Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-29, 11:04
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Exakt, man har typ tre minuter att lämna en höghusbyggnad (vanligt bostadshus) efter en varningsgranat landat på hustaket. Barn ,äldre och handikappade hinner inte med denna varning
Alla stridsförande unga hinner dock, så vad spelar varningen för roll om man bara vill ha ihjäl stridsförande människor. Det är ingen logik som synkar
Två journalister dock nyligen efter att ha fått en varning och flytt, de hade skottsäkra västar och hjälmar men klarade sig inte ändå. Hur ska gamla och barn klara sig bättre?

3 minuter? Vad pratar du om nu? Man har redan varnat och sjukhuset har ännu inte bombats. De har gott om tid att evakuera, men de gör det inte.

Citat:
Ser framimot när Ryssland börjar föra samma logik.

Hur menar du då?
Citera
2023-10-29, 11:05
Medlem
Citat:
Exakt, man har typ tre minuter att lämna en höghusbyggnad (vanligt bostadshus) efter en varningsgranat landat på hustaket. Barn ,äldre och handikappade hinner inte med denna varning
Alla stridsförande unga hinner dock, så vad spelar varningen för roll om man bara vill ha ihjäl stridsförande människor. Det är ingen logik som synkar
Två journalister dock nyligen efter att ha fått en varning och flytt, de hade skottsäkra västar och hjälmar men klarade sig inte ändå. Hur ska gamla och barn klara sig bättre?

Ser framimot när Ryssland börjar föra samma logik.

Hur kommer det sig att man inte hjälpt de hjälplösa att evakuera till södra Gaza, när man haft tre veckor på sig?

Gaza är fyra mil långt. Från Norra Gaza, är det i genomsnitt 10 km till tryggheten. Det du borde spekulera i är arabiska män som låter sina mammor, fruar och döttrar bli mänskliga sköldar när de håller på med sin skit.

Eller är det först nu du uppfattar att det är krig?
Citera
2023-10-29, 11:06
Bannlyst
Citat:
Västbanken är inte Israel, och din beskrivning stämmer inte.
Hur har de icke arbetande illegala judiska bosättarna bekostat sina Hollywood Mansions?
Du vet om att det samlas in miljarder med dollars för detta.
Okej för att vara korrekt så har jag varit i Israel (Eilat, Hebron, Jerusalem och Gaza) och jag vet vad jag såg. Och dessutom följer jag Haaretz som ofta har bilder från "Palestiniernas" fattiga zigenarhus. Ett sjukhus såg jag som var "riktigt" byggt med betong, tak, och armering. Resten var hyddor och fattigt och smutsigt. CNN hade ett schysst hus också med aircondition. That's it.

Varför judar är rika är för att de är allt som Palestinier inte är. De är smarta, produktiva, har spetskompetens inom IT och försvar, de exporterar massor av apelsiner och oliver och t om vin och teknik och har erkända universitet.

Vad gör Palestinier? Kastar sten.
Citera
2023-10-29, 11:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Alla civila måste evakuera från norra Gaza. Det är helt upp till dem själva.
Hamas har väl spärrtrupper som förhindrar sådant?
Citera
2023-10-29, 11:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
3 minuter? Vad pratar du om nu? Man har redan varnat och sjukhuset har ännu inte bombats. De har gott om tid att evakuera, men de gör det inte.

Hur menar du då?
Varningen består utav en vad som av Israelsupporters kallas för "banger" granat.
Den ska varna för 5 minuter men är i själva mycket kortare tidsmässigt vilket enbart leder till civila offer.
Exlusive sjukhuset så har man släppt hundratals bomber på vanliga hus.

Att en bomb slog ned på sjukhusets parkering är nog otvivelaktigt rapporteringsmässigt, hur många som dog och hur stora skadorna på byggnaderna blev är en sideshow.
Citera
2023-10-29, 11:16
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Varningen består utav en vad som av Israelsupporters kallas för "banger" granat.
Den ska varna för 5 minuter men är i själva mycket kortare tidsmässigt vilket enbart leder till civila offer.

Att en bomb slog ned på sjukhusets parkering är nog otvivelaktigt rapporteringsmässigt, hur många som dog och hur stora skadorna på byggnaderna blev är en sideshow.

Källa? Eller drar du rövarhistorier från röven?
Citera
2023-10-29, 11:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Okej för att vara korrekt så har jag varit i Israel (Eilat, Hebron, Jerusalem och Gaza) och jag vet vad jag såg. Och dessutom följer jag Haaretz som ofta har bilder från "Palestiniernas" fattiga zigenarhus. Ett sjukhus såg jag som var "riktigt" byggt med betong, tak, och armering. Resten var hyddor och fattigt och smutsigt. CNN hade ett schysst hus också med aircondition. That's it.

Varför judar är rika är för att de är allt som Palestinier inte är. De är smarta, produktiva, har spetskompetens inom IT och försvar, de exporterar massor av apelsiner och oliver och t om vin och teknik och har erkända universitet.

Vad gör Palestinier? Kastar sten.
Kanske för att dina Judar inte kommer ifrån området utan ifrån västerländska länder? Va fan, tänk lite.
Citera
2023-10-29, 11:21
Moderator
Siegfrids avatar
Musk stänges ner Starlink på begäran av ryssarna närr Ukraina använde tjänsten för att anfalla ryska fartyg.
Vill nu hålla Starlink öppen I Gaza trots att israelerna menar att det skulle ge Hamas tillgång till internet.
Ska Musk trampa fel denna gången också?
https://twitter.com/elonmusk/status/1718224153474388433

Citat:
Elon Musk

@elonmusk
Starlink will support connectivity to internationally recognized aid organizations in Gaza.

Uppskattas inte..

Citat:

🇮🇱שלמה קרעי - Shlomo Karhi
@shlomo_karhi
·
Follow
Israel will use all means at its disposal to fight this.

HAMAS will use it for terrorist activities. There is no doubt about it, we know it, and musk knows it. HAMAS is ISIS.

Perhaps Musk would be willing to condition it with the release of our abducted babies, sons, daughters,… Show more
Senast redigerad av Siegfrid 2023-10-29 kl. 11:24.
Citera
2023-10-29, 11:24
Bannlyst
Citat:
Kanske för att dina Judar inte kommer ifrån området utan ifrån västerländska länder? Va fan, tänk lite.
Hört talas om University of Jerusalem?

Palestinier har inte ens grundskola. De lär sig hata Judar vid 3 år och sedan vid 10 så kastar de sten.
Citera
2023-10-29, 11:24
Medlem
Citat:

Lögn. Minsta tid är 30 min, majoriteten är över en timma, sen samtal till inneboende som uppmuntras o varna andra sen mass utskick av sms. Är man för handikappat o fatta då, kanske man får skylla sig själv
Citera
2023-10-29, 11:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeDiket
Hört talas om University of Jerusalem?

Palestinier har inte ens grundskola. De lär sig hata Judar vid 3 år och sedan vid 10 så kastar de sten.
De lever ju som flyktingar under en ockupation och du kräver att de ska ha ett universitet? jösses

Hört talas om price tag terrorism som judiska bosättarbarn uppfostras till?
Citera
2023-10-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Mycket dålig förklaring!

Israeler och Palestinier har levt på samma områden i flera tusen år.
Även andra folk.

Det har inte alltid varit problemfritt men det har fungerat någorlunda.

Men FN gjorde det fatala misstaget att 1948 stödja Israels utropande till egen srat i området sedan Storbritannien gav upp.

Sedan dess har det varit konflikter som eskalerat.

De vart inte bättre av att Israel ockuperade mark av Syrien, Libanon och Egypten.

Nu står de där med en snudd på olöslig konflikt där Israel nu planerar att en gång för alltid "få bort" palestinierna.

Samtidigt har judar otrolig makt runtom i världen.
De har varit smarta politiskt, ekonomiskt, inom media och kultur, där de har otroligt inflytande, vilket gör att "vissa" länder och politiker i världen har svårt att kritisera Israel.

Personligen tror jag precis vad som helst kan hända framöver..

Allt detta "tusen år" "levt sida vid sida" "1948"

Israel blev hotat dom vann mot en övermäktig motståndare dom har sedan dess byggt upp ett samhälle som är starkast inom sitt område. Dom kommer oskadliggöra alla sina fiender som visar den minsta aggression.

Hamas startade detta nu är det upp till Israel att avsluta detta kapitel så vi kan återuppbygga Gaza till ett fungerande samhälle som ska tillhöra Israel för Palestina är ett riktigt skit hål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in