2023-10-28, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Sen fanns det ju några inklusive fyllbulten GW som visste redan innan hur utgången skulle bli trots att dom var dömda för livstid i TR. Tvivlet om rättsystemet väcktes hos stor del av befolkningen. Hos mig också. Bedrövligt men jag tror inte den där friheten är så mycket värd. Nu får familjen Hellman hålla sig undan troligen då dom insåg att endast få låtsas tro på Majas oskuld.

Jag tror att Maja kommer till att få ett rent helvete i resten av sitt liv. Vem vill ha henne som anställd till exempel? På Nöjet eller på något annat utställe kan hon väl inte heller visa sig utan att bli igenkänd.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-10-28 kl. 22:05.
Citera
2023-10-28, 22:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Så du anser inte t.ex att Mats Alm är uppenbart skyldig till mord?

I det här fallet.
Citera
2023-10-28, 22:04
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att Maja kommer till att få ett rent helvete i resten av sitt liv. Vem vill ha henne som anställd till exempel?
Det är många som har sagt det många gånger här på flashback. Jag tycker det samma men tror det är lite naivt att tro att det kommer inträffa..
Citera
2023-10-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det är många som har sagt det många gånger här på flashback. Jag tycker det samma men tror det är lite naivt att tro att det kommer inträffa..

Varför skulle inte det kunna inträffa? Tove-fallet har ju varit ett omtalat mål.
Citera
2023-10-28, 22:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja

Så varför är du "bekväm" med att uppenbart skyldiga mördare går fria när du själv håller med om att det hade gått att döma dem på befintligt underlag med bibehållen rättssäkerhet?

Och varför är det "uppvigling" när andra säger något men inte när du säger att den friade är "skyldig som synden"? Är inte det också uppvigling?
Citera
2023-10-28, 22:08
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Varför skulle inte det kunna inträffa? Tove-fallet har ju varit ett omtalat mål.
Förklara gärna vad du menar?
Citera
2023-10-28, 22:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jag tror att Maja kommer till att få ett rent helvete i resten av sitt liv. Vem vill ha henne som anställd till exempel?
Verkligen. Frågan är om samtliga inom Pingstkyrkan ens vill ha med familjen att göra då det finns inslag av allt som dom tar avstånd från. Alkohol, droger, mord m.m

Så mycket mygel och att isterbuken GW gav sig in i härvan är direkt obehagligt. Dessa avarter trodde väl att Maja skulle hedras och att livet skulle återgå till det normala? Tror det är nu helvetet börjar och vem har glömt Helge Fossmo fast det var 2004 som Knutbymorden skedde. Ingen kommer glömma detta fiasko i första taget och om nu Maja mådde så dåligt innan med vurmarnas alla ställda diagnoser så borde hon vara ett vrak nu. Fängelset hade rent av kunnat göra hennes tillvaro mer spännande än att sitta hatad och avskydd på sitt rum ensam. Som man bäddar får man ligga och synden straffar sig själv.
Citera
2023-10-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Föräldrarna har ju kvar huset i Vetlanda, och sina jobb. Och Maja är skyldig att anmäla sig på Frivården regelbundet. Så de kan ju inte gärna åka iväg på nån lyxsemester direkt. Verkligheten och livet väntar dem allihop, särskilt lilla Maja.

Om frivård

Citat
Frivården övervakar klienter som är villkorligt frigivna, har skyddstillsyn, ungdomsövervakning, samhällstjänst eller övervakas med hjälp av fotboja.

Frivård

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/frivard/
Citera
2023-10-28, 22:13
Medlem
Citat:
Förklara gärna vad du menar?

Att hon kommer att få det mycket svårt att få ett arbete såklart.
Citera
2023-10-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Lägg av. Du snappar upp det du vill höra men vägrar lyssna på resten. Till och med den tafatte åklagaren visste att Maja ljög. Hon är ju fri så du borde vara nöjd nu? Om Alhem sett Maja som skyldig, hade du skrivit då vad han sa?

Trodde faktiskt att du skulle luta dig tillbaka i fåtöljen och njuta efter att Maja lyckades ljuga sig fri. Som några andra vurmare verkat ha gjort..

Har du några citat från sk rättsexperter som uttalat sig i media som ansåg att bevisningen var stark mot M? Jag läser gärna de med i så fall. Inte ens åklagaren verkade överraskad efter hovrättsfaörhandlingarna när M släpptes ur häktet.
Enligt Alhem var det många som hade frågetecken kring domen i tingsrätten.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-28 kl. 22:18.
Citera
2023-10-28, 22:15
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Att hon kommer att få det mycket svårt att få ett arbete såklart.
Varför?
Citera
2023-10-28, 22:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Har du några citat från sk rättsexperter som uttalat sig i media som ansåg att bevisningen var stark mot M? Jag läser gärna de med i så fall. Inte ens åklagaren verkade överraskad efter hovrättsfaörhandlingarna när M släpptes ur häktet.
Du fortsätter att fördumma dig själv och är envis som en åsna. Klart att åklagaren inte var överraskad då han innan visste att han skulle hjälpa pastorn och sin vän GW att fria fasthållare Maja. Om alla andra fattar hur felaktigt hon friades från mord men inte du så kanske du ska börja om från början och lusläsa FUP. Det är väl bara du kvar snart i tråden av vurmarna och som sagt, du är envisare än en åsna.

Du tror också på Johanna när hon säger rätt saker men anklagar henne för lögn då hon säger det du inte gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in