2023-10-30, 11:49
Medlem
Jag har fått remissen till kirurgen nu. Hon sa de brukar ta en månad innan man hör något o sen operation inom 3 månader.
Kör vlcd tills vidare...
Citera
2023-10-30, 12:50
Medlem
Har höstlov denna veckan. Borde städa men har ingen ork eller motivation till något. 😔 va gör ni andra?
Citera
2023-10-30, 15:10
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Har höstlov denna veckan. Borde städa men har ingen ork eller motivation till något. 😔 va gör ni andra?
Jobbar ju natt, och just denna vecka jobbar jag 5 nätter. Så inte mkt tid till att göra annat. När jag är ledig vilar jag mest. Hade tydligen gått upp 3 kg under helgen, så blev jag lite förvånad, men mens nu i veckan, så kunde släppa de tankarna. Särskilt när jag vet att jag skött mig
När brukar du väga dig?
Citera
2023-10-31, 07:51
Medlem
Citat:
Vecka 1 invägning 22/7: 150.0kgStart
Vecka 2 invägning 26/7:147.6kg. -2,4kg
Vecka 3 invägning 2/8:146.0kg (mens) -1,6kg
Vecka 4 invägning 9/8: 146.0 -0.0kg
Vecka 5 invägning 14/8: 140.5. -5,5kg
Vecka 6 invägning 21/8: 140,0kg
Vecka 7 invägning 28/8: 139,5kg
Vecka 8 invägning 4/9. 137.0kg
Vecka 9 invägning 11/9 140.0kg
Vecka # invägning 12/10 145kg
Vecka # invägning 22/10 142.4kg (Morgonvikt)

Totalt sen start 7,6kg

Börjar med vlcd imorgon igen.

Vecka # invägning 31/10: 140.5
Citera
2023-10-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Jobbar ju natt, och just denna vecka jobbar jag 5 nätter. Så inte mkt tid till att göra annat. När jag är ledig vilar jag mest. Hade tydligen gått upp 3 kg under helgen, så blev jag lite förvånad, men mens nu i veckan, så kunde släppa de tankarna. Särskilt när jag vet att jag skött mig
När brukar du väga dig?

Oj. De e mycket jobb. Vad jobbar du som?
Mensvikten är så störig när man vet att man skött sig, usch gillar inte det alls.
Väger mig lite olika, borde sätta en fast dag.
Väger mig framöver på tisdagar...
Hade inte gått ner så mycket nu sen sist, men men de kommer väl. Snart under 140sträcket i alla fall. Fortsätter med vlcd tills ja hör från kirurgen. Dom kommer väl sätta mig på vlcd innan operation... de brukar vilja att man går ner så mycket som möjligt innan operation för att levern ska minska i storlek o underlätta operation...
Citera
2023-10-31, 11:04
Medlem
Ja fick nekat på min remiss till gastric sleeve pga min psykiska ohälsa.... trots att min läkare från psykiatrin godkände remissen. Läkaren ska kontakta mig den 7 för att diskutera vidare.
Citera
2023-10-31, 22:45
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ja fick nekat på min remiss till gastric sleeve pga min psykiska ohälsa.... trots att min läkare från psykiatrin godkände remissen. Läkaren ska kontakta mig den 7 för att diskutera vidare.
Okej.
Fortsätt som du gör. Tycker att du är superduktig som kämpar på både med din psykiska och fysiska hälsa. Du är starkare än vad du tror. Dessutom har du ju läkarkontakt och dietistkontakt. Under 140 kg, riktigt bra. Låt inte nyheten förstöra för dig, utan kämpa vidare.

Jobbar som sjuksköterska.
Citera
2023-11-01, 08:27
Medlem
Citat:
Okej.
Fortsätt som du gör. Tycker att du är superduktig som kämpar på både med din psykiska och fysiska hälsa. Du är starkare än vad du tror. Dessutom har du ju läkarkontakt och dietistkontakt. Under 140 kg, riktigt bra. Låt inte nyheten förstöra för dig, utan kämpa vidare.

Tack, de värmer, kämpar på så gott ja kan.
Hade väldigt gärna velat ha den där operationen då den hade underlättat arbetet för mig.
Men de ska väl gå utan också, ska se vad läkaren säger nästa vecka. Har telefontid hos läkaren som skrev remissen, samt tid hos min psykiatriker den 7nde.

Sjuksköterska, du gör ett bra jobb, jobbar du på sjukhus eller äldreboende eller vårdcentral eller var jobbar du? Om du vill svara på det. Inget måste.
Citera
2023-11-04, 20:43
Medlem
Citat:
Okej.

Idag har ja städat o pysslat här hemma, är så uttråkad nu när det är höstlov. Borde passa på o njuta o vila men allt ja känner är rastlöshet o uttråkad...
Visst man kan kolla Netflix, kanske städa ännu mer, gå ut, träna, osv osv men orken o motivationen är på noll just nu.

Hoppas ni andra har haft en bättre vecka.
Citera
2023-11-06, 12:55
Medlem
Skall träffa min psykläkare imorgon,
Hoppas de ska gå bra. Har en del saker att ta upp med honom. Dels mediciner o dels att han ska skriva ett utlåtande till att få operationen.

Sen kommer hon som skriver remiss till kirurgen att ringa mig imorgon också.

Hoppas på positiva möten o besked
Citera
2023-11-07, 17:18
Medlem
Läkarbesöket gick bra, han ska skriva ett intyg till att få göra gastric sleeve.... l

äkaren som skrev remissen ringde o sa att så fort hon får in intyg så ska hon skriva en ny remiss o hoppas på att den blir godkänd....

Sen satte han in en icke narkotika klassad adhd medicin för att hjälpa mig fokusera i skolan.

Strattera heter den, någon som hört talas om den?
Hoppas verkligen den fungerar, för annars kommer jag inte klara plugget framöver.

Ja är nöjd med samtalen idag. Hoppas på fler ljusa besked o framtidshopp.
Citera
2023-11-07, 17:20
Medlem
Citat:
Vecka # invägning 31/10: 140.5

Invägning 7/11: 139.2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto