Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Det behöver faktiskt inte vara en lögn bara för att du inte håller med eller uppfattar saken på ett annat sätt. En ljuga är att medvetet fara med osanning. För egen del håller jag sällan med i allt Bern säger, men jag tycket nog att han argumenterar väl för sin ståndpunkt, en ståndpunkt som är relativt självständig, sett till hur folk vanligtvis resonerar. Vad gäller USA: Uppfattar inte du att både Nato och USA på senare tid visat sig vara ganska så veka?
Kanske för starkt uttryckt att kalla det lögn, men det är att vilseleda människor att påstå att USA är helt utspelat och ignorerat av Kina. Jag tycker att Stenlund är betydligt intressantare att lyssna på än Bern, men det där med att lansera partiet Svenska Rikslagen, det får mig att undra om omdömet även där.
Apropå att USA/NATO blivit vekare. Det som sker globalt är svårtolkat. Varför var det nödvändigt att lämna Afghanistan i sådan hast? Strax därefter började kriget i Ukraina. Händelserna i Israel, vad låg bakom Hamas attack? Lät Mossad det hända för att kunna ta över Gaza helt och utropa stor-Israel? Och detta medan det västerländska etablissemanget tittar på och mer eller mindre stödjer samma sak som man utropat krig mot Ryssland för.
Lars Bern och en del andra på SWEBB-TV har tidigare hävdat att WEF styr världen. Klaus Schwab har sagt flera ggr att USA kommer att ta ett steg tillbaka och Kina ett steg framåt. Är det det som pågår nu?
Ja jag tycker att USA framstår som försvagat, men vad handlar det om? Förbereder de sig bara för att kunna backa upp Israel i ett kommande storkrig, eller är de verkligen försvagade? Många frågor ..