2023-10-29, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han sa inte att lögnerna handlade om mord va?

Det vet vi inte men lögner i ett mordfall borde straffa sig
Men en sak är säker att Maja ljög
och det kan vi bara gissa om vad hon ljög om
Jag gissar att det inte var trovärdigt i rätten att hon sov och då vet hon mer om mordet
Jag ser det som allvarligt och hon borde inte ha släppts
Citera
2023-10-29, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Och ditt problem är att du fortfarande inte förstår att det inte handlar om att hålla på en sida?
Det handlar väl om vår rättssäkerhet och att vi har domstolar som inte engagerar sig och inte har vilja att gå in mer på indiciekedjan i ett mordfall och att de släpper in såna som GW som får sprida att en är oskyldig innan fallet är uppe i domstol
Sen ger ju det ytteligare tankar om hur han kan påverka ett domslut med alla sina känningar
Att släppa ut någon som de vet ljuger är skandal
De borde ha pressat henne och ja även J så mycket mer
Det är det som gör folk arga och det minskar trovärdigheten för vårt rättsväsen
Inte bra alls!
Citera
2023-10-29, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Har inte läst att någon på flashback ska hämnas. Däremot på facebook.
Samma här
Jag har inte sett detta på flachback men däremot ute i annan media som tex fb
Citera
2023-10-29, 02:58
Medlem
Citat:
Jag trodde alla Majas vurmare skulle vara nöjda och glada men det verkar som att det är smolk i bägaren. Någon i ny skepnad. Livet är hårt.
Fallet borde ju vara klart för dem och att tråden borde då inte vara intressant längre
De kanske inte känner sig säkra eller kanske vet att detta inte gått rätt till och därför inte kan släpper taget
Citera
2023-10-29, 02:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Fallet borde ju vara klart för dem och att tråden borde då inte vara intressant längre
De kanske inte känner sig säkra eller kanske vet att detta inte gått rätt till och därför inte kan släpper taget
Ja, det är märkligt att dom inte är gladare än dom är. Maja är ju dessutom ute på stan och spatserar så det blir väl Nöjet nästa?
Citera
2023-10-29, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Föräldrarna har ju kvar huset i Vetlanda, och sina jobb. Och Maja är skyldig att anmäla sig på Frivården regelbundet. Så de kan ju inte gärna åka iväg på nån lyxsemester direkt. Verkligheten och livet väntar dem allihop, särskilt lilla Maja.
Ja du har nog rätt

men de kanske kan få något tillstånd att kunna få ge sig iväg pga av kanske en lite obekväm situation som de hamnat i och att de kanske inte kan ha någon rörelsefrihet där i Vetlanda som de kanske hade räknat med?

Jag har svårt att tro på att allt fungerar som vanligt där hemma
Mamma och pappa går till jobbet och bror till jobb eller skola
och att Maja är där hemma själv
Tror mer på att de är sjukskrivna eller nåt sånt
även Maja
Citera
2023-10-29, 02:10
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Håller med det har varit grisigt från början till slut med den där GW.
Har aldrig sett någon människa likna en stor galt så mycket och dessutom beter sig som ett svin. Äcklas och om han visar sig i TV kan jag inte äta min frukost samtidigt. Så äcklig och speciellt hans mun.
Citera
2023-10-29, 02:15
Medlem
Citat:
Ja, det är märkligt att dom inte är gladare än dom är. Maja är ju dessutom ute på stan och spatserar så det blir väl Nöjet nästa?
Oj nöjet kommer hon nog aldrig kunna besöka mer och jag tror att pappa pastor håller i henne hårt trots hennes ålder
Och vem vill se henne där?
Det kan hon nog bara drömma om
Hade jag tyckt att domen var rättvis så hade jag släppt den här tråden
Citera
2023-10-29, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det är många som har sagt det många gånger här på flashback. Jag tycker det samma men tror det är lite naivt att tro att det kommer inträffa..
Vad är det du tycker detsamma om?
Citera
2023-10-29, 02:18
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Jag tror mer och mer att isterbuken GW ligger bakom alltihop så att Maja inte dömdes för mordet. Han satt ju hos TV4 och raljerade varje vecka om att Maja minsann kommer släppas fri. Han var tvärsäker och ingen av stollarna ifrågasatte honom i deras morgonsoffa. Sen är ju riksfyllot rik som ett troll så det var väl bara äran hos pastorn som han var ute efter och kunde klappa sig på fettvalkarna. Han kunde ju till och med sitta i rätten och störa, prata högt och hosta ljudligt. Helt respektlös. Hoppas att sanningen kommer fram stegvis hur involverad han var och vilket kontaktnät han har. Likaså att det fanns pingstvänner i rätten om jag förstått rätt.

Så. Om jag förstått dig o dina gelikar rätt.

Det var från början GW Person och han mäktiga vänner som först infiltrerade Hovrätten att fatta deras domslut.

Nu har det eskalerat till att omfatta Pastorn o hela Pingströrelsen tillsammans med GW o hans vänner, som alla ingår i konspirationen mot Hovrätten.

Jag tycker att du skyndsamt i morgon bitti kontaktar Polisen med dina tips.
Jag tror dom verkligen kommer uppskatta dina misstankar och utreda skyndsamt.
För så här kan vi inte ha det.

Herregud
Citera
2023-10-29, 02:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Oj nöjet kommer hon nog aldrig kunna besöka mer och jag tror att pappa pastor håller i henne hårt trots hennes ålder
Och vem vill se henne där?
Det kan hon nog bara drömma om
Hade jag tyckt att domen var rättvis så hade jag släppt den här tråden
Det var mer ironi om Nöjet. Jag tror inte ens hon går utanför dörren om hon inte är helt dum i huvudet eller saknar förmåga att skämmas. Om jag ska tro på att hon är ute och promenerar ska det komma från någon annan än en vurmare.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-29 kl. 02:41.
Citera
2023-10-29, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Att hon kommer att få det mycket svårt att få ett arbete såklart.
Det tror jag också och frågan är om hon ens kan gå i en skola
Ska vara något ställe då som tar in fd brottslingar som ska ut i samhället
om det nu finns?
Alternativen fför henne finns nog mer i ett annat land
Ett kloster kanske eller inom någon pingströrelse el liknande
Senast redigerad av Anedin 2023-10-29 kl. 02:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in