2023-10-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Vad man kan befara nu är att godhetsknarkarnas
förlovade land i vanlig ordning beviljar asyl åt tusentals
palestinier. Efter hand som israelerna intar Gaza lär muslimerna söka sig mot Europa för att slippa kriget .
1994 gjorde Danmark misstaget att ta emot ett stort
antal palestinska krigsflyktingar. Fem år senare gjordes
en undersökning av dessa invandrares öden.
Inte mindre än 2,/3 av dem hade då blivit dömda för
tämligen grova brott. En undersökning som gjordes
flera år senare visade att endast 10-12 % av de här
nydanskarna var självförsörjande, övriga en ren belastning för det danska samhället. Dessa kontroller
visade att palestinierna var den minst integrerade, kriminellaste och mest kostsamma av alla invandrar-
grupper. Danskarna lärde sig av läxan och har allt
framgent fört en restriktiv flyktingpolitik, inte minst gällande folk från Gazaremsan.

Mer spill från mellanöstern blir nog en bieffekt av detta krig, tyvärr. Att Gazaborna är typ omöjliga att integrera, fattar vem som helst.

I samband med 7/10-attackerna samlades ju svensk-palestinier i flera svenska städer och dansade av glädje och hetsade för religionskrig, helt öppet.

100% ointegrerade idioter.
Citera
2023-10-29, 15:05
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_Nations_resolutions_concerning_Isra el

Tack, ja precis, där framgår det som jag skrev att FN inte antagit någon resolution som fördömt Israel för något agerande sedan 1990-talet och att man senast antog en resolution som kritiserade Israel 2016 i säkerhetsrådet och 2018 i generalförsamlingen.

Inte direkt ett ösregn av resolutioner numera alltså.
Citera
2023-10-29, 15:33
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Mer spill från mellanöstern blir nog en bieffekt av detta krig, tyvärr. Att Gazaborna är typ omöjliga att integrera, fattar vem som helst.

I samband med 7/10-attackerna samlades ju svensk-palestinier i flera svenska städer och dansade av glädje och hetsade för religionskrig, helt öppet.

100% ointegrerade idioter.

Hamas dokumenterade sina människorättbrott och spred det som propaganda. Deras bestialiska handlingar och sinnelag säger väl allt. De är barbarer, ociviliserade och hänsynslösa.
Citera
2023-10-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hamas dokumenterade sina människorättbrott och spred det som propaganda. Deras bestialiska handlingar och sinnelag säger väl allt. De är barbarer, ociviliserade och hänsynslösa.

Ja detta är de lägsta av de lägsta.
Människorna som genmförde pogromen och planerade den, lever kvar på medeltiden.
De är mentala dvärgar.
Jag brukar inte hålla på Israel. Jag försöker alltid se båda sidor men jag har gett upp.
Jag har full förståelse för att Israel hamrar sönder Hamas fullständigt. Finns ingen annan väg.
Dessa barbarer går inte att prata med.
Citera
2023-10-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Alla som har sett de förödande bilderna på eldhavet i Gaza förstår att dödssiffran kommer stiga lavinartat. Det skulle inte förvåna mig om det dog ett tusental civila bara inatt. Man har även bombat flyktvägarna samt de södra delarna dit de ombads fly, och nu är Gazaborna i princip instängda samtidigt som man låtit släcka ner all kommunikation för palestinierna medans en av världens mest avancerade och brutala militärmakt öser in bomber mot befolkningen. Detta är inget annat än folkmord, något som alla skulle skriva under på om det var Putin som beordrade motsvarande attack mot ukrainarna. Putin kallas dessutom för "folkmördare" i de svenska hushållen. Men Israel som kommer övertrumfa Putins brott mot civila med råge har fullt stöd från det amerikanska krigskomplexet med lydstaterna i Bryssel och därför får det fortgå.

Israel har redan efter en månad nått Putins "framgångar" gällande antalet döda civila, som tog honom ett helt år. Dödssiffran kommer nog hamna på 20 000 civila i Gaza, och det är lågt räknat, om inte Israel besinnar sig dvs.

Iq badboll som inte förstår. Ukraina åkte inte in i Ryssland och terroriserade civilbefolkningen i jesus namn, som palestinierna (hamas) gjorde.

Inse faktum, det kommer dö flera hundra tusentals människor tyvärr, otroligt tragiskt och onödigt, men Hamas måste bort. Om det blir bekostnad av de civila som håller uppe hamas, ja då får det tyvärr bli så.
Citera
2023-10-29, 16:01
Medlem
israeler tillfångatar palestiner och förnedar dom genom att tvingar de sjunga israeliska nationalsången
Video https://twitter.com/LivingDadJoke/status/1717537810171810066

Ytterligare ett krigsbrott men israelerna bryr sig inte, de tror att de är Herrefolk precis som nazisterna.
Citera
2023-10-29, 16:03
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Undrar vilka som plundrar en UN konvoj? Bit ej den hand som föder dig. Kan det vara judar?
Citera
2023-10-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
”FN: Tusentals tar mat från Gazas hjälplager
FN:s hjälporganisation för palestinska flyktingar (UNRWA) säger att tusentals människor brutit sig in i Gazas hjälplager för att ta mat och "enkla saker för överlevnad". Det rapporterar nyhetsbyrån AP och hänvisar till Tomas White, UNRWA-chef på Gazaremsan. Han beskriver inbrottet som "ett oroande tecken på att den civila ordningen håller på att bryta samman". SVT/AP

Civil ordning bland muslimer och araber? Tror man att sådant existerar från början är man bra naiv.
Citera
2023-10-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad får dig tro att dessa arbetare har något med Hamas att göra eller har någon relevant information? Tortyr är i högsta grad trovärdigt, om man inte skall använda nyspråk och kalla det "enhanced interrogation".

Det är inte troligt med tortyr. Dessa läger är snarare mer i stil med de USA hade i andra världskriget som Japaner som bodde i USA hamnade i. För att man inte var säker på om de var en säkerhetsrisk eller inte.
Citera
2023-10-29, 16:31
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne

HAHAHA, Tycker att du ska titta på kartorna hur det ser ut där. Det är 2-3 km fri sikt in i Egypten från Israels sida likadant in i Jordanien och i Syrien.
OMRÅDET ÄR MEST BARA REN OCH SKÄR ÖKEN - Fatta det !!
De har ingenstans att gömma sig.
Israels flyg och precisionsartilleri raderar ut 1100 tanks på ett par timmar.
De kommer inte långt.
Förutsättningarna att föra krig under de förhållanden är genomusla.
Egypten har alltid varit ett halvgalet land med starka interna spänningar.
Inte ens Sovjetunionen lyckades något vidare med sitt samarbete med Egypten.
Enligt någon högt uppsatt på sovjets ambassad i Kairo så var egyptierna totalt
hopplösa att ha att göra med. De kom ideligen med konstiga invändningar, dag efter dag,
tebjudning efter tebjudning.
Efter flera månader av dessa meningslösa förhandlingar så hade inget hänt.

Bra synpunkt där, bra att du tog upp det. Tack ! Folk funderar nog på Suez där ja just nu.

Israel är inte direkt beroende av att använda Suezkanalen längre. Israel har inga jättevolymer av fraktgods som de måste hantera. De kan planera för att runda Afrika om det behövs.
Sist så köpte Israel olja/råolja från bland annat Tunisien, och som raffineras i Haifa, norra Israel.

Däremot skulle Egypten kunna stänga kanalen helt för all trafik. Men det skulle ge Egypten enorma utrikespolitiska problem, som inte kan lösas över en kopp med te,
och en skål med dadlar eller oliver.
Det skulle också krascha Egyptens ekonomi för flera år framåt.

Öööh, det är ingen splittring. Kolla för f-n vilka länder som är med i FN -
Det är övervägande brutala, grymma och korrupta diktaturer.
Det stöd de ger till andra korrupta skitländer, det kan man torka sig i röven med.

Snart kommer Feministerna, Miljöpartiet med Stenevi och The Great Greta att ta över FN, så blir det
rena hönshuset....

Israel har inte så många handelspartners, utom de allra viktigaste, dvs Väst.
Därför är inte FN av så stor betydelse för Israel.
FN liksom PK-MSM kastar all skuld på Israel, vilket de har hållit på med nu i 50 år.
Och har mage att göra det trots att flertalet skribenter inte ens varit där.
Och sett på riktigt att en del av palestinierna utgör ett ständigt och mycket
allvarligt hot...

Det råder total tystnad tydligen från Saudiarabien, och det kan man nog tolka
som att de gett Israel Carte Blanché att röja upp en gång för alla i Gaza.

Jag är väl bekant med topografi och geografi på Sinaihalvön. Jag är också väl bekant med att man tidigare fört krig i området ett par gånger, trots att det är öken där. Jag är också bekant med att Egypten har ett inåthelvete starkt luftvärn och jag vet också hur det gick för Israel att med flyg angripa Egypten 1973 innan egyptiska armén gick bortom sin luftvärnsporté, inte bra alls. Israels analys efter kriget var att man inte kan vara säker på seger om man skall slåss mot Egypten och någon eller några andra samtidigt. Jag tror det är en korrekt analys.

Det kan vara hur det vill med den saken eftersom jag ju uttryckligen skrev att jag INTE tror på något krig och inte på något egyptiskt storangrepp med storartad in i Israel. Mitt INTE kanske förbigick ditt öga?

Avseende frågan om Suez har Israel i alla tider och i alla sammanhang gjort klart att en stängning av Suezkanalen för Israeliska fartyg och/eller fartyg på väg till och från israeliska hamnar kommer föranleda militära motåtgärder och/eller en krigsförklaring. Det har varit israelisk politik sedan 1956 och jag har inte hört talas om någon israelisk politiker, militär eller säkerhetspolitisk som någonsin har uttalat sig om saken och sagt något annat. Men om det är så att folk tvekar så stärker det ju bara mitt argument att det finns en risk att Egypten stänger kanalen för Israel med en gissning om att Israel inte gör något och det kan visa sig att Egypten har fel. Jag betvivlar för min del att Israel skulle vara helt ok med en stängning för Israeliska fartyg. Egypten kommer stänga kanalen helt, dvs för alla länder, endast i situationen att man riskerar att förlora kontrollen över kanalen.

Avseende FN är det en påtaglig och lika intressant som oroande splittring. Som framgår av mitt inlägg och mina tidigare inlägg avser jag med detta det faktum att väst är splittrat i omröstningen, att EU är splittrat i omröstningen och att USA inte får med sig mer än en handfull länder att rösta nej till den slutliga resolutionen. Det är ett enormt svaghetstecken för USAs del. Att länder som Frankrike, Schweiz, Norge, Spanien, Portugal, Argentina och Irland röstade för den där resolutionen kan man inte gärna avfärda med att de är brutala, korrupta och grymma diktaturer…

Man kan stoppa huvudet i sanden och låtsas som att det inte hänt, eller så kan man konstatera att det där betyder att väst är splittrat och att Israel (och USA) förlorat stöd i väst och det väldigt fort och fundera på vad det beror på. Jag är sinnad åt det senare hållet.
Citera
2023-10-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
israeler tillfångatar palestiner och förnedar dom genom att tvingar de sjunga israeliska nationalsången
Video https://twitter.com/LivingDadJoke/status/1717537810171810066

Ytterligare ett krigsbrott men israelerna bryr sig inte, de tror att de är Herrefolk precis som nazisterna.

Hur är det ett krigsbrott att tvinga någon att sjunga en nationalsång? Muslimer tvångskonverterar ju folk konstant, det om något är ett brott då man enligt islam inte får lämna religionen. Hell, även deras hjälporganisationer tvingar folk att konvertera för att få hjälp.
Citera
2023-10-29, 16:47
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Undrar vilka som plundrar en UN konvoj? Bit ej den hand som föder dig. Kan det vara judar?

Inte judar. Muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in