Citat:
Jag vet att du har kollat i TSL tidigare. Har du möjlighet att göra det igen och nu för ett specifikt datum, nämligen den 18 juli 1992? Det verkar nämligen råda lite olika uppgifter här i tråden om hur många "oroliga" personer som färdades i bilen och även vid vilken tidpunkt de ska ha siktats (se nedan). Kungkarl12e har skrivit lite om vad det ska ha stått i artikeln, men jag tänker om det kan finnas något mer matnyttigt såsom tidpunkt för iakttagelsen samt hur många personer hon såg i bilen.
Jag har kortat ner en del av inläggen och de flesta fetmarkeringar är mina.
Jag har kortat ner en del av inläggen och de flesta fetmarkeringar är mina.
Här är lite hjälp.
Citat:
Från min "källa" igen då. Alltså källan har läst från den danska BT igen då:
"Ett vittne. Margarett*a Herthni*k stod i sitt köksfönster och såg en dansk bil på en liten grusväg köra väldigt långsamt. I den satt fyra unga i. Bilen körde tvärtom mot vad turister normalt skulle göra, berättar hon i en artikel med tidningen B.T i juli 1992. och exflickvännnen Anni berättar i samma artikel att han var ute och fixade bilar med en kompis på Söndagsmorgonen."
"Ett vittne. Margarett*a Herthni*k stod i sitt köksfönster och såg en dansk bil på en liten grusväg köra väldigt långsamt. I den satt fyra unga i. Bilen körde tvärtom mot vad turister normalt skulle göra, berättar hon i en artikel med tidningen B.T i juli 1992. och exflickvännnen Anni berättar i samma artikel att han var ute och fixade bilar med en kompis på Söndagsmorgonen."
Citat:
Ca 8.30-8.45 vid den första iakttagelsen är rimligt enligt mina beräkningar. Bilen färdas, sakta, från E20-hållet genom Trankärr upp mot och vidare in i skogen. Ca 9.15-9.30 ser de bilen igen inne på skogsvägen bara några hundra meter från där den sågs tre kvart tidigare, på väg ut mot stora grusvägen. Bilen svänger där höger, mot lugnås/kusabron-hållet.
Ungefär så.
Ungefär så.