2023-10-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Men vad kan ni som försäkringstagare i Trygg-Hansa göra ?
Mitt förslag är att NI alla byter försäkringsbolag och glöm inte att ange ert skäl.
Med hänvisning till denna dåres verk.

Ett par vänner har redan hört av sig till Trygg-Hansa och velat avsluta alla försäkringar, med tanke på denna galning till chef där. Trygg-Hansa kan ju inte veta exakt vilka alkoholiserade psykopater de anställer, men MT säger i polisförhör att han även dricker på jobbet och att ingen märker något. Klart de gör, men feg-äcklen säger såklart inget till eller om FIIINA CHEEEFEN.
Citera
2023-10-30, 23:18
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Missbrukare eller ej så borde det han gjort vara ett uppvaknande och på så sätt få honom att aldrig dricka en droppe till. En människa med empati som gjort något liknande hade blivit extremt avskräckt av alkohol och kämpat sig igenom de abstinensbesvär ett abrupt alkoholstopp medfört.
Jag känner en alkoholist och upplevt hans abstinensbesvär flertalet gånger de gånger han måste göra ett avbrott. Han kämpar sig igenom det. Alkohol är inte detsamma som heroin eller andra opiater. Du klarar dig igenom ett abrupt avbrott. Kan gärningsmannen ifråga inte låta bli alkoholen efter denna händelse för att för visa empati och vördnad för de liv han förstört så saknar han empati. Dessutom finns det farmaka som är mycket effektiva för att minska abstinensbesvären.

Cold turkey som alkoholist är as farligt, hört talas om dille eller?
Citera
2023-10-30, 23:23
Medlem
Lagboken behöver uppdateras. En av punkterna ; vållande till annans död ska ju i detta fallet givetsvis vara mordförsök. Att sätta sig bakom ratten när man är full är ju som att köra med ögonbindel, det går oftast riktigt illa med andra ord.

Sedan att de flesta alkolister också är fullblodsnarcissister hör nog hemma i en egen tråd.

Alkohol borde ju givetsvis förbjudas. Denna drog har ställt till med så mycket elände så det går inte att greppa. I många länder är all form av droger förbjudna av ovan givna anledning.

RIP Filip
Citera
2023-10-30, 23:32
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Påminn mig igen varför det tjatas så in i helvete om att oskyddade trafikanter ska ha hjälm och reflexer.
Han hade hjälm, står i protokollet. Kroppen flög 10 meter och det huvudet slog i var hårdare än hjälmen uppenbarligen.
Citera
2023-10-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Han hade hjälm, står i protokollet. Kroppen flög 10 meter och det huvudet slog i var hårdare än hjälmen uppenbarligen.

Pojken hade hjälm, men läs själv häktningsframställan så förstår du varför polisen förstod att det var kört direkt. Vill inte säga mer.
Citera
2023-10-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Jag har läst dom. Till skillnad från dig tänker jag däremot inte gå till personangrepp.
Om du hade läst mitt inlägg ordentligt hade du kanske förstått att jag inte rättfärdigar det han har gjort.
Jag tror dock inte att man kan bedöma en person utifrån ett förhör som hölls då han definitivt var bakfull efter en kanonfylla alternativt fortfarande var berusad.

Så en människa som askalasfull tycker att det är en liten bagatell att han dödat en tonåring. INGEN ånger, bara aggressiv vid gripandet.

En bakfull människa som vid förhör inte ställer EN ENDA FRÅGA och haft ångest över offret, offrets familj, den skadade flickan - utan bara ojat sig för SIG SJÄLV - det är normalt beteende. TJENA.

Du är sjuk bortom allt förstånd och svara aldrig mer på mina inlägg.
Citera
2023-10-30, 23:57
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Cold turkey som alkoholist är as farligt, hört talas om dille eller?
Just därför finns det mediciner mot det så det behöver inte vara livsfarligt. Hade jag kört på 2 ungdomar och tagit livet av ena och kritiskt skadat den andra och i tillägg varit alkoholist så hade jag sökt sjukvård omgående, då han nu även är fri, och bett om att få sådant utskrivet så att jag aldrig behövde sörpla en enda droppe alkohol igen, det av respekt för människan jag haft ihjäl. Och enligt min åsikt är man jävligt iskall om man inte gör så och istället någon dag efteråt sätter sig och super igen, dvs super drycken som i kombination med ens empatilösa likgiltighet för andras liv bidragit till någons död.
Enough said. Du kan försöka spela ner det där för någon annan men mig övertygar du dessvärre inte. Däremot har du absolut rätt till din egna åsikt.
För övrigt hade jag aldrig satt mig bakom ratten om det gått så långt att min alkoholism bidragit till så allvarliga abstinensbesvär att de är livsfarliga, för då måste man praktiskt taget vara berusad dygnet runt och det vet du själv.
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-10-31 kl. 00:02.
Citera
2023-10-31, 00:14
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Just därför finns det mediciner mot det så det behöver inte vara livsfarligt. Hade jag kört på 2 ungdomar och tagit livet av ena och kritiskt skadat den andra och i tillägg varit alkoholist så hade jag sökt sjukvård omgående, då han nu även är fri, och bett om att få sådant utskrivet så att jag aldrig behövde sörpla en enda droppe alkohol igen, det av respekt för människan jag haft ihjäl. Och enligt min åsikt är man jävligt iskall om man inte gör så och istället någon dag efteråt sätter sig och super igen, dvs super drycken som i kombination med ens empatilösa likgiltighet för andras liv bidragit till någons död.
Enough said. Du kan försöka spela ner det där för någon annan men mig övertygar du dessvärre inte. Däremot har du absolut rätt till din egna åsikt.
För övrigt hade jag aldrig satt mig bakom ratten om det gått så långt att min alkoholism bidragit till så allvarliga abstinensbesvär att de är livsfarliga, för då måste man praktiskt taget vara berusad dygnet runt och det vet du själv.

Försöka spela ner? MT är ett jävla svin som borde dömas för livstid om det var normala lagar i det här landet.
Citera
2023-10-31, 00:22
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Försöka spela ner? MT är ett jävla svin som borde dömas för livstid om det var normala lagar i det här landet.

Du kanske inte spelar ner det, så ursäkta för den anklagelsen då men jag tycker att det du lägger fokus på är mycket märkligt i detta avseende. Försöka få det att låta som att man i Sverige år 2023 dör om man abrupt slutar med alkohol och att det skulle finnas någon slags förståelse för en människa som super(i ett tänkbart scenario) strax efter att man kört ihjäl ett barn och det bland annat till följd av just alkohol?
Hur tänker du att grova alkoholister som hamnar i finkan överlever när de omgående måste sluta för att de inte får dricka på anstalten? Jo de får antingen utskrivet dagsdoser av farmaka eller bli administrerade medicin via anstaltens sjukvårdspersonal om så är fallet att de är ett av de narkotikaklassade farmaka som behövs.

Alltså seriöst. Man behöver inte köra bil överhuvudtaget. Jag jobbar exempelvis som läkare i en tämligen avlägsen del av Norge med långa avstånd. Jag har inget körkort. Jag tar bussen och ibland skjutsar jag runt mig själv på min fjantiga elscooter. Och det man absolut inte behöver göra är att köra bil när man samtidigt är medveten om att man dricker så kopiösa mängder att de bidragit till livshotande tillstånd ifall att man måste sluta. Låter det rimligt?
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-10-31 kl. 00:26.
Citera
2023-10-31, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Jag har läst dom. Till skillnad från dig tänker jag däremot inte gå till personangrepp.
Om du hade läst mitt inlägg ordentligt hade du kanske förstått att jag inte rättfärdigar det han har gjort.
Jag tror dock inte att man kan bedöma en person utifrån ett förhör som hölls då han definitivt var bakfull efter en kanonfylla alternativt fortfarande var berusad.
Han hade kört in i en moped och flera bilar utan att stanna och kolla hur det gick för hans offer. Det är likgiltighet inför andras liv. Om man är en normal människa så har man en spärr där oavsett hur full eller bakfull man än är. Och han var stöddig när han stoppade. Stöddig!
Citera
2023-10-31, 00:36
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Du kanske inte spelar ner det, så ursäkta för den anklagelsen då men jag tycker att det du lägger fokus på är mycket märkligt i detta avseende. Försöka få det att låta som att man i Sverige år 2023 dör om man abrupt slutar med alkohol och att det skulle finnas någon slags förståelse för en människa som super(i ett tänkbart scenario) strax efter att man kört ihjäl ett barn?
Hur tänker du att grova alkoholister som hamnar i finkan överlever när de omgående måste sluta för att de inte får dricka på anstalten? Jo de får antingen utskrivet dagsdoser av farmaka eller bli administrerade medicin via anstaltens sjukvårdspersonal om så är fallet att de är ett av de narkotikaklassade farmaka som behövs.

Alltså seriöst. Man behöver inte köra bil överhuvudtaget. Jag jobbar exempelvis som läkare i en tämligen avlägsen del av Norge med långa avstånd. Jag har inget körkort. Jag tar bussen och ibland skjutsar jag runt mig själv på min fjantiga elscooter. Och det man absolut inte behöver göra är att köra bil när man samtidigt är medveten om att man dricker så kopiösa mängder att de bidragit till livshotande tillstånd ifall att man måste sluta. Låter det rimligt?

Du tolkar mig fel, jag försöker absolut inte få det att framstå som att det skulle finnas förståelse för svinet MT. Jag kunde utvecklat mitt svar bättre, men när jag läste ditt inlägg i all hast så tolkade jag det som att du fick det att framstå som att alkohol abstinens är inte alls farligt. Sen självklart som du skriver det krävs dagligt bruk av alkohol innan det stadiet inträffar.

Syftet med mitt inlägg var bara att lyfta att det farliga i alkohol abstinens, det hade inget med fallet att göra så det var off topic. Nu verkade det som folk tolkade mitt inlägg som att det skulle finnas någon förståelse eller liknande för MT:s handling men det var absolut inte det jag menade.
Citera
2023-10-31, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
I häktningsprotokollen framkommer att MT inte bör bli häktad, då det kan äventyra hans lön på nära en miljon på Trygg-Hansa, så han släpptes fri.

Känns som att självmordsrisken är en lågoddsare så han borde väl hållts häktad?
Tror inte att han kommer hinna åtalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in