2023-10-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har tyvärr inte Aftonbladet.

Här är en annan artikel.

Så lever Sveriges farligaste kvinnor – en dag på anstalten Hinseberg

https://nyheter24.se/nyheter/aktuella-brott/1193319-johanna-jansson

Tack
Citera
2023-10-28, 17:24
Medlem
Jag tycker inte att det är konstigt alls att folk har ilsknat till både inom, och utanför Vetlanda när det slutligen kom till Fröken Hellm*n:s frigivning.

När ung flicka som Fröken Hellm*n drivit omkring under den sena natten och burit ett lik som inlindats i lakan och svarta sopsäckar och sedan därtill även låtit skogs-placera liket och för att därefter ljuga sig grön i ansiktet inför polisen samt för att slutligen bli friad av Göta HovRätten som om ingenting hade hänt.

Det är en självklarhet att förstå enligt ovan skrivet att hederligt folk blir arga när sådant händer, konstigt vore väl annars.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-10-28, 18:01
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Frågan är hur mycket pingstvännerna kommer att ställa upp. Det finns t.ex. ett starkt motstånd mot hbtq-personer inom pingströrelsen. Och de är mycket fördömande mot andra kristna samfund som tolkar bibeln annorlunda. Deras högste ledare i Sverige avgick nyss p.g.a. att han haft en sexuell relation med en kvinna som han inte var gift med. Innan det fick han mycket kritik för att han samarbetade med ledare för samfund som inte tar avstånd från hbtq-personer.

Så att de skulle acceptera Maja har jag svårt att tänka mig. De pingstvänner jag känner är väldigt fördömande. Fariséer, skulle man nog kunna kalla dem.

Om hon har tagit den skarpa varningen hon fått det senaste året till sig och förstått att det som hänt beror på att hon valt att följa dj*vulen istället för Gud, så tror jag att hon behöver hitta ett annat samfund än pingströrelsen. Men då måste hon ta sitt ansvar för vad hon gjort och visa att hon ångrar sig och det har vi ju inte sett några tecken på.

Vanliga Svenssons kommer inte att vilja umgås med henne. Då är det bara trash och kriminella kvar om hon inte tänker bli eremit.

Svenska kyrkan kan nog acceptera och vilja hjälpa och ta hand om henne. De är betydligt mer sunda och liberala än pingst.
Citera
2023-10-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har tyvärr inte Aftonbladet.

Här är en annan artikel.

Så lever Sveriges farligaste kvinnor – en dag på anstalten Hinseberg

https://nyheter24.se/nyheter/aktuella-brott/1193319-johanna-jansson

Det är väl bra? Inte "a walk in the park", men det ska det heller inte vara. Dessa kvinnor är inga kramnallar - de har begått vidriga brott allihop och sitter bra där de sitter. För samhällets och medborgarnas skull är det bra att de är inspärrade. Johanna passar in bra där.
---------------
Har du Podme?
Idag lyssnade jag tror jag för tredje eller fjärde gången på intervjun med antisociala sexualsadisten Dariusz Ledszion i "Fängelsepodden". För att lära mig att se tecknen.

En mycket vältalig och rätt intelligent man som kan lura nästan vem som helst, men ack så farlig!
Likadant varje gång: efter ca 30% av tiden kommer den verklige Dariusz fram. Jag blir mörkrädd när jag hör honom. Han har suttit i över 25 år, senaste åren på rättspsyk.
Citera
2023-10-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror att hon inte ens är i närheten av sina föräldrar, att åka till Vetlanda är nog inte så lämpligt i detta läget för M.....
Jag tror inte heller att Maja befinner sig i Vetlanda
Kanske inte fam heller
Citera
2023-10-28, 19:56
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är väl tur att åtminstone någon, har hamnat på snedden i den grammatiska världen

Nej, du kan varken veta eller förutspå framtida skeenden, inte ens om du lånar Fröken Hellm*n:s Ouija-Board kommer du att lyckas

Det här mordfallet har inte nått sin slutstation ännu.

Det kan mycket väl hända att just detta mordfallet slutligen kommer att tagas upp inom Högsta Domstolen, det är något som återstår att se och, vilket nu, och tills vidare vilar i framtidens sköte.

Enligt ovan skrivit ... Om så fallet skulle bli, då först får vi veta om det blir till Fröken Janss*n:s nackdel eller, till hennes fördel och det, vilket jag låter vara osagt.

Mvh/
@JokerMannen/
Fast jag har sagt mig veta utgången på förhand, vilket du enligt vad du har skrivit inte går att göra. Det vill säga jag påstår att jag vet utgången, och du säger att det inte går att påstå? Sen förstår jag såklart att jag teoretiskt kan ha fel, men det kommer jag inte att ha. Men du ägnar dig åt en uppvigling mot domen, vilket jag förstår, de är skyldiga som synden. Men så här funkar ett fungerande rättssystem.

Sedan har du inte svarat på vilken del av domen som kvarstår?
Senast redigerad av johkv637 2023-10-28 kl. 20:26.
Citera
2023-10-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror inte heller att Maja befinner sig i Vetlanda
Kanske inte fam heller

Föräldrarna har ju kvar huset i Vetlanda, och sina jobb. Och Maja är skyldig att anmäla sig på Frivården regelbundet. Så de kan ju inte gärna åka iväg på nån lyxsemester direkt. Verkligheten och livet väntar dem allihop, särskilt lilla Maja.
Citera
2023-10-28, 20:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
så här funkar ett fungerande rättssystem.

Du tycker att ett osvikligt kännetecken på ett "fungerande rättssystem" är att uppenbart skyldiga mördare går fria?

Jag antar att du därmed hade sagt att svenska rättsväsendet hade upphört att fungera vid händelse av fällande dom?
Citera
2023-10-28, 20:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Föräldrarna har ju kvar huset i Vetlanda, och sina jobb. Och Maja är skyldig att anmäla sig på Frivården regelbundet. Så de kan ju inte gärna åka iväg på nån lyxsemester direkt. Verkligheten och livet väntar dem allihop, särskilt lilla Maja.
Så tänkter jag också. Finns väl ingenstans att ta vägen utan att bli igenkänd och det är väl i så fall bara utomlands i så fall som gäller. Kanske dom bor hemma hos fyllbulten GW och umgås över ett glas nattvardsvin? Det är nog bara att bita i det sura äpplet och inse att hur friad och oskyldig än Maja framställdes i den mesiga Hovrätten så kommer verkligheten ikapp. Traumat har precis börjat och mobben på utsidan är inte lika nådiga som pingstvännerna.
Citera
2023-10-28, 20:49
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du tycker att ett osvikligt kännetecken på ett "fungerande rättssystem" är att uppenbart skyldiga mördare går fria?

Jag antar att du därmed hade sagt att svenska rättsväsendet hade upphört att fungera vid händelse av fällande dom?
Nä, jag tycker att någon som inte utom rimligt tvivel är skyldig ska gå fri. Det blev väl ingen fällande dom? Trams. Jag är förövrigt helt övertygad om skuldfrågan och vem som är skyldig, men det är en annan sak
Senast redigerad av johkv637 2023-10-28 kl. 20:51.
Citera
2023-10-28, 20:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Finns inte "uppenbart skyldiga" mördare som går fria.

En har blivit fälld, den andra har blivit friad.

Inte ens åklagaren var förvånad över den friande domen:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Expressen:

Knappt två timmar efter avslutad hovrättsfärhandling släpptes Maja Hellman, vilket Expressen var först med att berätta.

Åklagaren Thobias Vilhelmsson sa att han inte var förvånad över hovrättens beslut, men att han i övrigt vill avvakta med kommentarer tills efter domen.
"

https://www.expressen.se/nyheter/krim/i-dag-faller-hovrattens-dom-efter-mordet-pa-tove/
Citera
2023-10-28, 20:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Fast jag har sagt mig veta utgången på förhand, vilket du enligt vad du har skrivit inte går att göra. Det vill säga jag påstår att jag vet utgången, och du säger att det inte går att påstå? Sen förstår jag såklart att jag teoretiskt kan ha fel, men det kommer jag inte att ha. Men du ägnar dig åt en uppvigling mot domen, vilket jag förstår, de är skyldiga som synden. Men så här funkar ett fungerande rättssystem.

Sedan har du inte svarat på vilken del av domen som kvarstår?
Det är just precis så här ett rättssystem INTE ska fungera. Sluta att se HR som något dom inte lever upp till. Glöm inte att för ett antal år sedan anklagades två pojkar a 3 och 5 år för mord på jämnåriga Kevin i Värmland. Hur ställer du dig till detta och litar du helt på systemet? Liknande fall som detta var när Abbe Blattelito friades för mordet på sitt ex trots att en gedigen polisutredning visade klart och tydligt hur skyldig han var. Finns oräkneliga exempel så du kan sluta snacka skit och inse att det finns stora brister och undermåliga personer som skall döma i rätten. Om allt gått rätt till skulle Maja fått behålla sitt livstidstraff och likaså Johanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in