2023-10-30, 23:35
Medlem
När jag trodde jag sett allt! Nu har Israels talesmän i FN tagit på sig gula Judestjärnor!

https://www.youtube.com/watch?v=Dd7rJ5DTq2c
Citera
2023-10-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Israel har ju spöat skiten ur dem ett otal gånger de senaste 75 år sedan. En del inser aldrig när det är dags att lägga ned stridsyxan och se framåt istället. Inte fasen har Sverige bråkat om att ryssarna snodde Finland från oss, som ju var en del av Sverige i 700 år.

Att vara vuxen och civiliserad innebär bla att acceptera förluster och gå vidare. Palestinier kan inte det.

De är omogna fanatiker.

Det är därför de utförde pogromen den 7/10. Fanatismem har ätit upp deras hjärnor.
"Döda judar" och "skapa kaos" är vad de orkar tänka.

På sätt och vis är de psykiskt störda.
De vägrar acceptera att de inte kan vinna.
De vägrar acceptera att Palestina är ett barns dröm osv.
Citera
2023-10-30, 23:44
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Israel har ju spöat skiten ur dem ett otal gånger de senaste 75 år sedan. En del inser aldrig när det är dags att lägga ned stridsyxan och se framåt istället. Inte fasen har Sverige bråkat om att ryssarna snodde Finland från oss, som ju var en del av Sverige i 700 år.

Förutom att Sverige angrep Ryssland i Hattarnas krig och i Gustav IIIs ryska krig för att få tillbaka de förlorade karelska och finska delarna och att vi ställde att få tillbaka Finland som krav för att gå med Krimkriget på Storbritanniens sida (det rann ut i sanden) och att vi besatte Åland 1917 och organiserade en folkomröstning och sedan krävde att Åland skulle tillhöra Sverige tills Sverige och Finland hänsköt frågan till NF som avgjorde frågan till Sveriges nackdel och att Sverige godtog det med förbehållet att Sverige avstod från sitt krav på Åland endast så länge som Finland upprätthåller Ålands autonomi och garanterar den Ålandssvenska kulturen och språket så har vi aldrig bråkat om förlusten av Finland.
Citera
2023-10-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Nej, din kommentar kommer inte från mig utan på att du lagt in dina egna värderingar och fördomar (i ordets egentliga betydelse) i min ganska sakliga analys av Netanyahus nuvarande politiska ställning bara för att jag inte ville prata om hans personliga drivkrafter för att besvara din fråga.

Du kanske uppfattar min analys av Netanyahu, hans drivkrafter och hans politiska ställning som svag (vad det nu skall betyda i sammanhanget) och diffus. Men låt då höra din starka och knivskarpa analys av hans person, drivkrafter och politiska ställning. Jag är genuint nyfiken.

Resten av ditt inlägg vet jag inte riktigt vad jag skall kommentera på eftersom jag ärligt talat inte fattar vad du pratar om eller vad det har att göra med de inlägg jag skrivit men visst Netanyahu är premiärminister för alla israeler, tacka fan för att han vill och skall skydda medborgarna. Menar du att någon annan premiärminister i Israel haft en annan uppfattning eller linje i den saken eller vad är det du far efter?

Trist att du får det hela att att handla om dig men vi vet ju båda svaret varför? I detta fallet handlar det kanske om hur man behandlar information, självklart kräver du en knivskarp analys istället för attsvara på frågan du åtminstone vågar nämna.

Förstår att du kämpar, med tanke på att du påstår att jag påstår att du är CDU??

Det är trots allt krig vi diskuterar, hade hoppats att du förstått vad det handlar om.

Jag skiter i fördomar, alla har dom.. krig, förstår du det?
Citera
2023-10-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad tror du själv händer om man massbombar ett av världens mest tätbefolkade områden på en minimal yta? Idiot.

Bevis finns, sorry.

Som andra personer påpekat flera gånger tråden är det många kvinnor och barn kvar i Gaza City, och de sitter där och väntar på att dö med sina barn. Sinnessjukt. Antagligen är det Hamas fruar och anhängare.

Varför ska vi bry oss om Hamas barn, när de själva tycker att barnen skall dö. De värderar inte livet om inte deras terrorister till män har makt. Jag utgår ifrån att de som är normala människor och inte Hamas trogna, har flytt söderut. Magda Goebbles valde att dö och ta med sig barnen i döden. Hon tyckte inte livet var värt att leva utan nazism, likt dessa kvinnor på Gaza som gillar Hamas och terror.
Citera
2023-10-30, 23:53
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Trist att du får det hela att att handla om dig men vi vet ju båda svaret varför? I detta fallet handlar det kanske om hur man behandlar information, självklart kräver du en knivskarp analys istället för attsvara på frågan du åtminstone vågar nämna.

Förstår att du kämpar, med tanke på att du påstår att jag påstår att du är CDU??

Det är trots allt krig vi diskuterar, hade hoppats att du förstått vad det handlar om.

Jag skiter i fördomar, alla har dom.. krig, förstår du det?

Detta inlägg är helt osammanhängande och helt obegripligt.

Jag har försökt besvara dina frågor men du får nog acceptera att jag inte ger dig de svar du vill ha. Jag noterar att du i gengäld vägrar att besvara de frågor jag ställer dig och det är en inte en konversation jag, i den del dina inlägg alls är dechiffrerbara, ser som det minsta givande så jag klipper vårt eh…utbyte av inlägg här.
Citera
2023-10-30, 23:54
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Som andra personer påpekat flera gånger tråden är det många kvinnor och barn kvar i Gaza City, och de sitter där och väntar på att dö med sina barn. Sinnessjukt. Antagligen är det Hamas fruar och anhängare.

Varför ska vi bry oss om Hamas barn, när de själva tycker att barnen skall dö. De värderar inte livet om inte deras terrorister till män har makt. Jag utgår ifrån att de som är normala människor och inte Hamas trogna, har flytt söderut. Magda Goebbles valde att dö och ta med sig barnen i döden. Hon tyckte inte livet var värt att leva utan nazism, likt dessa kvinnor på Gaza som gillar Hamas och terror.

Hamas barn? Ni är så sjuka, vi pratar om 4000 barn som dött. Vi pratar om barn som bränns levande, bombas och dör. Och du sitter där och försöker legitimera det på tryggt avstånd i din lilla 1:a eller 2:a i Svedala eller var du nu än håller till. Helt bisarrt. Du förstår dig inte på krig, du har bara sett det på tv och på Call of Duty. Och du känner dig tillfreds att "legitimera" något? Bisarrt.

Förstår du inte själv hur liten och patetisk du är?
Senast redigerad av -DaRude- 2023-10-30 kl. 23:57.
Citera
2023-10-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Svar: Nej
Alla judar har rätt att återvända och göra militärtjänst

Judar i Israel = alla måste göra militärtjänst, religiös grupp är undantagna

muslimer/kristna israeliska medborgare = kan gå in som frivilliga

Vi andra kan gå med utan vapen till IDF
Hjälpa med lager, sandsäckar etc

Sen finns det alltid undantag

Tack för svar!
Citera
2023-10-31, 00:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
OMG! Nu börjar dom prata om Final solution och Adolf Hitler som dom menar Hamas står bakom!!

+
Citat:
Det blir bara värre och värre! Nu pratar dom om The Islamic Nazi-Islamism!
+
Citat:
När jag trodde jag sett allt! Nu har Israels talesmän i FN tagit på sig gula Judestjärnor!

Vad snackar du om? Det där låter som nån dålig sketch, eller nåt. Har det stått israeliska judar i FN:s generalförsamling i kväll, med jude-stjärnor på sig, och pratat om Hitler och den slutgiltiga lösningen? Verkar inte helt friskt.
Citera
2023-10-31, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
+

+

Vad snackar du om? Det där låter som nån dålig sketch, eller nåt. Har det stått israeliska judar i FN:s generalförsamling i kväll, med jude-stjärnor på sig, och pratat om Hitler och den slutgiltiga lösningen? Verkar inte helt friskt.

Jag håller med! Det låter som en dålig sketch men allt finns på :

Citera
2023-10-31, 00:39
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Jag håller med! Det låter som en dålig sketch men allt finns på :

Lol.

Endast israeler kan massmörda 10 000 civila och sen ha mage att stå och offerförklara sig själva.
Som en Monty Python sketch.

"But what about the jews!? Hitler! Nazis!" ZZzzzZzzzzz....

Ingen köper det där längre.
Citera
2023-10-31, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Lol.

Endast israeler kan massmörda 10 000 civila och sen ha mage att stå och offerförklara sig själva.
Som en Monty Python sketch.

"But what about the jews!? Hitler! Nazis!" ZZzzzZzzzzz....

Ingen köper det där längre.

Du får tro vad du vill men det finns inspelat på video!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in