2023-10-28, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Vilka felaktiga bedömningar anser du att Bern gör?

Han ljuger t ex om att USA är helt utspelat och att USAs utrikesminister blev ignorerad när han senast besökte Kina. Xi mötte Blinken för samtal, så hur går det ihop med att Ryssland/Kina totalt ignorerar USA?

Kinas utrikesminister Wang Yi är för närvarande på ett tredagarsbesök i USA i syfte att förbättra relationen mellan länderna. Han mötte bl a Biden. Inom kort kommer Xi Jinping att besöka USA i samma syfte.

Ett nytt finurligt sätt att ignorera USA på kanske?
Citera
2023-10-28, 20:23
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Han ljuger t ex om att USA är helt utspelat och att USAs utrikesminister blev ignorerad när han senast besökte Kina. Xi mötte Blinken för samtal, så hur går det ihop med att Ryssland/Kina totalt ignorerar USA?

Kinas utrikesminister Wang Yi är för närvarande på ett tredagarsbesök i USA i syfte att förbättra relationen mellan länderna. Han mötte bl a Biden. Inom kort kommer Xi Jinping att besöka USA i samma syfte.

Nej, det kommer han inte göra.
Citera
2023-10-28, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

Nej, det kommer han inte göra.

Vad baserar du det på? Lars Berns berättelser?

Biden and Xi expected to meet next month after high-level US-China meetings

https://www.aljazeera.com/news/2023/10/28/biden-and-xi-expected-to-meet-next-month-after-high-level-us-china-meetings
Senast redigerad av Sinestro 2023-10-28 kl. 21:47.
Citera
2023-10-29, 20:49
Medlem
Arnstads avatar
Citat:

Det behöver faktiskt inte vara en lögn bara för att du inte håller med eller uppfattar saken på ett annat sätt. En ljuga är att medvetet fara med osanning. För egen del håller jag sällan med i allt Bern säger, men jag tycket nog att han argumenterar väl för sin ståndpunkt, en ståndpunkt som är relativt självständig, sett till hur folk vanligtvis resonerar. Vad gäller USA: Uppfattar inte du att både Nato och USA på senare tid visat sig vara ganska så veka?
Citera
2023-10-30, 00:39
Avslutad
Citat:
Det behöver faktiskt inte vara en lögn bara för att du inte håller med eller uppfattar saken på ett annat sätt. En ljuga är att medvetet fara med osanning. För egen del håller jag sällan med i allt Bern säger, men jag tycket nog att han argumenterar väl för sin ståndpunkt, en ståndpunkt som är relativt självständig, sett till hur folk vanligtvis resonerar. Vad gäller USA: Uppfattar inte du att både Nato och USA på senare tid visat sig vara ganska så veka?

Kanske för starkt uttryckt att kalla det lögn, men det är att vilseleda människor att påstå att USA är helt utspelat och ignorerat av Kina. Jag tycker att Stenlund är betydligt intressantare att lyssna på än Bern, men det där med att lansera partiet Svenska Rikslagen, det får mig att undra om omdömet även där.

Apropå att USA/NATO blivit vekare. Det som sker globalt är svårtolkat. Varför var det nödvändigt att lämna Afghanistan i sådan hast? Strax därefter började kriget i Ukraina. Händelserna i Israel, vad låg bakom Hamas attack? Lät Mossad det hända för att kunna ta över Gaza helt och utropa stor-Israel? Och detta medan det västerländska etablissemanget tittar på och mer eller mindre stödjer samma sak som man utropat krig mot Ryssland för.

Lars Bern och en del andra på SWEBB-TV har tidigare hävdat att WEF styr världen. Klaus Schwab har sagt flera ggr att USA kommer att ta ett steg tillbaka och Kina ett steg framåt. Är det det som pågår nu?

Ja jag tycker att USA framstår som försvagat, men vad handlar det om? Förbereder de sig bara för att kunna backa upp Israel i ett kommande storkrig, eller är de verkligen försvagade? Många frågor ..
Senast redigerad av Sinestro 2023-10-30 kl. 00:41.
Citera
2023-10-30, 09:55
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Kanske för starkt uttryckt att kalla det lögn, men det är att vilseleda människor att påstå att USA är helt utspelat och ignorerat av Kina. Jag tycker att Stenlund är betydligt intressantare att lyssna på än Bern, men det där med att lansera partiet Svenska Rikslagen, det får mig att undra om omdömet även där.

Ja, jag är antagligen lite överkänslig när man använder begreppet lögn lite för lättvindigt eftersom en sådan anklagelse avslutar meningsutbytet. Det är möjligt att Bern tar i för mycket när det gäller USA, men helt klart är att dess världsdominans är avtagande. Jag lyssnar också gärna på Stenlund men även han, liksom vi andra, har för sig saker som är svåra att förstå sig på, ja kanske rent av frånstötande.

Är man för känslig för detaljer och stänger av så går man miste om mycket.
Senast redigerad av Arnstad 2023-10-30 kl. 10:04.
Citera
2023-10-30, 14:06
Medlem
Lars Bern och andra SwebbTV-gäster upprepar bara delar av det jag ser att Mercouris och Berletic och Dima och andra podcasters är först (eller före) med att inse och produccera en video om. Det har sedan Afghanistan-fiaskot faktiskt varit rätt så trist för mig att titta på SwebbTV, så jag har gjort det allt mindre. För sedan dess har jag hittat deras källor och det ger ju väldigt mycket mer att se dem än dessa gubbars rätt så halvbildade, selektiva och långsamma referat av dem.

Det är ett allmänt problem med s.k. alternativ media i Sverige, att de producerar så väldigt lite eget innehåll. De mest bara kommenterar det andra redan har levererat. Och det med kvalitetsproblem i redogörelsen, de hae kunnat hotta upp det, men det förmår de inte.

Och när SwebbTV skapar egen "content" så handar det om något ålderdomshem. Och alla vet ju att 100.0% av alla pensionärer (som ärvde världens rikaste land, världens tryggaste land, världens mest jämställda land och som blev mångmiljonärer på 0%-bubblan som omöljliggör för ungdomar att flytta hemifrån och bilda familj) kommer att rösta på samma samhällsförstörande politik som de alla var och en har röstat på hela livet,. Så allt det där med att fjäska för PKs allra hårdaste kärntrupper är totalt bortkastat. Noll förmåga att relatera till någon politiskt produktiv aktivitet överhuvudtaget.

Riktigt dum i hela huvet. Fattar inte. Det är det jag numera ser när jag ser Mikael Willgert och hans allt mer patetiska gäster. Helt blubb blubb under ytan utan verklighetskontakt med oss ännu levande. Och detta är Sverige minst dåliga alternativa media. Helt undermålig och självdestruktiv rakt igenom! Noll tanke bakom, noll förståelse för någonting. De gör säkert så gott de kan! Vilket avslöjar hur på riktigt allvarligt det totala svenska psykbrytet är!
Senast redigerad av NewIronCurtain 2023-10-30 kl. 14:08.
Citera
2023-10-30, 14:13
Avslutad
Citat:
Ja, jag är antagligen lite överkänslig när man använder begreppet lögn lite för lättvindigt eftersom en sådan anklagelse avslutar meningsutbytet. Det är möjligt att Bern tar i för mycket när det gäller USA, men helt klart är att dess världsdominans är avtagande. Jag lyssnar också gärna på Stenlund men även han, liksom vi andra, har för sig saker som är svåra att förstå sig på, ja kanske rent av frånstötande.

Är man för känslig för detaljer och stänger av så går man miste om mycket.

Det är alltså mer diplomatiskt att kalla folk för frånstötande än lögnare?

USAs världsdominans har varit i avtagande under lång tid. Framför allt förlorar man mark i Afrika. USA är dock fortsatt världens största ekonomi och ledande militärmakt. Knappas en makt att ignorera, som Bern påstår.

Lyssnar mycket sporadiskt på SWEBB TV, ett halvt avsnitt varannan månad kanske. Brukar vara bortkastad tid även det. Radio Nordfront och Vita Pillret är klart bättre även om jag inte alls delar deras åsikter.
Citera
2023-10-30, 14:33
Medlem
Syftar Swebbtv på brittiska kungahuset m.fl. när de nämnder "den angloamerikanska oligarkin"?
Citera
2023-10-30, 14:36
Medlem
Ovralls avatar
Bern har på senare tid alltmer utgett sig för att vara expert på internationell diplomati och uttalar sig om möten mellan världsledare som om han varit på plats och bevittnat dessa händelser. Han kommenterar ner på detaljnivån om vilka flaggor som stått var i rummet och hur långt ifrån varandra deltagarna sitter på möten. Har han någon som helst erfarenhet av diplomatiska seder och koder i sin bakgrund som företagsledare? Det känns som att han sitter och hittar på en hel del själv.
Citera
2023-10-30, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Bern har på senare tid alltmer utgett sig för att vara expert på internationell diplomati och uttalar sig om möten mellan världsledare som om han varit på plats och bevittnat dessa händelser. Han kommenterar ner på detaljnivån om vilka flaggor som stått var i rummet och hur långt ifrån varandra deltagarna sitter på möten. Har han någon som helst erfarenhet av diplomatiska seder och koder i sin bakgrund som företagsledare? Det känns som att han sitter och hittar på en hel del själv.

Nu är väl din fråga retorisk men detsamma gäller ju i allra högsta grad militär taktik. Får inte riktigt ihop det här med att Ryssarnas strategi är att luta sig tillbaka och låta Ukraina attackera men samtidigt anfaller Ryssland Avdiivka, dock i syfte att få Ukraina att anfalla… Det här med att Iran hur enkelt som helst skulle sänka den amerikanska flottan är ju också något man skulle vilja att han utvecklar.

Är det någon som vet om Stenlund/Bern nånsin varit i en debatt eller en intervju där man får motfrågor? Vore kul att se hur deras spaningar håller om man inte serveras softballs hela tiden.
Citera
2023-10-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillpower
Syftar Swebbtv på brittiska kungahuset m.fl. när de nämnder "den angloamerikanska oligarkin"?
Eller hur!?
Kan eventuellt ha nånting med frisörer att göra när han tar upp Saxarna också. Eller några obskyra Mellantyskar för över tusen år sen.

Det är alltid någon magisk hemlig supermakt som "styr allting" som bär allt ansvar. Och de ansvariga "brukar heta Rotschild". Vem faen bryr sig om vad de heter?? Någon som gjorde någonting någon gång på 1800-frös-ihjäl. Eftersom så bor vi i en demokrati så är ju hela lösningen helt enkelt att folk omedelbart bara röstar på det de vill ha. Eller hur? Och det är väl det de gör. Så det var det här de alla ville ha. Superenkelt. Noll konpiration, total förklaring av allt. Sen kan Lars piller-Bern sitta där och dilla om det han inget vet om. Och sin döda frus C-vitamin, för det funkade ju. (Äntligen fri!)

Och nu komemr Lasse att grina: Ojojoj, jag är stackars pensionär å jag är utsatt för terrorhot på Flashback, stackars mig ojojoj! Hahyahahahaa! Fatta att 99% av befolkningen här inte alls tycker om det han sysslar med. Han gamla drömtid är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in