Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Vet inte riktigt vad jag ska svara på det. "Onekligen rätt pikant", kanske, eller nåt om nyttiga idioter på bägge sidor. Hyser i alla fall inga illusioner om att de åsikter De Sutter ger uttryck för skulle motsvara den belgiska regeringens officiella linje.
Shimona använder en källa som är nära kopplad till Qatar och är antiisraelisk. Så du har rätt. Sen så hittar man inte nu om man trycker på länken vad de skriver. Så Shimona gjorde en klassisk shitmona. Tittar på mer normala källor så ser man att det är vad Petra vill att den belgiska regeringen ska göra.
https://www.reuters.com/world/belgium-wants-sanctions-against-israel-gaza-bombings-deputy-pm-2023-11-08/
Petra är alla fall tillräckligt smart som transgender att kalla Hamas en terroristorganisation. Transgenderfolk har flytt Gaza för Hamas. De bästa är homosexuella för Hamas - Det är dödsstraff för homosexualitet i Gaza.
Men pressen ökar på västerländska politiker MEN den enda som räknas är Biden. Och han pressas av dåliga siffror. Han kan dock räddas av abortfrågan. Så vi får se vad som händer.
Jag tror det blir paus i striderna när Israel har stängt av alla försörjningslinjer och alla flyktvägar för Hamas till Gaza City. Speciellt unga palestinska män bör nog ta sig ifrån Gaza City. Och man bör inte söka skydd i tunnlarna. De kommer bli dödsfällor och Petra och hens kompisar ser inte vad som händer där nere. Jag vet bara vad man gjorde i Cu chi tunnlarna och Okinawa. Det var inte trevligt för de som var i tunnlarna och jag är säker på att israelerna är nog ganska elaka där nere. Det man inte ser kan man inte bli arg över.
PS Belgisk politik är jvl underlig då stället egentligen består av 2+1 länder. Varav en del borde vara fransk. Den andra holländsk och Bryssel vara Belgien. Tacka Engelsmännen för missfostret Belgien.