livsfarligt. Hade jag kört på 2 ungdomar och tagit livet av ena och kritiskt skadat den andra och i tillägg varit alkoholist så hade jag sökt sjukvård omgående, då han nu även är fri, och bett om att få sådant utskrivet så att jag aldrig behövde sörpla en enda droppe alkohol igen, det av respekt för människan jag haft ihjäl. Och enligt min åsikt är man jävligt iskall om man inte gör så och istället någon dag efteråt sätter sig och super igen, dvs super drycken som i kombination med ens empatilösa likgiltighet för andras liv bidragit till någons död.
Enough said. Du kan försöka spela ner det där för någon annan men mig övertygar du dessvärre inte. Däremot har du absolut rätt till din egna åsikt.
För övrigt hade jag aldrig satt mig bakom ratten om det gått så långt att min alkoholism bidragit till så allvarliga abstinensbesvär att de är livsfarliga, för då måste man praktiskt taget vara berusad dygnet runt och det vet du själv.