Citat:
Ursprungligen postat av
Elvi
I sann Public Service anda tas nyheter upp när Northvolt behöver hjälp av staten eller när de lanserat något världsledande! Nu måste staten in och hjälpa företagets expansion med kreditgarantier åt byggsektorn! 😁
Varför bygger inte Nortvolt själv upp lite lägenheter då?
I dom flesta bruksorter så var det ägaren av massafabriken som byggde upp lägenheter och service runt fabriken så att arbetarna skulle ha någonstans att bo.
Att hela Nortvolt är ett luftslott av gigantiska mått har jag sagt länge. Låt mig citera mig själv med ett inlägg från Januari 2022. Alltså 1,5 år sedan:
Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Helt riktigt. Just därför är det väldigt intressant att få veta hur mycket Peter Carlsson, Goldman och VW egentligen har investerat själva av sina egna pengar. Av det man läst hittills så är ju det mesta lån. Man har ju även lurat till sig 3,5 miljard av våra pensionspengar.
Nä detta kommer sluta med en krasch utan dess like, och kvar kommer Skellefteå kommun stå med byxorna nere och flera 100-tals miljoner i avskrivningar.
Förlusterna skenar och VW verkar som sagt satsa sina pengar på sin egen fabrik i Tyskland.
Men detta är ju gröna jobb så våra pensionspengar slängs ju efter detta spektakel.
Ska vi gissa att vid den kommande börsintroduktionen så kommer Peter Carlsson och VW sälja av sitt ägande till förmån för olika svenska pensionsbolag som sedan kommer stå där med svarte petter.